OG9-3 turbo moottorin tuenta
OG9-3 turbo moottorin tuenta
Noin 2½ vuotta sitten vaihdettu molempiin sivuihin genuinesaabin tuet ja taakse dieselin tukikumi, ja nyt alkoi taas rynkyttämään konetta edes takas kun kaasun avaa tai sulkee.
Kuinka usein olette joutuneet vaihtamaan noita takakumeja? Onko kukaan keksinyt mitään kestävämpää ratkaisua tähän, esim. sovittanut tonnarin momenttitukea kolkkiin ja ranettanut taakse tuen mallia PU/täristävä?
Kuinka usein olette joutuneet vaihtamaan noita takakumeja? Onko kukaan keksinyt mitään kestävämpää ratkaisua tähän, esim. sovittanut tonnarin momenttitukea kolkkiin ja ranettanut taakse tuen mallia PU/täristävä?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta
Onhan noita itse rakennettuja momenttitukia hieman tonnarin tyylisesti tullut nähtyä.. Sellainen olisi varmasti syytä olla, poikittaismoottori ilman yläpuolista tuentaa on kyllä karkea suunnitteluvirhe.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta
automaatissa meni ainakin kerran vuoteen lootan puoleinen kumi :DD
5 vuotta siis kokemusta ja 2 kertaa takakumi.
tossa joku ranetus:
http://www.saablink.net/forum/performan ... /55378.htm
5 vuotta siis kokemusta ja 2 kertaa takakumi.
tossa joku ranetus:
http://www.saablink.net/forum/performan ... /55378.htm
Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta
Jollakin kokemuksia näistä?
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=782
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=764
Kimppatilauksesta kiinnostuneita?
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=782
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... cts_id=764
Kimppatilauksesta kiinnostuneita?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta
Itellä ollu noi kaikki kumit alla n. pari kk ja ajotuntuma kyllä on aivan erilainen. Suosittelen Takakumi on toi sport- malli. Tilasin noi tuolta racestuffin kautta... En tiedä oliko halvin ratkasu mutta siellä ainakin palvelu pelaa helvetin hyvin!
Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta
Itsellä myös käytössä Sport versio, mielestäni toimii hyvin.
Pitkä-aikaista kokemusta ei vielä ole.
Moottorin muut tuennat myös uretaanisia.
Laatikon puolen uretaani aivan loistava, toisen puolen jättäisin kumiseksi (alkuperäinen tuenta). Moottorin äänet kantautuvat sisälle vähän turhan hyvin, lähinnä tyhjäkäynnillä.
Pitkä-aikaista kokemusta ei vielä ole.
Moottorin muut tuennat myös uretaanisia.
Laatikon puolen uretaani aivan loistava, toisen puolen jättäisin kumiseksi (alkuperäinen tuenta). Moottorin äänet kantautuvat sisälle vähän turhan hyvin, lähinnä tyhjäkäynnillä.
9-3 2.0T SE -98
Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta
Tarkunneksena, eli sen verranhan tuo ng900/og9-3 tuenta poikkeaa tonnarista, että tonnarin alakumit on alhaalla apurungon tasossa, eli selkeästi vetoakselien alapuoella ja edelluttävät tukea myös vääntölinjan yläpuolelle, kun taas ng900/9-3 on tuettu runkoaisojen korkeudela, eli tonnarin kone kippaa, ilman ylätukea, kun taas ng900:sen paketti kiertyy sen verran, mitä kumit antaa myöten.jcarlson kirjoitti:Onhan noita itse rakennettuja momenttitukia hieman tonnarin tyylisesti tullut nähtyä.. Sellainen olisi varmasti syytä olla, poikittaismoottori ilman yläpuolista tuentaa on kyllä karkea suunnitteluvirhe.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta
Jep, vaan sehän on selvä että ne kumit antaa myöten ja ennen pitkää ratkeaa.. Etenkin kun käytetään edes sen verran pehmeää kumia että ei hampaat putoa tyhjäkäynnillä suusta. Kun taas helposti jonkinlaisella toimivammalla liikkeenrajoittimella ne kumit ei hajoaisi eikä moottori hölskyisi niin pahasti. Se vaijeri takatuen päällä kun lähinnä estää sitä totaalirepeämästä ja oksentamasta hydraulinesteitä välittömästi, hienompi mutta ilmeisesti liian kallis ratkaisu siihen olisi voinut olla vaikkapa alipaine- tai solenoiditoiminen venttiili tyyliin bmw/audi. Mutta paras silti olisi ollut joku yläpuolinen varsi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta
Eikös noilla kumeilla ole suurin rasite vedossa se moottorin kietyminen vetoakselien tuottaman väännön vastakkaiseen suuntaan sekä pienenä lisänä moottorin paino?
Oman järkelyni mukaan se liene sama kiertymisen vastaanottamisessa, että onko kumit ylhäällä sekä alhaalla vai vaihtoehtoisesti edessä ja takana. Molemmat samalla lailla rajoittavat kiertymistä.
Oman järkelyni mukaan se liene sama kiertymisen vastaanottamisessa, että onko kumit ylhäällä sekä alhaalla vai vaihtoehtoisesti edessä ja takana. Molemmat samalla lailla rajoittavat kiertymistä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta
Just muutama viikko sitten modasin omaan NG satkuuni tonnarin ylätuen ja kyllä eroa tuli erittäin mukavasti orkkikseen verrattuna!
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta
Jaahas, kai se tuo "sport" -versio pitää tilata taakse. Laskeskelin että vähän halvemmalla saattaisi saada tilaamalla suoraan genuinesaabilta. Hinnaksi tullee noin 250$ jos tilaa yhden, vähän säästää jos saisi kimppatilauksen aikaan, koska postit per kappale ovat suhteessa halvemmat. Sitovat ilmoittautumiset tähän tai YV:llä, eurot tilille ennenkuin laitan tilauksen. Tilaan parin päivän sisällä.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta
Juurikin ehdin itse myös tilata tämän sport version rear mountin ja myös ne 2 muuta jämäkämpää eli gearbox ja engine mountit ja kamat odottaa FedExin varastolla vantaalla hakua kun en ollu kotona toimituspäivänä. .
Varaudu muuten pieneen säätöön tossa tilauksessa, sillä eivät kelpuuttaneet genuinesaabilla ainakaan minulta luottokorttimaksua vaan piti tehdä kansainvälinen tilisiirto
Noh nordean tädin ystävällisellä avustuksella se sujui verkkopankista ihan suht kivuttomasti, aiheuttaen kuitenkin tietenkin lisäkustannuksia muutamia euroja. . .
Varaudu muuten pieneen säätöön tossa tilauksessa, sillä eivät kelpuuttaneet genuinesaabilla ainakaan minulta luottokorttimaksua vaan piti tehdä kansainvälinen tilisiirto
Noh nordean tädin ystävällisellä avustuksella se sujui verkkopankista ihan suht kivuttomasti, aiheuttaen kuitenkin tietenkin lisäkustannuksia muutamia euroja. . .
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
vm -99 B204R
Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta
Onko nyt niin että näitä jämäkämpiä (Taliaferro) tukikumeja ei saa mistään muualta kuin GenuineSaabilta?
Elkpartsillahan niitä oli EU:n sisällä mutta kun sekin on nurin.
Elkpartsillahan niitä oli EU:n sisällä mutta kun sekin on nurin.
Saab 9-3 2.0t Sport -00 RE85
Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta
racestuff.se myy mutta laskin että tulisi kalliimmaksi
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: OG9-3 turbo moottorin tuenta
Menee hiukan offtopiciksi, mutta kannattaa näköjään pikku sähläykseen varautua jos GS:ltä tilaa ensimmäistä kertaa:
Since you have not ordered with us
before we will need the following information faxed to us:
> Due to an increase in credit card fraud, with international orders,
we will need the following faxed to us 417-831-4722
> 1) front and back copy of the credit card (you may black out all but the last four digits of the credit card #)
> 2) Photo ID
> 3) Signed Statement that you approve the shipment
Vastasin että olen tilannut ennenkin, ja siitä parin tunnin päästä paketti oli lähetetty. Ihme sekoilua.
Since you have not ordered with us
before we will need the following information faxed to us:
> Due to an increase in credit card fraud, with international orders,
we will need the following faxed to us 417-831-4722
> 1) front and back copy of the credit card (you may black out all but the last four digits of the credit card #)
> 2) Photo ID
> 3) Signed Statement that you approve the shipment
Vastasin että olen tilannut ennenkin, ja siitä parin tunnin päästä paketti oli lähetetty. Ihme sekoilua.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm