Kytkinpoljin painuu lähes pohjaan ennenkuin alkaa tuntumaan vastusta. Ei irrota kunnolla. Välillä toimii paremmin ja pystyy jopa ajamaan, kun taas välillä ei toimi ollenkaan = kytkin pohjassa menee vaihde rusahtaen päälle ja auto lähtee liikkeelle (tai nytkähtää ja sammuu) vaikka pitäisi jalkaa jarrulla.
Pari viikkoa sitten käytin korjaamolla jossa tarkastettiin pääsylinteri ja sen väitettiin olevan ehjä. Nestettä ei vuoda maahan eikä sitä ole kadonnu säiliöstäkään ollenkaan.
Yks vaihtoehto vois olla tietysti et letkut on niin vanhoja että ne pääsee pullistumaan. Nyt kun on lämpimät kelit niin ainaki teoriassa kumiletkut antais vielä herkemmin periksi kun kylmällä kelillä, mikä taas osaltaan vois selittää sen miksi välillä toimii paremmin...
Muita hyviä ehdotuksia mahdollisesta viasta (ja mahdollisesta korjaajaehdokkaasta Vaasan seudulla) otetaan vastaan. Itellä ei aika riitä ja korjaamolla työ tulis maksamaan maltaita.
OG 9-3 Aero, kytin ei irrota
Re: OG 9-3 Aero, kytin ei irrota
Itsellä oli joku aika sitten vastaava ongelma, kytkimen ilmaaminen toi hetkellisen avun, kunnes parin päivän päästä alkoi taas oireilla. Moneen kertaan kytkinpoljinta eestaas pumppaamalla sai vaihteet päälle ilman kauheeta rusahdusta.
Pääsylinterin vaihto ei mulla auttanut, syyksi paljastui työsylinteri joka vuosi kytkinkaaveliin. Samalla tehtiin autoon kytkinremontti kun se joka tapauksessa jouduttiin työsylinterin vaihtoa varten purkamaan irti. Ei mullakaan mitään nestehukkaa ollut huomattavissa, mutta ilmeisesti imi kuitenkin ilmaa järjestelmään.
Teetin homman paikallisessa AD-korjaamossa ja kustannus oli ~800€ luokkaa
Pääsylinterin vaihto ei mulla auttanut, syyksi paljastui työsylinteri joka vuosi kytkinkaaveliin. Samalla tehtiin autoon kytkinremontti kun se joka tapauksessa jouduttiin työsylinterin vaihtoa varten purkamaan irti. Ei mullakaan mitään nestehukkaa ollut huomattavissa, mutta ilmeisesti imi kuitenkin ilmaa järjestelmään.
Teetin homman paikallisessa AD-korjaamossa ja kustannus oli ~800€ luokkaa
-9-3 -99 2.0 lpt
-2. polven saabisti-
-2. polven saabisti-
Re: OG 9-3 Aero, kytin ei irrota
Ok no taitaa mennä auto seisontaan sitte pariks kuukaudeks, ku ei vaan oo varaa teettää hommaa missään ja oma aika ei riitä.
Re: OG 9-3 Aero, kytin ei irrota
Tänään sain kerättyä sen verran motivaatiota että alotin tota pääsylinteriä irrottamaan, mutta eihän siitä tullu muuta ku sanomista taas kerran. Ei sitä sieltä pois saanu, ku ei mahu kädet eikä työkalut niin pieniin rakoihin mihin pitäis. Todennäkösesti sain aikaan vaan enemmän vahinkoa.
Taidan viedä suosiolla koko paskan korjaamolle...
Taidan viedä suosiolla koko paskan korjaamolle...
Re: OG 9-3 Aero, kytin ei irrota
mitähän sää olet aloittanut irroittamaan.
sylinteri on kiinni 2hella mutterilla
ne auki ja ulkoa päin pois
no joo pikkuisen mulku... paikassa mutta helppo se on pois ottaa ja takaisin laittaa
sylinteri on kiinni 2hella mutterilla
ne auki ja ulkoa päin pois
no joo pikkuisen mulku... paikassa mutta helppo se on pois ottaa ja takaisin laittaa
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131