NG 900 2.0T VIRITYS
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
sisuskalut ei ole ongelma jos vaan hyvässä kunnossa, ellei ihan tosissaan ala virittämään.
Turha vaihdella bypasseja/dumppeja ellei vanha ole rikki.[/quote]
Okei, hyvä tietää ettei tarvii tulevaisuudessa pelätä ettei ne kestäis..
Joo kyllä se tuntuis kunnossa olevan, säästän senkin rahan johonkin muuhun ku uutee Forgen by-passiin..
Yks päivitys mikä tulisi tehdä olis varmaan T5 magneettiventtiilin vaihto T7, taitaa olla aikalailla parempi, kestävämpi ja halvempi vaihtoehto?!?
Mistä löytyis Artikkeleja 2.0T T5 saabin virittämisestä?
Kiinnostais opiskella vähän tietoa tosta oman saabin viritysmahdollisuuksista..
Turha vaihdella bypasseja/dumppeja ellei vanha ole rikki.[/quote]
Okei, hyvä tietää ettei tarvii tulevaisuudessa pelätä ettei ne kestäis..
Joo kyllä se tuntuis kunnossa olevan, säästän senkin rahan johonkin muuhun ku uutee Forgen by-passiin..
Yks päivitys mikä tulisi tehdä olis varmaan T5 magneettiventtiilin vaihto T7, taitaa olla aikalailla parempi, kestävämpi ja halvempi vaihtoehto?!?
Mistä löytyis Artikkeleja 2.0T T5 saabin virittämisestä?
Kiinnostais opiskella vähän tietoa tosta oman saabin viritysmahdollisuuksista..
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Tuo päivitys kannattaa tehdä, mutta se onnistuu sitten samalla kun softaa pitää muuttaa.j3cc3 kirjoitti: Yks päivitys mikä tulisi tehdä olis varmaan T5 magneettiventtiilin vaihto T7, taitaa olla aikalailla parempi, kestävämpi ja halvempi vaihtoehto?!?
Mistä löytyis Artikkeleja 2.0T T5 saabin virittämisestä?
Kiinnostais opiskella vähän tietoa tosta oman saabin viritysmahdollisuuksista..
Tältä foorumilta varmasti löytyy parhaiten viritys vinkit kunhan osaa suodattaa 90% pelkkää paskaa pois.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Joo niin kai se on tehtävä!SonmH kirjoitti:j3cc3 kirjoitti: Tuo päivitys kannattaa tehdä, mutta se onnistuu sitten samalla kun softaa pitää muuttaa.
Tältä foorumilta varmasti löytyy parhaiten viritys vinkit kunhan osaa suodattaa 90% pelkkää paskaa pois.
Kyllähän täältäkin aika hyvin tietoa löytyy ja jos ei löydy niin kysymällä selviää..
Aika hyviä juttuja on tuolla ruotsinkielisellä saab foorumilla, ei vaan ruotsin kieli taitu kovin hyvin, mutta mielenkiintoisia projekteja on kylläkin..
Tällä hetkellä kiinni Stage3 softa + JT:n 3" putkisto ja siitä olis tarkoitus päästä pikkuhiljaa ylöspäin!
Seuraava muutos tulee olemaan joko alusta tai välijäähdytin... Jarruja pitäis myös päivitellä, kun tuntuu nuo vakio hilppeetkin olevan aika lopussa..
Minkähänlaista jarrukokoonpanoa suunnittelis että auto tosiaan pysähtyisi myös ?
Vakio satulat varmaan riittää aika pitkälle? mut palat ja levyt pitää hommata vähän paremmat, Jäähdytetyt levyt ja jotkut hyvät palat?
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Menee hieman ohi, mutta en viitsi uutta topiccia tehdä. Omista 9-3 saabin vuosimallia 1999, joka on matalapaineturbolla (113kw). Sopiiko tähän autoon Aeron ECU? ja mahtaakohan tästä olla mitään hyötyä?
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Ei sovi Aeron ECU (Aero on T7 järjestelmällä, omasi on T5) mutta alkuperäisen sopivasti softaamalla saa n. 240hv. T5 Turbo sportin 200hv ECU sopii, mutta tarvitset joka tapauksessa myös magneettiventtiilin. T7 magneettiventtiili on halvempi ja parempi, mutta vaatii muutamia muutoksia ecuun.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Ei ole koska autosi on Trionic 5 moottorinohjausjärjestelmällä ja jos kyse on 9-3 Aeron ecusta niin ne on aina Trionic7 sukupolvea.
Kulkeaakseen reippaammin autosi tarvitsee softan päivityksen, ahtopaineen säätöön magneettiventtiilin, sille letkusarjan ja reipasta mieltä asennukseen.
Edit: jc oli taas nopeampi näpyttelemään
Kulkeaakseen reippaammin autosi tarvitsee softan päivityksen, ahtopaineen säätöön magneettiventtiilin, sille letkusarjan ja reipasta mieltä asennukseen.
Edit: jc oli taas nopeampi näpyttelemään
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Eli jos laittaa tuon 200hv ecun ja T7 mankku venttiilin niin pitääkö ecuun tehdä vielä muutoksia? Eli olisiko helpompi, jos muuttaisi suoraan 154hv softaa vai hommata toi 200hv ecu? Itse en ole perehtynyt tähän sofra/ecu puoleen niin tämä on uutta asiaa. Kuka/mikä mahtaisi muttaa softaa ja mihin hintaan?
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Helpoin on muokata se alkuperäinen softasi 240hv softaksi ja samalla tehdä T7 mankkuvenalle muutokset. Kustannukset on luokkaa 100e softanpäivitys, 50e mankkuvena, lisäksi vapaavalintaisesti mankulle liittimet tai sitten vaan abikot/tinaus.
Niin ja muutama euro kolmeen sopivan kokoiseen/pituiseen letkunpätkään (sama koko kuin hukkaportista kompressorikoteloon jo menevä ahtimen pikkuletku).
Sekä meikäläinen että vesa67 ainakin on noita tehnyt, ecumuutokset varmaan onnistunee sekä paikan päällä odottaessa taikka postitse.
Niin ja muutama euro kolmeen sopivan kokoiseen/pituiseen letkunpätkään (sama koko kuin hukkaportista kompressorikoteloon jo menevä ahtimen pikkuletku).
Sekä meikäläinen että vesa67 ainakin on noita tehnyt, ecumuutokset varmaan onnistunee sekä paikan päällä odottaessa taikka postitse.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Mistä kannattas tilata hyvä jarrujen päivitys setti jotka mahtuis myös talvella olemaan 15" vanteiden kanssa?
Rupee alkuperäiset olee melko heikkossa hapessa..
Rupee alkuperäiset olee melko heikkossa hapessa..
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Ei mistään, mielummin 9-5 aerosta isommat jarrut tilalle. 16" peltivanteet ei paljoa maksa, minulta 60€ muista en tiedä
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Meneekö 9-5 Aeron jerrylevyt (etu- /takalevyt) suoraan ng900:een?
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Ei suoraan, ohjeet taakse http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=111510
ja eteen http://photo.platonoff.com/Auto/2007080 ... e_Upgrade/
ja eteen http://photo.platonoff.com/Auto/2007080 ... e_Upgrade/
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Minkälainen tuotto on Mitsun TD04HL19T ahtimella?
Olisko tuo järkevä ahdin hommata T25 tilalle, samalla tietysti päivittäen kaikkea muuta?
Mihin hevosvoima lukemiin päästään ennenkuin tarvii mäntiä tai veivejä käydä vaihtamaan?
Olisko tuo järkevä ahdin hommata T25 tilalle, samalla tietysti päivittäen kaikkea muuta?
Mihin hevosvoima lukemiin päästään ennenkuin tarvii mäntiä tai veivejä käydä vaihtamaan?
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Tietääkö kukaan T5 Suite ohjelman minimi vaatimuksia kun aattelin ostaa autoon läppärin johon hommata T5 suite ohjelman..
Minkäs johdon tarvitsen ja mistä sen voin tilata?
Onkos T5 suite ohjelma ladattavissa netistä?
Minkäs johdon tarvitsen ja mistä sen voin tilata?
Onkos T5 suite ohjelma ladattavissa netistä?
Re: NG 900 2.0T VIRITYS
Softa ja manuaalit löytyvät tuolta:
http://trionic.mobixs.eu/
Ittellä pyöriny ihan ok suht wanhassakin Thinkpadissa, kunhan XP vaan itse jaksaa toimia alla. Itse käyttänyt ainoastaan ns. BDM-kaapelia (itsetehty, ohjeet netistä), niin LPT- (printteri-) liitin tarvitaan myös läppäriin.
Joo, ja ihan autosta irroitettuja purkkeja tutkinut offlinessä, noista reaaliaika-/USB-jutuista ei kokemusta...
http://trionic.mobixs.eu/
Ittellä pyöriny ihan ok suht wanhassakin Thinkpadissa, kunhan XP vaan itse jaksaa toimia alla. Itse käyttänyt ainoastaan ns. BDM-kaapelia (itsetehty, ohjeet netistä), niin LPT- (printteri-) liitin tarvitaan myös läppäriin.
Joo, ja ihan autosta irroitettuja purkkeja tutkinut offlinessä, noista reaaliaika-/USB-jutuista ei kokemusta...
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
9000 CS 2.0t -98
#2482