OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Otsikko esittää kysymyksen. En löytänyt vastaavaa topickia, joten perustin tämän. Haluaisin esittää kysymykseni koskien NGKn platinatulpista, koska olen kuullut niidenkin olevan käytettävissä tässä autossa ja kestävyys olisi parempi. Vai olenko ihan hakoteillä? :) Mikä on NGKn malli ja saako jopa tätä platinaa vaikka Motonetin tiskiltä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

NGK BCPR7ES-11
NGK PFR6H-10 on platinatulppa, jolla vaihtoväli on pidempi. Virikäytössä normiversio on kuitenkin parempi. Perusversiot eli seiskat maksavat Motonetissä 3,50€/kpl. Platinaversioista saakin sitten pulittaa 15,90€/kpl. Toisaalta niille taidetaan luvata 60'000 kilometrin vaihtoväliä.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Azanovix kirjoitti:NGK BCPR7ES-11
NGK PFR6H-10 on platinatulppa, jolla vaihtoväli on pidempi. Virikäytössä normiversio on kuitenkin parempi. Perusversiot eli seiskat maksavat Motonetissä 3,50€/kpl. Platinaversioista saakin sitten pulittaa 15,90€/kpl. Toisaalta niille taidetaan luvata 60'000 kilometrin vaihtoväliä.
Kiitän. Onko tosiaan noin pitkä vaihtoväli platinalle? :O Epäilin 30 000km. Autossa on 185hv virisofta eli käytännössä 200hv toivon mukaan - pirtiä tuntuisi olevan. Aika kalliit ovat platinat, mutta niitä ei tarvitsisi vaihtaa ihan heti. Toisaalta, kyllä tuo tulppien vaihto 10 000km välein huollon yhteydessä on aika helppoa, joten tavallinenkin voisi kelvata.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Saatan muistaa vaihtovälin väärinkin. Pidempi se kuitenkin on, reilusti.
Suosittelen varauksetta noita NGK:n seiskoja, koskaan ei ole ollut niiden vuoksi ongelmia. Ja noita platinoita ei tosiaan viritettyihin edes suositella, koska lämpöarvo on pienempi.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Azanovix kirjoitti:Saatan muistaa vaihtovälin väärinkin. Pidempi se kuitenkin on, reilusti.
Suosittelen varauksetta noita NGK:n seiskoja, koskaan ei ole ollut niiden vuoksi ongelmia. Ja noita platinoita ei tosiaan viritettyihin edes suositella, koska lämpöarvo on pienempi.
Ok, asia selvä. Otan siis tavalliset. Öljystä en tiedä vielä, ehkä GenuineGM-öljy. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tuon platinan vaihtoväli on tuo 60tkm.
Mutta ainakin NG:ssä platinatulppa tulee VAIN vapariin, turboon aina seiskat johtuen DI-kassusta.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja juhokare »

MacTurbo kirjoitti:Tuon platinan vaihtoväli on tuo 60tkm.
Mutta ainakin NG:ssä platinatulppa tulee VAIN vapariin, turboon aina seiskat johtuen DI-kassusta.
Ok, asia selviää entisestään selvemmäksi, kiitän.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja SS »

Toisaalta, kyllä tuo tulppien vaihto 10 000km välein huollon yhteydessä on aika helppoa, joten tavallinenkin voisi kelvata.
Ihan turha 10tkm välein vaihtaa, virallinen vaihtoväli ainakin T5 koneeseen on 50tkm. 20...30tkm lienee ihan riittävä vaihtoväli, ainakaan mitään havaittavaa kulumista ei tuolla välillä tapahdu (mitattu on).

Öljynä esim. TB Diamond on hyväksi todettu, on kotimaista tekoa, voittanut testejä ja hinta ~25e/kannu.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Teboilin moottoriöljytkö ovat suomalaista tekoa? Epäilin, että ulkomaista. Olen ollut jo vuosia Mobilin öljyissä, ehkä se on kuitenkin se oikea vaihtoehto minulle ellen ota GM öljyä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja SS »

Haminasta tulevat TB:n öljyt. Diamond oli ainakin TM:n testissä jaetulla ykkössijalla Mobil 1:n kanssa. Loppujen lopuksi on ihan sama laittaako sinne koneeseen GM, TB vai Mobil -öljyt, kyse on enemmänkin tunneasiasta, kaikki toimivat mainiosti eikä eroa huomaa kuin lompakossa ;)
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

GM:n öljy ei taida olla täyssynteettistä?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG9-3/NG900 Trionic5 & sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja juhokare »

t.t.j kirjoitti:GM:n öljy ei taida olla täyssynteettistä?
Niin, SuperSyntetic siinä taitaa lukea kyljessä. Mitä tarkoittanee...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin