Aeron takapään korkeus (og 9-3)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Aeron takapään korkeus (og 9-3)

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Olen katsellut, että keväällä hankkimassani Aerossa (og 9-3 -00) näyttää takapää olevan melko korkealla. Rekisteriotteessa on maininta autoon asennetusta madallussarjasta, jolla etupäässä lokasuojan reunasta pyörännapaan pitäisi olla 35cm ja takana 34cm. Onko tämä ihan normaali maininta Aeroissa (jostain olen tällaista päähäni saanut)?

Mittasin, että edessä mitta on juuri 35cm, mutta takana 37cm. Olisikohan tähän syystä tai toisesta jossain vaiheessa vaihdettu vaikojouset taakse? Auton mukana tulleissa papereissa ei ole mitään mainintaa jousitukseen tehdyistä remonteista.

Takaiskarit alkavat olla elämänsä ehtoopuolella, joten samalla kun ne vaihtelee, niin voisi pistää tilalle jouset, jotka autoon kuuluukin. Muuttuisi ulkonäkökin vähän asiallisemmaksi :)
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Kaks-Seiska
"Viggen"
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Aeron takapään korkeus (og 9-3)

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

Oman kolkkini rekisteriotteeseen katsastusmies mittasi samat lukemat Konin sport kitille. Autosi todennäköisesti on jossain vaiheessa muutoskatsastettu madallaussarjalle ja jälkeenpäin vaihdettu taakse korkeammat jouset. Alkuperäisen alustan kokeutta ei tietääkseni rekisteriotteeseen merkitä, vaikka olisikin normaalia urheilullisempi.
#3929
Saab 9-3 ss -05
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Aeron takapään korkeus (og 9-3)

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Onkos Aeron lentokorkeus alunperin sama, kuin vakioissakin?
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Kaks-Seiska
"Viggen"
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Aeron takapään korkeus (og 9-3)

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

On se hieman matalampi, mutta käsittääkseni sitä ei ole tarvinnut otteeseen merkata, koska malli on sellaisenaan tyyppihyväksytty. Saa oikaista jos puhun ihan puutaheinää.
#3929
Saab 9-3 ss -05
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Aeron takapään korkeus (og 9-3)

Viesti Kirjoittaja core2 »

Kaks-Seiska kirjoitti:On se hieman matalampi, mutta käsittääkseni sitä ei ole tarvinnut otteeseen merkata, koska malli on sellaisenaan tyyppihyväksytty. Saa oikaista jos puhun ihan puutaheinää.
Joo matalampi se on ja eiköhän se Aero ole tyypitetty sille madalletulle sportchassille joka on standardina Aerossa, vaikka saa madallus kitin muihinkin malleihin, esiasennettuna (tehtaalla) tai jälkiasennettuna valtuutetuilla verstailla.
Valtuutettu oltava takuiden takia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Aeron takapään korkeus (og 9-3)

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Onkohan eri mallien korkeuksia missään listattuna? Olisi ihan mielenkiintoista silmitellä noita.

Täytyy siis hankkia taakse jotkut madallusjouset, jotka pudottavat normia sellaisen 30mm. Näytti vaan olevan kaikissa verkkokaupoissa jouset kaupan koko sarjana.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Vastaa Viestiin