NG 900 2.0T VIRITYS
NG 900 2.0T VIRITYS
Miten ja millä osilla kannattaa lähteä NG900 virittämään Stage3 jälkeen? Eli 3" koko putkisto ja ohjelma..
Auto on jokapäiväisessä käytössä joten siitä pitäis rakentaa tehokas ja toimiva käyttöauto...
Tehotavoite vois olla jotain 300-400hv luokkaa skaala siksi noin suuri kun ei oo varaa ostaa kerralla kaikkea.. Eli jotain Steg6-7luokkaa!
Mikähän ahdin kannattaisi laittaa?
Semmonen joka jaksais ruveta heräämään jo aika alhaalta mut paukut riiittäs ylemmäskin..
Garrett 28RS? MHI TDo4HL-19T? Garrett GTBB30?
Välijäähdytin?
Auto varustettu ilmastoinnilla joten joku järkevä koko pitäis keksiä mikä siihen sopii..
Bensapumppu?
Varmaan se Walbron 255LPH
Suuttimet?
630cc vai?
Kytkin?
Viggenin kyktin ei taida yltää noile tehoille?
Ilmansuodatin/vapari?
Tarviiko vakiolle ilmansuotimelle tehdä vielä mitään noissa tehoissa?
Sit 3bar map anturi
Alusta tarvii myös päivityksen, mielessä Konin kitti Larkspeediltä!
Fiksuinta varmaan myös päivittää jossain vaiheessa T5 mankkuvena ----> T7
Viritys on tarkoitus tehdä pitkällä aika välillä, tyyliin osa kerrallaan joten jonkinlainen järjestys ostamiselle olisi kiva tietää, mistä aloittaisi..
Siinähän sitä olisikin rojektia ja rahan menoa vähäks aikaa
Auto on jokapäiväisessä käytössä joten siitä pitäis rakentaa tehokas ja toimiva käyttöauto...
Tehotavoite vois olla jotain 300-400hv luokkaa skaala siksi noin suuri kun ei oo varaa ostaa kerralla kaikkea.. Eli jotain Steg6-7luokkaa!
Mikähän ahdin kannattaisi laittaa?
Semmonen joka jaksais ruveta heräämään jo aika alhaalta mut paukut riiittäs ylemmäskin..
Garrett 28RS? MHI TDo4HL-19T? Garrett GTBB30?
Välijäähdytin?
Auto varustettu ilmastoinnilla joten joku järkevä koko pitäis keksiä mikä siihen sopii..
Bensapumppu?
Varmaan se Walbron 255LPH
Suuttimet?
630cc vai?
Kytkin?
Viggenin kyktin ei taida yltää noile tehoille?
Ilmansuodatin/vapari?
Tarviiko vakiolle ilmansuotimelle tehdä vielä mitään noissa tehoissa?
Sit 3bar map anturi
Alusta tarvii myös päivityksen, mielessä Konin kitti Larkspeediltä!
Fiksuinta varmaan myös päivittää jossain vaiheessa T5 mankkuvena ----> T7
Viritys on tarkoitus tehdä pitkällä aika välillä, tyyliin osa kerrallaan joten jonkinlainen järjestys ostamiselle olisi kiva tietää, mistä aloittaisi..
Siinähän sitä olisikin rojektia ja rahan menoa vähäks aikaa
Viimeksi muokannut j3cc3, Ti Touko 10, 2011 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Ahdin holset HX35 super tai 40 superj3cc3 kirjoitti:Miten ja millä osilla kannattaa lähteä NG900 virittämään Stage3 jälkeen? Eli 3" koko putkisto ja ohjelma..
Auto on jokapäiväisessä käytössä joten siitä pitäis rakentaa tehokas ja toimiva käyttöauto...
Tehotavoite vois olla jotain 300-400hv luokkaa skaala siksi noin suuri kun ei oo varaa ostaa kerralla kaikkea.. Eli jotain Steg6-7luokkaa!
Mikähän ahdin kannattaisi laittaa?
Semmonen joka jaksais ruveta heräämään jo aika alhaalta mut paukut riiittäs ylemmäskin..
Garrett 28RS? MHI TDo4HL-19T? Garrett GTBB30?
Välijäähdytin?
Auto varustettu ilmastoinnilla joten joku järkevä koko pitäis keksiä mikä siihen sopii..
Bensapumppu?
Varmaan se Walbron 255LPH
Suuttimet?
630cc vai?
Kytkin?
Viggenin kyktin ei taida yltää noile tehoille?
Ilmansuodatin/vapari?
Tarviiko vakiolle ilmansuotimelle tehdä vielä mitään noissa tehoissa?
Sit 3bar map anturi
Alusta tarvii myös päivityksen, mielessä Konin kitti Larkspeediltä!
Fiksuinta varmaan myös päivittää jossain vaiheessa T5 mankkuvena ----> T7
Viritys on tarkoitus tehdä pitkällä aika välillä, tyyliin osa kerrallaan joten jonkinlainen järjestys ostomaselle olisi kiva tietää, mistä aloittaisi..
pakosarja
hukkaportti
pumppu walbro tai bosch 040
suuttimet vähintään 630
kytkin, viggen asetelma + sintteri levy (calibran levy käy bolt on)
cooleri 600x450x76 mahtuu ilmastoinnin kanssa
3bar map
vakio suodatin riittää
lisäksi muuta pikkunippeliä menee usealla sadalla eurolla.
turha alkaa virittelemään osa kerrallaan. kerralla homma pois alta.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Aloita nyt tosta alustasta vaikka ensin ennenkuin alat lisäämään tehoja. Konit alle ja samalla uretaanipuslaa jos ei ole ja clamppi.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Joo alusta olis kyllä heti ensimmäisenä hankinta listalla! + nämä puslat!
Powerflex Bushes Steering Rack Mounting Bush - Round
Powerflex Bushes Front Tie Bar Rear Bushes
Powerflex Bushes Front Track Control Arm Inner Bushes
Powerflex Bushes Front Track Control Arm Outer Bushes
Riittääkö nuo puslat?
Tämä alusta:
http://www.larkspeed.com/index.pl?a=i&p ... nsion-Kits
Mistäs sivuilta noita viritys osia kannattais katella?
Speedpartsilla on ainakin jotain, ja sieltä on helppo tilata Pro Car Servicen kautta..
Powerflex Bushes Steering Rack Mounting Bush - Round
Powerflex Bushes Front Tie Bar Rear Bushes
Powerflex Bushes Front Track Control Arm Inner Bushes
Powerflex Bushes Front Track Control Arm Outer Bushes
Riittääkö nuo puslat?
Tämä alusta:
http://www.larkspeed.com/index.pl?a=i&p ... nsion-Kits
Mistäs sivuilta noita viritys osia kannattais katella?
Speedpartsilla on ainakin jotain, ja sieltä on helppo tilata Pro Car Servicen kautta..
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Mahtuuko tosiaan näin iso 600x450x76 välijäähhdytin tohon saabbii?
Tuota kokoa en oo löytäny mut 600x300x76 löytyy kyllä..
Kyllähän se varmaan kerralla kannattais isoin jäähytin sinne laittaa mikä mahtuu, Mistähän tota kannattas kysellä/tilailla?
Voikos noita entisiä ahtoputkia miten paljon hyödyntää ja tarviiko miten paljon uutta käyrää ja putkee?
Tuota kokoa en oo löytäny mut 600x300x76 löytyy kyllä..
Kyllähän se varmaan kerralla kannattais isoin jäähytin sinne laittaa mikä mahtuu, Mistähän tota kannattas kysellä/tilailla?
Voikos noita entisiä ahtoputkia miten paljon hyödyntää ja tarviiko miten paljon uutta käyrää ja putkee?
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Noista jäähy- ja viriasioista en tiedä neuvoksi asti, mutta voin suositella myös taka-akselin puslien vaihtoa umpiuretaanisiin, eroa ajettavuudessa ja ennenkaikkea suuntavakavuudessa on kuin yöllä ja päivällä. Vakiopuslat, vaikka olisivat vielä ehjätkin, sallivat kummallekin akselin puolelle noin 10mm edestakaisen liikkeen auton pituussuunnassa.
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Hmmm, mistä tämä fakta tulee vai onko vain sitä kuuluisaa Mutua.Vakiopuslat, vaikka olisivat vielä ehjätkin, sallivat kummallekin akselin puolelle noin 10mm edestakaisen liikkeen auton pituussuunnassa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
sekosin taas mitoissa, näin piti laittaa, 450 x 300 x 76
mahdollisesti täältä, http://shop.wiltec.info/product_info.ph ... --002.html
mahdollisesti täältä, http://shop.wiltec.info/product_info.ph ... --002.html
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Ei ole MuTua vaan tutkittua ja asennettua. Ota vakiopusla käteen siinä asennossa missä se on autoon asennettuna ja mittaa siihen suunniteltu vapaaliike. Yhdystukiakselisto toki tarvitsee sitä vapaaliikettä mutta ei siinämäärin mitä alkuperäinen pusla sallii, ainakaan jos puhutaan suuntavakavuudesta ja ajo-ominaisuuksista. Tuossakohdin (niinkuin yleensä NG900/OG9-3- alustoissa) on yritetty tehdä mahdollisimman halvalla mahdollisimman mukavaa ja äänetöntä arkipäivän alustaa, ikävä kyllä.core2 kirjoitti:Hmmm, mistä tämä fakta tulee vai onko vain sitä kuuluisaa Mutua.Vakiopuslat, vaikka olisivat vielä ehjätkin, sallivat kummallekin akselin puolelle noin 10mm edestakaisen liikkeen auton pituussuunnassa.
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Vaikka näin sanotkin, että suunniteltu vapaaliike, niin sanon vieläkin, että mitään suunniteltua vapaaliikettä ei ole. Se on Sitä MuTua.Ei ole MuTua vaan tutkittua ja asennettua. Ota vakiopusla käteen siinä asennossa missä se on autoon asennettuna ja mittaa siihen suunniteltu vapaaliike.
Ellet sitten tarkoita bussningens siis, kiintopisteen joustamista joiksi nämä puslat on suunniteltu.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Suotta vänkäät termeillä ja sotket ruotsia tähänkin asiaan.
Kuten sanoin, vakiopuslat sallivat akselin liikkua auton pituussuunnassa, piste.
Kuten sanoin, vakiopuslat sallivat akselin liikkua auton pituussuunnassa, piste.
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Jos et kerran tiedä niin opettele sitten ne termit, niin voit vängätä sinäkin.Minuteman kirjoitti:Suotta vänkäät termeillä ja sotket ruotsia tähänkin asiaan.
Kuten sanoin, vakiopuslat sallivat akselin liikkua auton pituussuunnassa, piste.
Olethan aikamoinen taikuri jos olet nähnyt ja, että olet vielä asennellutkin niitä. Voi pyhäsylvi, että miehellä on otsaa. Väittää, että saabin taka-akseli liikkuu 10mm eteen ja 10mm taakse päin, ja se on saabin puolelta sallittua.Vakiopuslat, vaikka olisivat vielä ehjätkin, sallivat kummallekin akselin puolelle noin 10mm edestakaisen liikkeen auton pituussuunnassa
Voi iso Vee sehän on sit kelluva taka-akseli.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Älä vääristele kirjoituksiani, 10mm yhteensä.
Siis sinun täytyy nyt vain saada vängätä minun kanssani, ja kun et muuta keksi niin täytyy takertua johonkin sanamuotoon ja vielä vääristellä sanomisiani? Mietipäs mistä tässä esiintymiseesi asti asiallisessa ketjussa oli kyse, välähtääkö?
Aivan, auton virityksestä ja parantamisesta.
Minä kerroin mikä vakioakselistossa on syntyjään vikana ja kuinka se on parannettavissa ajo-ominaisuuksiltaan.
Sinä et ole tuonut mitään tietoa itse ketjuun vaan aukonut päätäsi ja länkyttänyt tyhjää ja vielä kehtaatkin puhua jotakin otsasta, tiettävästi vieläpä aikuinen mies?
Oletko itse kertaakaan ottanut taka-akselin vakiopuslia pois, asentanut tilalle uretaanisia ja käynyt koeajolla toteamassa muutoksen ajo-ominaisuuksissa?
Siis sinun täytyy nyt vain saada vängätä minun kanssani, ja kun et muuta keksi niin täytyy takertua johonkin sanamuotoon ja vielä vääristellä sanomisiani? Mietipäs mistä tässä esiintymiseesi asti asiallisessa ketjussa oli kyse, välähtääkö?
Aivan, auton virityksestä ja parantamisesta.
Minä kerroin mikä vakioakselistossa on syntyjään vikana ja kuinka se on parannettavissa ajo-ominaisuuksiltaan.
Sinä et ole tuonut mitään tietoa itse ketjuun vaan aukonut päätäsi ja länkyttänyt tyhjää ja vielä kehtaatkin puhua jotakin otsasta, tiettävästi vieläpä aikuinen mies?
Oletko itse kertaakaan ottanut taka-akselin vakiopuslia pois, asentanut tilalle uretaanisia ja käynyt koeajolla toteamassa muutoksen ajo-ominaisuuksissa?
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
En vääristele mitään, tässä alla se mitä kirjoitit vaikket enään muista sitä, mutta "kummallekin" tässä on monikko siis ainakin kaksi (2) ja kaksi kertaa 10mm on ojalan laskuopin mukaan 20mm:Minuteman kirjoitti:Älä vääristele kirjoituksiani, 10mm yhteensä.
"sallivat kummallekin akselin puolelle noin 10mm edestakaisen liikkeen auton pituussuunnassa."
Olen onnellinen, että olin siinä asemassa Saabilla ollessani ettei minun tarvinnut tehdä noita duuneja, siellä oli monta muuta jotka niitä teki.Minuteman kirjoitti:Oletko itse kertaakaan ottanut taka-akselin vakiopuslia pois, asentanut tilalle uretaanisia ja käynyt koeajolla toteamassa muutoksen ajo-ominaisuuksissa?
No tietysti omaan ralli vehkeeseen teimme paljon itsekin kartturini ja minä.
Asia loppuun käsitelty mun puoleltani.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Kummallekin= Oikea ja Vasen, ei akselin etu- ja takapuoli!
Ja minä satun olemaan irrottanut näitä puslia, mittaillut ja vaihtanut niitä.
Kertomasi mukaan sinä et ole edes kajonnut kyseessäoleviin pusliin, ja syytät minua mutuilusta! Hohhoh!
Ja minä satun olemaan irrottanut näitä puslia, mittaillut ja vaihtanut niitä.
Kertomasi mukaan sinä et ole edes kajonnut kyseessäoleviin pusliin, ja syytät minua mutuilusta! Hohhoh!