juu elikkä tuli tuossa ostettua elämän ensimmäinen ja niin kuin otsikosta lukeekin niin kyseessä in ng900 turbo ja kapeakaistainen seosmittari. elikkäs nyt viisaammilta apuja mihinkäs tuollainen mittari kytketään ekös se ole lambdan johtoihin ja kaiketi keskimmäiseen valkoiseen? noh näin tein ja mittari näyttää (mittari on auto gaugen smoke) kokoajan oranssia kuumalla tai kylmällä koneella eikä siitä kovasti liiku korkeintaan 1 pykälän mutta vedossa näyttelee viimestä vihreätä kokoajan. eli onkohan ihan oikein kytketty vai? kellään samaa kokemusta, ja sitten kiinnostaisi tietää että kuuluukohan tuollaisessa saappaassa olla kytkin noin helvetin jäykkä . kytkin toimii normaalisti ottaa ihan kivasti alhaalta mutta on jäykkä??
Varmaankin vaijerikytkimellä. Vuosikerran jos ilmoittaisit niin voisi varmistaa. Konversio hydrauliselle kytkimelle on mahdollinen, mutta onko siinä järkeä siihen en ota kantaa. Mitäs tuollaisella höpöhöpömittarilla tekee?
jusa_71 kirjoitti:kaikki ng satkut on vaijerikytkimellä (94-98)
ainoan poikkeuksen tekee sensonik vaihteistolla olleet mallit
vaihda uusi vaijeri
vaijerissa tuskin vikaa koska se on hetki sitten uusittu.. lueskelin tuossa haun kanssa hieman asiasta niin jos en väärin muista niin viggenin kytkin on saman tuntuinen eli jäykkä ja ottaa alhaalta.. tietysti takuuseen asiasta en mene ja asia varmaan selviää laatikon irrotuksella, jos nyt tietysti haluaa tietää.. mutta lähinnä ajatuksena oli se että onko normaalia ja onko kellään samaa tyyppistä ongelmaa ollut? ja höpö höpöjähän nuo mittarit on mutta siinäkin oli ideana se että olenko kytkenyt oikein vai väärin?? eli nakkaanko mittarin suosiolla mäkeen? tuskipa tuo laihalle käy 1.0bar ahdoilla? ja auto on 900ng 97-
Tuskin käy. En tiedä mitä mittarista maksoit mutta reilulla satasella saat piuhan jolla saat kymmeniä muuttujia moottorinohjauksesta läppärille, mukana myös tämän lambdan laiha/rikas. Canusb hakuun jos kiinnostaa.
KAPU2 kirjoitti:Tuskin käy. En tiedä mitä mittarista maksoit mutta reilulla satasella saat piuhan jolla saat kymmeniä muuttujia moottorinohjauksesta läppärille, mukana myös tämän lambdan laiha/rikas. Canusb hakuun jos kiinnostaa.
tämäpä kiva.. pelkkä seos mittari oli 87eskoa.. eli tuskimpa siis nuo on täysin luotettavia? eikös mittarin pitäisi liikkua tyhjäkäynnillä edestakaisin?
mihinkäs tuollainen mittari kytketään ekös se ole lambdan johtoihin ja kaiketi keskimmäiseen valkoiseen?
EIkös nuo kaksi valkoista tuppaa olemaan lambdan lämmityksen "maa" ja "12+". Eli se musta signaali voisi olla loogisempi mistä saada lukemia... Toisaalta jos sen kytkee vakio lamda-anturin rinnalle niin CE -valo luultavasti loimottaa.
mihinkäs tuollainen mittari kytketään ekös se ole lambdan johtoihin ja kaiketi keskimmäiseen valkoiseen?
EIkös nuo kaksi valkoista tuppaa olemaan lambdan lämmityksen "maa" ja "12+". Eli se musta signaali voisi olla loogisempi mistä saada lukemia... Toisaalta jos sen kytkee vakio lamda-anturin rinnalle niin CE -valo luultavasti loimottaa.
kaikki on kokeiltu ja ainoat jotka antavat jotain lukemaa niin ovat valkoiset sisempiantaa edellä mainitut lukemat ja ulompi antaa vihreätä kokoajan eikä siitä mihinkään muutu. joten voikohan tuo sitten olla normaalia että mittari pysyy tyhjäkäynnillä oranssilla kokoajan? vai pitääkö heilua edestakaisin? ja tietoja onko tuo 1.0bar ahdot vaaralliset vakio setupeilla? eli onko männät sulaneet jo tuusanuuskaksi?
Vaikea täältä etäältä on kommentoida kestävyyttä kun ei ole mitään hajua minkälainen softa siellä on.
Saabin vakio 204R 200hp versiossa käytetään jo 1 bar ahtopainetta, eli sen suhteen hyvin maltilliset ahdot on. Stg1 käyttää 1,15bar ahtoja samalla raudalla ongelmitta.
Vaan kun on monta muutakin mahdollisuutta kuin seokset rikkoa paikkoja,vaikkakin melko epätodennäköistä.
Seoksien pitäisi käyttäytyä siten että isolla vaihteella moottorijarrutuksessa mittari makaa laihalla. Vastaavasti kunnon kiihdytyksessä vakaasti rikkaalla
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
vesa67 kirjoitti:Vaikea täältä etäältä on kommentoida kestävyyttä kun ei ole mitään hajua minkälainen softa siellä on.
Saabin vakio 204R 200hp versiossa käytetään jo 1 bar ahtopainetta, eli sen suhteen hyvin maltilliset ahdot on. Stg1 käyttää 1,15bar ahtoja samalla raudalla ongelmitta.
Vaan kun on monta muutakin mahdollisuutta kuin seokset rikkoa paikkoja,vaikkakin melko epätodennäköistä.
Seoksien pitäisi käyttäytyä siten että isolla vaihteella moottorijarrutuksessa mittari makaa laihalla. Vastaavasti kunnon kiihdytyksessä vakaasti rikkaalla
juuri noin mittari käyttäytyy mutta kun tietääksenii omien tietojen perusteella mittarin pitäisi heilua tyhjä käynnillä rikkaalta laihalle, mutta näin ei tapahdu mittari on optimal alueella kokoajan mutta vedossa mittari menee vihreälle ja moottori jarrulla optimal, kun tietääkseni moottori jarrulla ei ole koneessa syöttöä joten silloin jos kyseinen värkki on kytketty oikein niin pitäisi mennä laihalle mittarista kun katsoo? eikös se noin mene? eipä kyllä sano mitään tuo musta tai harmaa.. eikös nissanessakin ole 4 johtoiset lambdat ja sellaiseen kaveri kytki valkoiseen ja toimi moitteitta. mutta pitänee tutkia asiaa viellä toisella lambda anturilla, kun nuo kaikki 4 johtoa on tullu kokeiltua läpi..
Haloo, eihän noihin vakio labdoihin voi luottaa TURBO autossa, ne on vaan pienellä kuormituksella ja käytännössä ilman ahtoja käytössä... Laajakaista lampukka kunnon mittarilla kertoo jotain todellista...
Trionicin softassa on vaihtoehto onko bensansyöttö katkaistu moottorijarrutuksissa 1 ja 2 vaihteilla. Normaalisti ei ole katkaistu, siksi saattaa näyttää stoikiometristä. Kokeilithan isommilla vaihteilla ja yli 1500 rpm alueella.
Lisäksi käynnistyksessä ei totella lambdaa vaan käynnistykseen liittyviä karttoja. Lisäksi lambdan ohjaus stoikiometriseen loppuu noin 0,5 bar ahtopaineiden jälkeen ja totellaan softassa olevia bensakarttoja.
Jos maaseutuajelun kulutus on 8 litran paikkeilla seokset on kunnossa ja ongelmaa niiden suhteen ei ole.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
jupu kirjoitti:Haloo, eihän noihin vakio labdoihin voi luottaa TURBO autossa, ne on vaan pienellä kuormituksella ja käytännössä ilman ahtoja käytössä... Laajakaista lampukka kunnon mittarilla kertoo jotain todellista...
haloo haloo.. ensimmäinen turbo auto itselläni, tosin jos olisi useampi ollut niin tuskin täällä kyselisin mitään mittareista ja lambdoista. vai minkä takia forumit on tehty..
vesa67 kirjoitti:Trionicin softassa on vaihtoehto onko bensansyöttö katkaistu moottorijarrutuksissa 1 ja 2 vaihteilla. Normaalisti ei ole katkaistu, siksi saattaa näyttää stoikiometristä. Kokeilithan isommilla vaihteilla ja yli 1500 rpm alueella.
Lisäksi käynnistyksessä ei totella lambdaa vaan käynnistykseen liittyviä karttoja. Lisäksi lambdan ohjaus stoikiometriseen loppuu noin 0,5 bar ahtopaineiden jälkeen ja totellaan softassa olevia bensakarttoja.
Jos maaseutuajelun kulutus on 8 litran paikkeilla seokset on kunnossa ja ongelmaa niiden suhteen ei ole.
kulutus itsellä 10,5l 100km tosin uusi auto ja uusi tuntuma joten vauhdin hurma osana kulutukseen. itse asiassa kokeilin tuota ahtamista koko vaihteiston läpi eli (mittari) näytti 1v 0.5bar 2v 0.7/0.8bar 3v 1.0bar ja taas sitten 4v 0.8bar ja 5v 0.5bar ja tämä tehty noin 0km/H tilanteesta täysi kaasulla tuonne 150km/h asti ja sen jälkeen tehty suhteellisen normaali moottori jarrutusta 0 tilanteeseen asti. ja puneiselle mittari ei mennyt missään vaiheessa. mutta sen verran inffoa itse tästä ole lukenut eli laajakaista on näköjään se ainoa oikea tai sitten canusb. mitenkäs muuten jos tuon johdon ostaa ja netistä ohjelman latailee niin pystyykö tuolla johdon rimpulalla vain katselemaan inffoja autosta muttei säätämään?