NG 900 2.0T VIRITYS

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Mulla oli ng-satkussa tollanen exd customsin cooleri, ja muistaakseni ahtoputkisto oli orkkis. Eli ahtimelta lähtevä kumimutka oli leikattu läpivirtaavalle coolerille sopivaksi.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Hook kirjoitti:Entäpäs tämä? Pari viikkoa sitten asentelin yhteen 9-3:seen ja istui ilman rälläkkää. 8)

http://www.do88.se/p/engine-tuning/inte ... ooler.html
Eli siis toi vakio putkien kanssa? En ole yhtään perehtynyt tohon vakiocooleriin, mutta eikö se uus cooleri kannattais laittaa uusien putkien kanssa?
Ng900
Shammy74
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Syys 17, 2010 19:08
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja Shammy74 »

vesa67 kirjoitti:muistakaa sitten T5 ng900/og9-3:siin ostaa T7 mallinen läpivirtaavalle coolerille tarkoitettu ahtoputkisarja. Sellainen näytti olevan kätevästi tuolla do88 kaupassa kanssa
Hyvähyvä. Olisiko vielä heittää suoraa linkkiä, että tulee tilattua varmasti oikea.

-edit-

Mulla onkin T7, niin en taida tarvita tuota.
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

tomipee kirjoitti:
Hook kirjoitti:Entäpäs tämä? Pari viikkoa sitten asentelin yhteen 9-3:seen ja istui ilman rälläkkää. 8)

http://www.do88.se/p/engine-tuning/inte ... ooler.html
Eli siis toi vakio putkien kanssa? En ole yhtään perehtynyt tohon vakiocooleriin, mutta eikö se uus cooleri kannattais laittaa uusien putkien kanssa?
Ei niitä mun mielestä kannata uusia, jos vanhat ovat ehjät ja sopivat uuden coolerin kanssa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Okei. Taidanpa sitten tilata tuon do88:n tuotteen. Mikä niissä T5 ja T7 ahtoputkissa on eroa, noista vanhoista T5 putkista saa varmaa modattua tohon käypäset?
Ng900
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja Hook »

tomipee kirjoitti:Okei. Taidanpa sitten tilata tuon do88:n tuotteen. Mikä niissä T5 ja T7 ahtoputkissa on eroa, noista vanhoista T5 putkista saa varmaa modattua tohon käypäset?
Kuskin puolen letku on 5cm liian lyhyt. Apparin puolen letku taas lähtee ahtimelta sian saparon muotoisena apparin suuntaan, eli aika monta mutkaa samaan syssyyn. Suosittelen t7 letkuhen hommaamista. Niissäkin pitää ahtimelta lähtevää letkua ehkä hieman viistota, kun t5 autoissa ahtimen lähtö alaspäin, kun taas t7:ssa etuviistoon.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Tässä nyt rupeaa ole stage3 nipussa, kuhan coolerin vielä saan.
Eli 3" putkisto turbolta loppuun asti, T7 mankku, Stage 3 softa ja tietenkin kartiofima 8)

Mitä seuraavaksi? Tässä pitäisi pikkuhiljaa ruveta keräilemään osia eteenpäin, maptunin sivultahan näkee kivasti mitä osia mihinkin stageen, mutta jos tätä nyt ajatellaan harrastajan näkökulmasta, eikä myyjän. Tavoite olis n: stage 6+

No cooleri tulee nyt seuraavaksi. Sit olis varmaan ahtimen vaihto edessä, mahtaisikohan toi mennä mitenkään järkevästi? http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1268490 Laipasta en tiedä mikä on, mutta kyllähän noita laippoja saa vaihdeltua. No sit olis varmaan bensapuoli, walbro tms ja suuttimet esim tosta http://fi.maptun.com/shopProduct.php?pi ... 80&car=900
No kytkinhän on varmastikin vaihdettava näiden osien kanssa samalla, spec stage3 on varmastikkin riittävä, pääseekö halvemmalla? Ja sit se 3bar mappi.

Mikä mahtaa olla laatikon ja ylipäänsä moottorin kesto tässä vaiheessa?

Näitä keräillään pikku hiljaa, stage3 oli helppo ja halpa päästä, nyt se rupeekin maksamaan :D
Ng900
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Paraikaa on keskustelua toisessa topicissa ton stg luokan turbovaihtoehdoista, hx35 tuntuu nostavan kovasti päätään tällä hetkellä.

Sellaisia 250-300tkm ajettuja T5 koneita on nyt tullut nähtyä useampiakin ja on se ihan arpapeliä onko siellä vielä kamppuran ja kiertokangen laakerit kunnossa vai loppusuoralla.
Sitten jos tehon nostojen takia sellainen kriittisellä hetkellä korkkaa niin alakerrasta tulee muusia, ehkä kannestakin.
Asian voi joko testata tai pikkasen kunnostaa konetta ennen tehonnostoja.

Laatikoissa sitten riippu vuosimallista mikä ekana hajoaa, mutta niitäkin voi peruskunnostaa kestämään paremmin nostettuja tehoja. Tai sitten ajaa kunnes karies iskee.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Ceso
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Marras 28, 2011 17:10

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja Ceso »

Meikulla kans Stage3 setti. Pitää sisällään
-3" putkisto alusta loppuu
-mitsun td04-hl15t ahdin (1.5Bar ahdot)
-vapari
-cooleri
-stage3 ohjelma
-viggen kytkin ja paineasetelma
-ym hilppeet

Mitehä paljo tuo vois antaa hevosia, kun ahdin kuitenki vaihdettu? Oisko bensapumppu ja isommat suuttimet seuraava askel ja paljon niillä ois saavutettavissa lisäystä?
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2529
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mitehä paljo tuo vois antaa hevosia, kun ahdin kuitenki vaihdettu? Oisko bensapumppu ja isommat suuttimet seuraava askel ja paljon niillä ois saavutettavissa lisäystä?
Kaveril saatiin 2.0t:sta 16t ahtimella vähän yli 300hv. Ruutat oli 630cc decat ja vakio bpumppu.

Taitaa tuo sun ahti olla jo tapissaan eli tuskin hyötyä ruveta noita bensasysteemejä uusii jos nyt riittää kakku. Joku 270-290hv tuosta lähtee?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
saapas77
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: To Loka 27, 2011 18:48
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja saapas77 »

tomipee kirjoitti:Tässä nyt rupeaa ole stage3 nipussa, kuhan coolerin vielä saan.
Eli 3" putkisto turbolta loppuun asti, T7 mankku, Stage 3 softa ja tietenkin kartiofima 8)

Mitä seuraavaksi? Tässä pitäisi pikkuhiljaa ruveta keräilemään osia eteenpäin, maptunin sivultahan näkee kivasti mitä osia mihinkin stageen, mutta jos tätä nyt ajatellaan harrastajan näkökulmasta, eikä myyjän. Tavoite olis n: stage 6+

No cooleri tulee nyt seuraavaksi. Sit olis varmaan ahtimen vaihto edessä, mahtaisikohan toi mennä mitenkään järkevästi? http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1268490 Laipasta en tiedä mikä on, mutta kyllähän noita laippoja saa vaihdeltua. No sit olis varmaan bensapuoli, walbro tms ja suuttimet esim tosta http://fi.maptun.com/shopProduct.php?pi ... 80&car=900
No kytkinhän on varmastikin vaihdettava näiden osien kanssa samalla, spec stage3 on varmastikkin riittävä, pääseekö halvemmalla? Ja sit se 3bar mappi.

Mikä mahtaa olla laatikon ja ylipäänsä moottorin kesto tässä vaiheessa?

Näitä keräillään pikku hiljaa, stage3 oli helppo ja halpa päästä, nyt se rupeekin maksamaan :D
Aivan, tuon stage3:en jälkeen alkaa palaan euroja.
Foorumilla ovat kehuneet SRE kykää kun tuo spec oli antautunut.
Jos edullista isompaa hyrrää etsit niin mulla jää helmikuussa ylimääräiseksi tuo garretin 3/4 , se riittänee tuonne 350hv asti.
Voin myydä tarvittaessa itse tehdýn tuubisarjan kanssa tai tehdä toisen uuden kun
juodun kuitenkin siihen hukkaportin lisäämään hx35 varten.

Kyllä tuo Saabin motti pitäs kestää,männätkin parempia kuin nuo uudemmat t7:t kunhan ei käy laihalla, laittaisin laajakaistalamdan niin tietäis ettei mee laihalla.
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Mitäs bensapumppuja on yleensä näissä vehkeissä käytetty?
Walbrolta olis tullu tommone perinteistä 255 isompi malli. Ei mielestäni ainakaan hinnalla pilattu tämäkään. Kokemuksia, ajatuksia?
http://www.full-race.com/store/fuel-sys ... 00lph.html
Ng900
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Itellä tuo Henkon 275 ja tuntuu toimivan toistaiseksi. Ja äärettömän helppo asentaa
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -fuel-pump
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
ZAP^
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 10, 2011 15:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja ZAP^ »

Anteeksi Ot, mutta merkitseekö Maptun nuo viriecut jotenkin? kun vakio boxiinhan ne laittaavat uuden ohjelman. Olisi kiva tietää mikä stage omassa talladegassa on, ku kumminkin 3"putkisto alustaloppuun ja vapari filsu laitettu, ja Maptun tarrat lokareissa. Ja kulkee.. todettu on. :lol: :saab:
Saab 900Se Talladega 2.0T
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Stage 3 todennäköisesti jos 3" putkisto löytyy.. On niissä joskus jotain tarroja päällä ollutkin joissa lukee, mutta ei välttämättä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin