NG 900 2.0T VIRITYS

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

En ole vielä kokeillut uutta kasettia. Käyn kohta hakemassa tulpat ja putsailen paikkoja crc:llä, katotaa miten auto toimii tänään :D Ja ei tartte sahailla, pari kertaa pyötäyttää ja sit starttaa, näin on ollut koko pari kk mitä olen auton omistanu. Ja ei ole kyl fuelcuttia, fuelcutil lyö naaman rattiin, tämä ei tee sellaista
Ng900
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

G-mies kirjoitti:Trionicci on joskus kranttu oikealle peruspaineelle toimiakseen ahdoilla oikein. Peruspaine säädetään yleensä olemaan puolet maksimipaineesta. Alkuperäinen peruspaine on luokkaa 0.4 bar tms, joten jos maksimipaineet on vaikka 1.3bar, pitäisi peruspaine säätää silloin n 0.65bariin. Tämä tehdään hukkiksen vartta lyhentämällä. Peruspaineet voi testatat ajossa ottamalla mankulta piuha irti ja lukemalla erillisestä mittarista paineet.

Matti
Päteekö tämä myös mitsun ahtimilla varustettuihin stage3 peleihin?
Oma kokemus on että yli 0,5bar peruspaine tuppaa ampumaan ahdot yli,
Softasta tietty kiinni mutta kuitenkin..
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei päde tuo sääntö kuin korkeintaan vanhoihin analogisiin APC-järjestelmiin. Trionicille 0,4-0,5 bar on hyvä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

jcarlson kirjoitti:Ei päde tuo sääntö kuin korkeintaan vanhoihin analogisiin APC-järjestelmiin. Trionicille 0,4-0,5 bar on hyvä.
Eli kannattaako sitä peruspainetta nyt nostaa ollenkaan?
Ng900
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

tomipee kirjoitti: Eli kannattaako sitä peruspainetta nyt nostaa ollenkaan?
Riippuu mikä se on tällä hetkellä ! Oletko mitannut ? Tarvittaessa säädät sen sinne 0,45-0,5 tuntumaan noin lähtökohtaisesti.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
saapas77
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: To Loka 27, 2011 18:48
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja saapas77 »

Onko bensapumppu uusittu, ja millaiset bensanpaineet.

Mitkä suuttimet on? , ettei vaan loppuis bensa kesken?
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Ei ole uusittu, en ole mitannut. Stage 3:lla ei pitäisi loppua. Nyt tulpanvaihdon jälkeen on tuntunut toimivan ihan hyvin, välillä esiintyy pienempää prötäystä.
Ng900
saapas77
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: To Loka 27, 2011 18:48
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja saapas77 »

tomipee kirjoitti:Ei ole uusittu, en ole mitannut. Stage 3:lla ei pitäisi loppua. Nyt tulpanvaihdon jälkeen on tuntunut toimivan ihan hyvin, välillä esiintyy pienempää prötäystä.
Mulla ainakin nyki vanhan pumppun kanssa jo vakio softallakin.
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Joo mutta mulla prötää. ei nyi. Ja prötääminen alko uudella softalla, joten ei liene bensasta kiinni, vaan sytkästä niinkuin täällä on moni muukin epäillyt, pitää vielä kasetti vaihtaa ennen kevättä.
Ng900
Pasi_K
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2011 10:46

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja Pasi_K »

Ei tohi uutta aihetta aloittaa. Jos T5Suitella stagettaa tuommosen matalapainemallin niin voiko sen tehdä siihen alkuperäiseen softaan vai pitääkö pohjalle ottaa FPT-softa kuten T5Suiten jossain dokumentissä mainitaan?

Toinen juttu että jos ottaa sen ajonestokoodin(?) suitella pois päältä niin lähtee käyntiin ilman avaimen sirua?
Saab 9-3 2.0t -03 Biopower
EX: Saab 900S -90
EX: Saab 9-3 2.0t -00 Hirsch Performance 222hv
EX: Saab 9-3 2.0t -99 RE85
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Onkos tähän olemassa mitään järkevästi hinnoiteltuja välijäähdytin sarjoja, siis missä olisi putket. silikoonit ja klemmarit mukana. bolt on?
Tai olisiko jotain ohjetta putkien tekoon. lähinnä että tietäisi millaisia pätkiä tilailisi
Ng900
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »


saako tuolta mitään?? aikas huonosti vastailleet s-posteihin viimeaikoina...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja Hook »

Entäpäs tämä? Pari viikkoa sitten asentelin yhteen 9-3:seen ja istui ilman rälläkkää. 8)

http://www.do88.se/p/engine-tuning/inte ... ooler.html
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

muistakaa sitten T5 ng900/og9-3:siin ostaa T7 mallinen läpivirtaavalle coolerille tarkoitettu ahtoputkisarja. Sellainen näytti olevan kätevästi tuolla do88 kaupassa kanssa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin