Turbon vesiletkun vaihto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Turbon vesiletkun vaihto

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Kerran tämän vaihdon jo tein kun uusin ahtimen. Mutta nyt pitää vaihtaa vakioletkut takaisin kun vakioks peli laitetaan.

ONGELMA on tuo vesiletku mikä menee turbon ja koneen puolelta tuonne imuputken alle sellaseen todella ahtaaseen koloon jossa on sit jotain ilmastoinnin putkia edessä.

Viimeksi erehdyin irrottaan pultin siittä vierestä joka piti kiinni sitä ilmastointiin liittyvää metalliputkea jonka päässä on sellanen alumiininen mötikkä (heiluu vapaana siinä imuputken vieressä päällä). Sen jälkeen vesiletkun paikoilleen laittaminen oli helppoa kun oli tilaa, mutta ilmastointi oli täytettävä uudestaan. =/

Nyt en haluaisi samaa operaatiota tehdä, joten löytyiskö hyviä vinkkejä sen putken asentamiseen. Sinne kun ei mahdu lenkit tai muutkaan avaimet.. tai mahtuu, mutta kun ruuvaa banjon pulttia tarpeeks auki, niin ei saa enään lenkkiä pois välistä eikä pulttia saa siltikään irti asti.

Onko ainut keino tyyliin irrottaa ilmastoinnin kompura (löysätä hihnaa ja irrottaa sitten kompura) että saa tilaa, vai onko jotain nopeampaa / kätevämpää jippoa?
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Turbon vesiletkun vaihto

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Itse itselleni vastaten: Vesiletkun joka menee kompuran yläpuolelle, saa helpoiten irti ja takaisin kun irrottaa turbon pois edestä. Vaihtoehtoina myös löysätä kompuraa ja siirtää sivuun, näin saa vähän paremmin työskentely tilaa. Mutta kun turbo oli pois edestä, niin lenkkiavaimella pääsi nitkuttaan 1/4 kierroksen kerrallaan banjon pulttia.
Vastaa Viestiin