NG 900 2.0T VIRITYS

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ZAP^
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 10, 2011 15:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja ZAP^ »

Lueskelin nuita coolerien mittoja tästä topikista, ja mietin että nuo mitat tuolla esim 600x***x** ovat siis kennon mittoja? eivät kokonais leveyttä. Mietin vain mahtuiskohan esim, 550x180x65, Kokonaisleveys: 690, suorat lähdöt, paikoilleen? ja parempi varmaan kuin orkkis? Paljonkos tuo ahtoputkien lähtö vakiocoolerissa on, 2.5"? kyselen vaan kun ajattelin coolerin vaihtaa.
Saab 900Se Talladega 2.0T
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

ZAP^ kirjoitti:Lueskelin nuita coolerien mittoja tästä topikista, ja mietin että nuo mitat tuolla esim 600x***x** ovat siis kennon mittoja? eivät kokonais leveyttä. Mietin vain mahtuiskohan esim, 550x180x65, Kokonaisleveys: 690, suorat lähdöt, paikoilleen? ja parempi varmaan kuin orkkis? Paljonkos tuo ahtoputkien lähtö vakiocoolerissa on, 2.5"? kyselen vaan kun ajattelin coolerin vaihtaa.
Tiukkaa tekee kyllä ton leveyden kanssa. Jos lähdöt olisi suoraan taaksepäin nii voisi hyvinkin mennä. Vakio putkien koko on 2"
Ng900
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kuskin puoleisen päädyn putken pystyy kierrättämään kauempaa umpion alta konehuoneen puolelle, se voi auttaa tollasen pidemmän coolerin kanssa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Paljonkohan irtoaa lisää tehoa vai irtoaako ollenkaan, jos laittaa paremman coolerin ja 3" dp:n? Nyt autossa pitäisi olla 245hp speedpartsin lastulla.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

saabi90 kirjoitti:Paljonkohan irtoaa lisää tehoa vai irtoaako ollenkaan, jos laittaa paremman coolerin ja 3" dp:n? Nyt autossa pitäisi olla 245hp speedpartsin lastulla.
Uuden softan kanssa noin 270
Ng900
ZAP^
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 10, 2011 15:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja ZAP^ »

http://www.ahtoja.com/category/15/valijaahdyttimet <-- nuista mikään "käypänen"/"helpoin" asentaa ng900? :roll: Pääsis laittelee sitte joskus.. Ainakin 2kpl tarvii 90asteen silikoonimutkia, mitäs muuta? :roll:
Saab 900Se Talladega 2.0T
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Onko 9000 ja 900 t25 sama ahdin, tai lukemani mukaan on eroa, mutta 9000 ahtimelle pitää tehdä että käy 900:een?
Ng900
ZAP^
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 10, 2011 15:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja ZAP^ »

Paljonko maptun stg3:ssa on max ahdot? Hmm... autogauge näytti kiihdytyksessä tasan 1bar.. normaalissa ajossa -0,4,-0,6 alipainetta. :roll: Olen vähän hakoteillä näissä ahto/turbo jutuissa.. :lol:
Saab 900Se Talladega 2.0T
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Pyynnit on noin 1,3bar. Meneekö auton oma mittari yli punaisen puolivälin?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

ZAP^ kirjoitti:Paljonko maptun stg3:ssa on max ahdot? Hmm... autogauge näytti kiihdytyksessä tasan 1bar.. normaalissa ajossa -0,4,-0,6 alipainetta. :roll: Olen vähän hakoteillä näissä ahto/turbo jutuissa.. :lol:
En osaa sanoa juuri maptunista, mutta stage3 on 1,35-1.5. Itsellä näyttää jotain 1.4.
Millä vaihteella kokeilit? 3 on paras vaihde kokeilla, 2 ja varsinkin 1:llä on rajatut ahdot.
Ng900
ZAP^
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 10, 2011 15:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja ZAP^ »

Taisin 3:lla ja 2:lla kokeilla. auton oma viisari menee sinne punasen tappiin suurinpiirtein. :roll:
Saab 900Se Talladega 2.0T
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Jees, vaikuttaisi siltä että autogauge näyttää väärin.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
ZAP^
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Joulu 10, 2011 15:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja ZAP^ »

Jännää :lol: mittari on upouusi :lol:
Saab 900Se Talladega 2.0T
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tarvike ahtomittarit on kuraa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Mulla on myös autogauge, viisarin on -0.1 vaikka auto ei ole käynnissä, mutta näkee sillä jos on vaikka vuotoo tullu tai jotai :lol:
Ng900
Vastaa Viestiin