Moottorista
Moottorista
Venakopan tiivistettä vaihtaessa huomasin koneen kyseisen värisenä, onko normaalia?
Kyseessä 200tkm ajettu yksilö.
http://www.nettiauto.com/saab/900/3973885
Kyseessä 200tkm ajettu yksilö.
http://www.nettiauto.com/saab/900/3973885
Re: Moottorista
venakoppa on maalattu
normaalisti on musta
vain di-kasetti on punainen alunperin t5 koneessa
ja t7 moottoreissa se on musta
normaalisti on musta
vain di-kasetti on punainen alunperin t5 koneessa
ja t7 moottoreissa se on musta
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Moottorista
Tarkoitin kuvaa venakopan alta, kone sisältä näyttää tuommoiselta ruskealta.
Re: Moottorista
Ihan normaalilta näyttää, eli moottoriöljy värjää vähitellen sisuskaluja. Forte- tms. pesua kehiin, jos haluat puhtaa(mma)ksi.jape83 kirjoitti:Tarkoitin kuvaa venakopan alta, kone sisältä näyttää tuommoiselta ruskealta.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Moottorista
Noista forte pesuistakin on monenlaista juttua ja esitänki kysymyksen että onkohan täysin toimivaan ja hyväkuntoiseen koneeseen syytä alkaa kokeilemaan kyseistä pesua pelkän näön takia? mahd.irronnut karsta voi aiheuttaa monenkertaiset työt...
Re: Moottorista
Tällaiset pesut tehtynä tasaisin väliajoin estävät kaikenlaisen lietteen ja karstan syntymisen, eikä näin pääse aiheuttamaan tuota mainitsemaasi ongelmaa. Itse käsittäisin asian näin. Juttujahan näistä voi olla paljonkin... Jotkut epäilevät, eivätkä uskalla kokeilla, jotkut ovat kokeilleet ja päässeet hyviin tuloksiin ja jopa suosittelevat toimenpidettä. Jotkut on sitä mieltä, että näitä aineita ei pidä käyttää missään tapauksessa, sillä tämän pesun aikana moottorin voitelu toimii puutteellisesti, ts. käy liian "kuivana".jape83 kirjoitti:Noista forte pesuistakin on monenlaista juttua ja esitänki kysymyksen että onkohan täysin toimivaan ja hyväkuntoiseen koneeseen syytä alkaa kokeilemaan kyseistä pesua pelkän näön takia? mahd.irronnut karsta voi aiheuttaa monenkertaiset työt...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Moottorista
Itse ajattelin tuota moottorin sisäpesua kokeilla. Kone ei tosiaan käy tällä hetkellä huonosti, mutta ajattelin ennakoida tulevia ongelmia irrottamalla sen karstan tavalla tai toisella ennen kuin sen lähtee itse irti.
Edellinen moottori otti ja hajosi mahdollisesti juuri irronneen karstan seurauksena. Yksi potentiaalinen irrottaja oli pidemmän aikaa käytetty e85-polttoaine, mahdollisesti myös mikä tahansa muu syy. Karstaa oli kuitenkin öljypohjassa ja etenkin sihdissä sellainen määrä, että öljy ei kiertänyt enää kunnolla ja loppujen lopuksi voitelu petti.
Tällä kertaa siis paskat liikkeelle, öljypohja auki ja putsaten kuntoon. Eipähän ainakaan samasta syystä pitäisi enää rikkoontua.
Edellinen moottori otti ja hajosi mahdollisesti juuri irronneen karstan seurauksena. Yksi potentiaalinen irrottaja oli pidemmän aikaa käytetty e85-polttoaine, mahdollisesti myös mikä tahansa muu syy. Karstaa oli kuitenkin öljypohjassa ja etenkin sihdissä sellainen määrä, että öljy ei kiertänyt enää kunnolla ja loppujen lopuksi voitelu petti.
Tällä kertaa siis paskat liikkeelle, öljypohja auki ja putsaten kuntoon. Eipähän ainakaan samasta syystä pitäisi enää rikkoontua.
Re: Moottorista
Minkälainen homma tuo öljy-pohja on irroittaa? tarviiko tilata etukäteen uusia tiivisteitä ym?
Re: Moottorista
Tuota kun itse kyselin, niin tiivisteeksi laippatiivistysainetta, löytyy mm. Saabin osanumerolla 9321795. Toisella foorumilla tiedettiin valaista, että kyseinen aine olisi samaa kuin Loctite 510, joka Suomessa on törkyhintaista (n. 40€/purkki), mutta 50ml purkki tulisi Briteistä tilaamalla £15,50 hintaan. Tilataanko kimppaan ja säästetään postikuluissa tuo £2,50?
Öljypohjan irrottamiseksi pitää irrottaa myös apurunko, kuudella isolla pultilla kiinni. Öljypohjassa taas n-määrä niitä ruuveja, joiden irrottamiseen olisi kiva olla pulttipyssy...
Öljypohjan irrottamiseksi pitää irrottaa myös apurunko, kuudella isolla pultilla kiinni. Öljypohjassa taas n-määrä niitä ruuveja, joiden irrottamiseen olisi kiva olla pulttipyssy...