
OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat
OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat
Otsikko esittää kysymyksen. En löytänyt vastaavaa topickia, joten perustin tämän. Haluaisin esittää kysymykseni koskien NGKn platinatulpista, koska olen kuullut niidenkin olevan käytettävissä tässä autossa ja kestävyys olisi parempi. Vai olenko ihan hakoteillä?
Mikä on NGKn malli ja saako jopa tätä platinaa vaikka Motonetin tiskiltä?

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat
NGK BCPR7ES-11
NGK PFR6H-10 on platinatulppa, jolla vaihtoväli on pidempi. Virikäytössä normiversio on kuitenkin parempi. Perusversiot eli seiskat maksavat Motonetissä 3,50€/kpl. Platinaversioista saakin sitten pulittaa 15,90€/kpl. Toisaalta niille taidetaan luvata 60'000 kilometrin vaihtoväliä.
NGK PFR6H-10 on platinatulppa, jolla vaihtoväli on pidempi. Virikäytössä normiversio on kuitenkin parempi. Perusversiot eli seiskat maksavat Motonetissä 3,50€/kpl. Platinaversioista saakin sitten pulittaa 15,90€/kpl. Toisaalta niille taidetaan luvata 60'000 kilometrin vaihtoväliä.
Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat
Kiitän. Onko tosiaan noin pitkä vaihtoväli platinalle? :O Epäilin 30 000km. Autossa on 185hv virisofta eli käytännössä 200hv toivon mukaan - pirtiä tuntuisi olevan. Aika kalliit ovat platinat, mutta niitä ei tarvitsisi vaihtaa ihan heti. Toisaalta, kyllä tuo tulppien vaihto 10 000km välein huollon yhteydessä on aika helppoa, joten tavallinenkin voisi kelvata.Azanovix kirjoitti:NGK BCPR7ES-11
NGK PFR6H-10 on platinatulppa, jolla vaihtoväli on pidempi. Virikäytössä normiversio on kuitenkin parempi. Perusversiot eli seiskat maksavat Motonetissä 3,50€/kpl. Platinaversioista saakin sitten pulittaa 15,90€/kpl. Toisaalta niille taidetaan luvata 60'000 kilometrin vaihtoväliä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat
Saatan muistaa vaihtovälin väärinkin. Pidempi se kuitenkin on, reilusti.
Suosittelen varauksetta noita NGK:n seiskoja, koskaan ei ole ollut niiden vuoksi ongelmia. Ja noita platinoita ei tosiaan viritettyihin edes suositella, koska lämpöarvo on pienempi.
Suosittelen varauksetta noita NGK:n seiskoja, koskaan ei ole ollut niiden vuoksi ongelmia. Ja noita platinoita ei tosiaan viritettyihin edes suositella, koska lämpöarvo on pienempi.
Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat
Ok, asia selvä. Otan siis tavalliset. Öljystä en tiedä vielä, ehkä GenuineGM-öljy.Azanovix kirjoitti:Saatan muistaa vaihtovälin väärinkin. Pidempi se kuitenkin on, reilusti.
Suosittelen varauksetta noita NGK:n seiskoja, koskaan ei ole ollut niiden vuoksi ongelmia. Ja noita platinoita ei tosiaan viritettyihin edes suositella, koska lämpöarvo on pienempi.

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat
Tuon platinan vaihtoväli on tuo 60tkm.
Mutta ainakin NG:ssä platinatulppa tulee VAIN vapariin, turboon aina seiskat johtuen DI-kassusta.
Mutta ainakin NG:ssä platinatulppa tulee VAIN vapariin, turboon aina seiskat johtuen DI-kassusta.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat
Ok, asia selviää entisestään selvemmäksi, kiitän.MacTurbo kirjoitti:Tuon platinan vaihtoväli on tuo 60tkm.
Mutta ainakin NG:ssä platinatulppa tulee VAIN vapariin, turboon aina seiskat johtuen DI-kassusta.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat
Ihan turha 10tkm välein vaihtaa, virallinen vaihtoväli ainakin T5 koneeseen on 50tkm. 20...30tkm lienee ihan riittävä vaihtoväli, ainakaan mitään havaittavaa kulumista ei tuolla välillä tapahdu (mitattu on).Toisaalta, kyllä tuo tulppien vaihto 10 000km välein huollon yhteydessä on aika helppoa, joten tavallinenkin voisi kelvata.
Öljynä esim. TB Diamond on hyväksi todettu, on kotimaista tekoa, voittanut testejä ja hinta ~25e/kannu.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat
Teboilin moottoriöljytkö ovat suomalaista tekoa? Epäilin, että ulkomaista. Olen ollut jo vuosia Mobilin öljyissä, ehkä se on kuitenkin se oikea vaihtoehto minulle ellen ota GM öljyä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat
Haminasta tulevat TB:n öljyt. Diamond oli ainakin TM:n testissä jaetulla ykkössijalla Mobil 1:n kanssa. Loppujen lopuksi on ihan sama laittaako sinne koneeseen GM, TB vai Mobil -öljyt, kyse on enemmänkin tunneasiasta, kaikki toimivat mainiosti eikä eroa huomaa kuin lompakossa 

Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat
GM:n öljy ei taida olla täyssynteettistä?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat
Niin, SuperSyntetic siinä taitaa lukea kyljessä. Mitä tarkoittanee...t.t.j kirjoitti:GM:n öljy ei taida olla täyssynteettistä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003