OG 9-3: ohjaustehostin kränää & alusta vaihtoon
OG 9-3: ohjaustehostin kränää & alusta vaihtoon
OG9-3 vm2002
ASIA 1
Ohjaustehostimen paineletku vaihdettiin tuhdimpaan hydrauliikkaletkuun ( ei alkup. pehmeähkö SAAB letku ) jonka jälkeen alkoi rutina.
Paikalla kännettäessä ja pienessa vauhdissa rutisee ohjaus aika ajoin melko kovaakin.
Resonanssia kuulemma pelkästään eikä mitään ole menossa rikki, mutta kuulostaa kyllä pahalta & häiritsevältä.
Mistä moinen mahtaa johtua ja mitä lääkkeeksi?
Liian jäykkä letku, ei "jousta" kuten alkuperäinen ?
Tehostaja menossa rikki, eikä jaksa enää veivata ?
ASIA2
vm2002 alkaa olemaan tiensä päässä, ajettu n120tkm, mutta mitä orkkispalikoiden tilalle.
Onko hyväksi todettua sopuhintaista kokoonpanoa; iskarit ja jouset, heittää vinkiksi että saisi hyvän ajettavuuden takaisin sis. lievän madalluksen.
Anders/ 0407155701
ASIA 1
Ohjaustehostimen paineletku vaihdettiin tuhdimpaan hydrauliikkaletkuun ( ei alkup. pehmeähkö SAAB letku ) jonka jälkeen alkoi rutina.
Paikalla kännettäessä ja pienessa vauhdissa rutisee ohjaus aika ajoin melko kovaakin.
Resonanssia kuulemma pelkästään eikä mitään ole menossa rikki, mutta kuulostaa kyllä pahalta & häiritsevältä.
Mistä moinen mahtaa johtua ja mitä lääkkeeksi?
Liian jäykkä letku, ei "jousta" kuten alkuperäinen ?
Tehostaja menossa rikki, eikä jaksa enää veivata ?
ASIA2
vm2002 alkaa olemaan tiensä päässä, ajettu n120tkm, mutta mitä orkkispalikoiden tilalle.
Onko hyväksi todettua sopuhintaista kokoonpanoa; iskarit ja jouset, heittää vinkiksi että saisi hyvän ajettavuuden takaisin sis. lievän madalluksen.
Anders/ 0407155701
SAAB 9-3 | 99 | 96V4 | 95V4
Re: OG 9-3: ohjaustehostin kränää & alusta vaihtoon
Konin sport kittiä tuntuu moni suosivan. Pcs:ltä saa suomenhintaan muistaakseni 800€ ja Larkspeediltä englannista 580€
Re: OG 9-3: ohjaustehostin kränää & alusta vaihtoon
Luulisin, että kumiletkun osalta puuttuu originaalissa sinne kuuluva alumiininen kierukka, pituus (kierukka) koko kumiletkun osalla.caramba1 kirjoitti:OG9-3 vm2002
ASIA 1
Ohjaustehostimen paineletku vaihdettiin tuhdimpaan hydrauliikkaletkuun ( ei alkup. pehmeähkö SAAB letku ) jonka jälkeen alkoi rutina.
Paikalla kännettäessä ja pienessa vauhdissa rutisee ohjaus aika ajoin melko kovaakin.
Resonanssia kuulemma pelkästään eikä mitään ole menossa rikki, mutta kuulostaa kyllä pahalta & häiritsevältä.
Mistä moinen mahtaa johtua ja mitä lääkkeeksi?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: OG 9-3: ohjaustehostin kränää & alusta vaihtoon
Larkspeediltä Konin kitti tuli tosiaan sopuhintaan ja itselleni ainaki suht nopealla toimituksella. Vaikka en autoista paljon mitään tiedäkään niin olen ollut tyytyväinen tulokseen (verrattuna alkuperäiseen)
En nyt ole varma onko nuo jousijalan ongelmat sellaisia että ne rajoittuvat vanhempiin kolkkeihin vai onko ongelma myös tuon ikäisessä, mutta kannattaa jokatapauksessa tarkastaa se jousijalan yläpään kunto ennen alustarempan aloitusta siltä varalta että sitä jousijalkaa joutuu samalla turaamaan. Haulla löytyy paljon lisää aiheesta.
Tuppaa murtumaan siis ainakin tietyn ikäisissä kolkeissa siitä kierteiden kohdalta mistä iskari kiristetään paikoilleen jousijalkaan. Kuvia aiheesta: http://lahtisen.kuvat.fi/kuvat/Misc/Saa ... mppa+2011/
En nyt ole varma onko nuo jousijalan ongelmat sellaisia että ne rajoittuvat vanhempiin kolkkeihin vai onko ongelma myös tuon ikäisessä, mutta kannattaa jokatapauksessa tarkastaa se jousijalan yläpään kunto ennen alustarempan aloitusta siltä varalta että sitä jousijalkaa joutuu samalla turaamaan. Haulla löytyy paljon lisää aiheesta.
Tuppaa murtumaan siis ainakin tietyn ikäisissä kolkeissa siitä kierteiden kohdalta mistä iskari kiristetään paikoilleen jousijalkaan. Kuvia aiheesta: http://lahtisen.kuvat.fi/kuvat/Misc/Saa ... mppa+2011/
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
vm -99 B204R
Re: OG 9-3: ohjaustehostin kränää & alusta vaihtoon
Kiitti noista.
Jäikö siis Larkspeedin hinta postikuluineen alle PCS:n?
Orkkisletku vaikkakin kallis olisi varmaan ollut "se" valinta, pitää katsoa mitä tehdä (vaimo tosin enimmäkseen tuolla kurvailee, joten....).
Jousijalan kunnosta ei tietoa, mutta pitää tarkistaa.
Jäikö siis Larkspeedin hinta postikuluineen alle PCS:n?
Orkkisletku vaikkakin kallis olisi varmaan ollut "se" valinta, pitää katsoa mitä tehdä (vaimo tosin enimmäkseen tuolla kurvailee, joten....).
Jousijalan kunnosta ei tietoa, mutta pitää tarkistaa.
SAAB 9-3 | 99 | 96V4 | 95V4
Re: OG 9-3: ohjaustehostin kränää & alusta vaihtoon
Onko kellään kuvaa tuosta kierukasta, niin voi jonkun sinne ite laittaa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: OG 9-3: ohjaustehostin kränää & alusta vaihtoon
Tätä olen itsekin miettinyt, että onko se nyt todellakin ihan pakko sitä uutta alkuperäistä koko putkea ostaa että ton äänen saa pois? Ajaisiko jonkintyyppinen supistus saman asian?Poy kirjoitti:Onko kellään kuvaa tuosta kierukasta, niin voi jonkun sinne ite laittaa.
Re: OG 9-3: ohjaustehostin kränää & alusta vaihtoon
Eikö pcs:llä paineletku ole 85€ suuruusluokkaa, ellei marmorin 250€ kiinnosta. Hinnat ovat muististani, eikä siis tarkkoja.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: OG 9-3: ohjaustehostin kränää & alusta vaihtoon
Varmaankin kyse on siitä toisesta lähinnä metalliputksesta, joka menee jäähdyttäjän alla keulassa. Tämä hammastangon ja kyseisen metalliputken väliin tuleva letku maksaa PCS:llä sen 250€. Marmoritiskiltä en edes kysynyt. Korjaus maksoi töineen ja osineen 10€
# 419 Vesa Pohjalainen