NG 900 2.0T VIRITYS

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

sisuskalut ei ole ongelma jos vaan hyvässä kunnossa, ellei ihan tosissaan ala virittämään.
Turha vaihdella bypasseja/dumppeja ellei vanha ole rikki.[/quote]

Okei, hyvä tietää ettei tarvii tulevaisuudessa pelätä ettei ne kestäis..

Joo kyllä se tuntuis kunnossa olevan, säästän senkin rahan johonkin muuhun ku uutee Forgen by-passiin..

Yks päivitys mikä tulisi tehdä olis varmaan T5 magneettiventtiilin vaihto T7, taitaa olla aikalailla parempi, kestävämpi ja halvempi vaihtoehto?!?

Mistä löytyis Artikkeleja 2.0T T5 saabin virittämisestä?
Kiinnostais opiskella vähän tietoa tosta oman saabin viritysmahdollisuuksista..
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja SonmH »

j3cc3 kirjoitti: Yks päivitys mikä tulisi tehdä olis varmaan T5 magneettiventtiilin vaihto T7, taitaa olla aikalailla parempi, kestävämpi ja halvempi vaihtoehto?!?

Mistä löytyis Artikkeleja 2.0T T5 saabin virittämisestä?
Kiinnostais opiskella vähän tietoa tosta oman saabin viritysmahdollisuuksista..
Tuo päivitys kannattaa tehdä, mutta se onnistuu sitten samalla kun softaa pitää muuttaa.

Tältä foorumilta varmasti löytyy parhaiten viritys vinkit kunhan osaa suodattaa 90% pelkkää paskaa pois.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

SonmH kirjoitti:
j3cc3 kirjoitti: Tuo päivitys kannattaa tehdä, mutta se onnistuu sitten samalla kun softaa pitää muuttaa.

Tältä foorumilta varmasti löytyy parhaiten viritys vinkit kunhan osaa suodattaa 90% pelkkää paskaa pois.
Joo niin kai se on tehtävä!
Kyllähän täältäkin aika hyvin tietoa löytyy ja jos ei löydy niin kysymällä selviää..
Aika hyviä juttuja on tuolla ruotsinkielisellä saab foorumilla, ei vaan ruotsin kieli taitu kovin hyvin, mutta mielenkiintoisia projekteja on kylläkin..

Tällä hetkellä kiinni Stage3 softa + JT:n 3" putkisto ja siitä olis tarkoitus päästä pikkuhiljaa ylöspäin! :twisted:

Seuraava muutos tulee olemaan joko alusta tai välijäähdytin... Jarruja pitäis myös päivitellä, kun tuntuu nuo vakio hilppeetkin olevan aika lopussa..

Minkähänlaista jarrukokoonpanoa suunnittelis että auto tosiaan pysähtyisi myös ?
Vakio satulat varmaan riittää aika pitkälle? mut palat ja levyt pitää hommata vähän paremmat, Jäähdytetyt levyt ja jotkut hyvät palat?
McInen
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 22:38

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja McInen »

Menee hieman ohi, mutta en viitsi uutta topiccia tehdä. Omista 9-3 saabin vuosimallia 1999, joka on matalapaineturbolla (113kw). Sopiiko tähän autoon Aeron ECU? ja mahtaakohan tästä olla mitään hyötyä?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei sovi Aeron ECU (Aero on T7 järjestelmällä, omasi on T5) mutta alkuperäisen sopivasti softaamalla saa n. 240hv. T5 Turbo sportin 200hv ECU sopii, mutta tarvitset joka tapauksessa myös magneettiventtiilin. T7 magneettiventtiili on halvempi ja parempi, mutta vaatii muutamia muutoksia ecuun.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei ole koska autosi on Trionic 5 moottorinohjausjärjestelmällä ja jos kyse on 9-3 Aeron ecusta niin ne on aina Trionic7 sukupolvea.
Kulkeaakseen reippaammin autosi tarvitsee softan päivityksen, ahtopaineen säätöön magneettiventtiilin, sille letkusarjan ja reipasta mieltä asennukseen.

Edit: jc oli taas nopeampi näpyttelemään
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
McInen
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 22:38

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja McInen »

Eli jos laittaa tuon 200hv ecun ja T7 mankku venttiilin niin pitääkö ecuun tehdä vielä muutoksia? Eli olisiko helpompi, jos muuttaisi suoraan 154hv softaa vai hommata toi 200hv ecu? Itse en ole perehtynyt tähän sofra/ecu puoleen niin tämä on uutta asiaa. Kuka/mikä mahtaisi muttaa softaa ja mihin hintaan?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Helpoin on muokata se alkuperäinen softasi 240hv softaksi ja samalla tehdä T7 mankkuvenalle muutokset. Kustannukset on luokkaa 100e softanpäivitys, 50e mankkuvena, lisäksi vapaavalintaisesti mankulle liittimet tai sitten vaan abikot/tinaus.
Niin ja muutama euro kolmeen sopivan kokoiseen/pituiseen letkunpätkään (sama koko kuin hukkaportista kompressorikoteloon jo menevä ahtimen pikkuletku).
Sekä meikäläinen että vesa67 ainakin on noita tehnyt, ecumuutokset varmaan onnistunee sekä paikan päällä odottaessa taikka postitse.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

Mistä kannattas tilata hyvä jarrujen päivitys setti jotka mahtuis myös talvella olemaan 15" vanteiden kanssa?

Rupee alkuperäiset olee melko heikkossa hapessa.. :|
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Ei mistään, mielummin 9-5 aerosta isommat jarrut tilalle. 16" peltivanteet ei paljoa maksa, minulta 60€ muista en tiedä ;)
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
IHaa
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: La Syys 12, 2009 22:01

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja IHaa »

Meneekö 9-5 Aeron jerrylevyt (etu- /takalevyt) suoraan ng900:een?
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

Minkälainen tuotto on Mitsun TD04HL19T ahtimella?

Olisko tuo järkevä ahdin hommata T25 tilalle, samalla tietysti päivittäen kaikkea muuta?

Mihin hevosvoima lukemiin päästään ennenkuin tarvii mäntiä tai veivejä käydä vaihtamaan?
j3cc3
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2011 14:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja j3cc3 »

Tietääkö kukaan T5 Suite ohjelman minimi vaatimuksia kun aattelin ostaa autoon läppärin johon hommata T5 suite ohjelman..

Minkäs johdon tarvitsen ja mistä sen voin tilata?

Onkos T5 suite ohjelma ladattavissa netistä?
Jartsu
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 23:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG 900 2.0T VIRITYS

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Softa ja manuaalit löytyvät tuolta:

http://trionic.mobixs.eu/

Ittellä pyöriny ihan ok suht wanhassakin Thinkpadissa, kunhan XP vaan itse jaksaa toimia alla. Itse käyttänyt ainoastaan ns. BDM-kaapelia (itsetehty, ohjeet netistä), niin LPT- (printteri-) liitin tarvitaan myös läppäriin.

Joo, ja ihan autosta irroitettuja purkkeja tutkinut offlinessä, noista reaaliaika-/USB-jutuista ei kokemusta...
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
Vastaa Viestiin