OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
Moro!
Mitä teknisiä eroja on OG 9-3 & NG 900 suapeilla, olen harkinnut ostaa käyttis autoksi jomman kumman, automaatti vaihteisena ja ilmastoinnilla, onko 9-3 ruostesuojaus jo parempi?
Mitä teknisiä eroja on OG 9-3 & NG 900 suapeilla, olen harkinnut ostaa käyttis autoksi jomman kumman, automaatti vaihteisena ja ilmastoinnilla, onko 9-3 ruostesuojaus jo parempi?
Jäsen 4448
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
Saab 900 2.1i 3D -92
joku nissan kaskai 1.6
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
Aihetta käsitelty muistaakseni aiemminkin. Koetas ETSI-nappia (näytön oik ylä kulma)vahajub kirjoitti:Moro!
Mitä teknisiä eroja on OG 9-3 & NG 900 suapeilla, olen harkinnut ostaa käyttis autoksi jomman kumman, automaatti vaihteisena ja ilmastoinnilla, onko 9-3 ruostesuojaus jo parempi?
EDIT: kokeile myös: T5 ja T7 erot
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
ng900 EuroNCAP testin tulos 1,5 tähteä.
og9-3 tulos neljä tähteä.
Lisää
http://www.ajovalo.net/Mallit/Saab900.htm
og9-3 tulos neljä tähteä.
Lisää

#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
Mielenkiintoinen linkki vasta gm-aikaan siirtyneelle.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
Joo, 1100 muutosta väitti Saab aikanaan tehneensä autoon, eli pitkä lista tulee, jos joku osaa kaikki erot luetella. Ihmeen vähän niitä näkyy ulospäin, ja koneissakaan ei merkittäviä muutoksia kai ollut ennen kuin siirryttiin vähän myöhemmin T7-koneisiin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
Jos nyt sitten vähän taas tiivistäisi joitakin ng900/og9-3 huomattuja ja luettuja asioita vaikka sitä hakutoimintoa minäkin suosittelen:
- Kosmeettiset erot puskureissa ja sisustassa, eivät sinänsä ole kovin teknisiin ominaisuuksiin luettavia mutta näkyviä. Pellit samat paitsi takaluukku. Yli 1000 muutosta on mallissa tehty ja se näkyy kyllä osaluettelossa.
- 94 ng900 etupään alusta on huonoin, jos sen voi välttää niin hyvä. Tosin palikat voi päivittää myöhemmän vuosimallin raadoista. Etutolpat ne ruostuu kaikista tarvittaessa, ei ole selkeää linjaa mikä ei ruostuisi
- vasta viimeiset vuosimallit ng:ssa pysyy luukuistaan ruosteettomana paremmin, kuten og9-3:t yleensä mutta huonosti pidettyjä ei pelasta kukaan mallista riippumatta
- vanhimmista ng:stä katoaa toisinaan pakki manuaalilaatikosta ja muitakin vaihteita (turboista useimmiten)
- ng900 vaijerikytkimellä, og9-3 nestekytkimellä
- Automaatit on samaa sukua kaikissa, toimii kunhan öljyjä vaihtelee
- T5 ja vaparikoneet on lähtökohtaisesti patarautaa, se yleinen öljynkierron heikkenemisen myötä tuleva T7 koneiden ennenaikainen kuluminen on riski -00 ja uudemmissa turbokoneissa. Mutta huonolla pidolla saa koneen kuin koneen kilahtamaan.
- Kosmeettiset erot puskureissa ja sisustassa, eivät sinänsä ole kovin teknisiin ominaisuuksiin luettavia mutta näkyviä. Pellit samat paitsi takaluukku. Yli 1000 muutosta on mallissa tehty ja se näkyy kyllä osaluettelossa.
- 94 ng900 etupään alusta on huonoin, jos sen voi välttää niin hyvä. Tosin palikat voi päivittää myöhemmän vuosimallin raadoista. Etutolpat ne ruostuu kaikista tarvittaessa, ei ole selkeää linjaa mikä ei ruostuisi
- vasta viimeiset vuosimallit ng:ssa pysyy luukuistaan ruosteettomana paremmin, kuten og9-3:t yleensä mutta huonosti pidettyjä ei pelasta kukaan mallista riippumatta
- vanhimmista ng:stä katoaa toisinaan pakki manuaalilaatikosta ja muitakin vaihteita (turboista useimmiten)
- ng900 vaijerikytkimellä, og9-3 nestekytkimellä
- Automaatit on samaa sukua kaikissa, toimii kunhan öljyjä vaihtelee
- T5 ja vaparikoneet on lähtökohtaisesti patarautaa, se yleinen öljynkierron heikkenemisen myötä tuleva T7 koneiden ennenaikainen kuluminen on riski -00 ja uudemmissa turbokoneissa. Mutta huonolla pidolla saa koneen kuin koneen kilahtamaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
Jäin miettimään miten toimii aktiiviset pääntuet. Peräänajossa siirtyy eteenpäin?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
Mikähän tuohon ropleemaan auttais? Pitääkö vaihtaa koko laatikko vai voiko/kannattaako sitä kadonnutta pakkia etsiä jostain muualta kuin laatikon pohjalta?vesa67 kirjoitti:- vanhimmista ng:stä katoaa toisinaan pakki manuaalilaatikosta ja muitakin vaihteita (turboista useimmiten)

Ahdonvoimaa
Re: OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
http://www.shadetreemechanic.com/saab%2 ... traint.htmNaxu kirjoitti:Jäin miettimään miten toimii aktiiviset pääntuet. Peräänajossa siirtyy eteenpäin?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
Sieltä askin sisältä se kadonnut pakki on etsittävä.Wagonisti kirjoitti:Mikähän tuohon ropleemaan auttais? Pitääkö vaihtaa koko laatikko vai voiko/kannattaako sitä kadonnutta pakkia etsiä jostain muualta kuin laatikon pohjalta?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
Vaijereitahan oli kait vain ensimmäisissä vuosimalleissa NG:tä (94-95? ei ole epc:tä tällä koneella), ainakin -98 on nestekytkimellä. Yksilössä myös puskurit jo kokonaan, yläosiltaankin korinväriset 9-3 tyyliset.vesa67 kirjoitti: - ng900 vaijerikytkimellä, og9-3 nestekytkimellä
Tuo "1100 muutosta" taitaa sisältää myös kymmeniä tai satoja pulttikantoja vaihdettuna lopultakin Torx- sellaisiksi sekä korimuttereita muovisiksi ym. pikkujuttuja jotka markkinointi tietenkin näkyvästi hyödynsi. (Mutta ei tietenkään voinut aikanaan kertoa että mitä ne 1100 muutosta olivat.

Re: OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
-97 oli vielä vaijerikytkimellä mutta ne harvat -98 mallin ng:t taitaakin olla jo nestekytkimellä. Lisäksi pilkunviilaajien varalta todettakoon että sensoniceissa on myös nestekytkin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
A-pilari on erillainen. Ei mene ng900:en pilariverhoilu og9-3:een. og9-3 metalliprofiili on jämäkämmän tuntuinen.
Törmäsin tähän kun olin räpeltänyt ahtopainemittarilla og9-3:en a-pilariverhoilun ja hankin tilalle ng:stä ehjän
Törmäsin tähän kun olin räpeltänyt ahtopainemittarilla og9-3:en a-pilariverhoilun ja hankin tilalle ng:stä ehjän

Re: OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
9-3:ssa väylätekniikkaa.
Re: OG 9-3 & NG 900 tekniset erot?
Niin, jotain tällaista siellä peltien alla pitääkin olla, ei ne NCAP tähdet sinne taikomalla ole saatu. Osa varmaan kyllä Airbägien ansiota, onko ng900 ollut esim. sivuairbägejä?petok kirjoitti:A-pilari on erillainen. Ei mene ng900:en pilariverhoilu og9-3:een. og9-3 metalliprofiili on jämäkämmän tuntuinen.
Törmäsin tähän kun olin räpeltänyt ahtopainemittarilla og9-3:en a-pilariverhoilun ja hankin tilalle ng:stä ehjän
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96