Etsillä löytyi tämä ja tämä ja vähän muutakin. Mutta onko ahdin edelleen todennäköisin öljynkulutuksen aiheuttaja, vaikka se on tuo Mitsu eikä GT17? Vai jumiutuneet männänrenkaat tms?
Meidän '01 Aero on siis alkanut hukata öljyään vähän turhan nopeasti. Huomasin jo viime vaihtovälillä (150->160tkm) että piti pari kertaa lisäillä, ja nyt 2tkm öljynvaihdon jälkeen oli mittatikku kuiva. Minkäänlaista savua en kuitenkaan ole koskaan nähnyt, eikä se allekaan näyttäisi vuotavan.
9-3 Aeron öljynkulutus
9-3 Aeron öljynkulutus
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: 9-3 Aeron öljynkulutus
Paljonko autolla on ajettu ? itse olen huomannut samaa vikaa että 310 000 ajettuun autoon on joutunut lisäämään öljyä n. 1 l/ 10 000km....Ahdinta ei ole vielä vaihettu kertaakaan ....
9-3Aero-01
Re: 9-3 Aeron öljynkulutus
Nyt on siis 162 000 km. Ja öljyä näyttäisi katoavan ainakin 1l/2000 km.
Re: 9-3 Aeron öljynkulutus
Hehheh.. olisi varmaan pitänyt katsoa vähän tarkemmin sinne alle, ennen kuin huolestuu sen enempää. Vuotaahan se (onneksi) sittenkin, öljynsuodattimen jalan ja lohkon välistä.pjv kirjoitti:eikä se allekaan näyttäisi vuotavan.
Re: 9-3 Aeron öljynkulutus
vai olisko sittenkin öljypumpun kannen O-rengas ... ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-3 Aeron öljynkulutus
Onhan sekin mahdollista, mutta epäilykset ovat kyllä vahvasti edelleen tuossa jalassa, koska jouduin sen sattuneesta syystä irrottamaan viime öljynvaihdon yhteydessä.vesa67 kirjoitti:vai olisko sittenkin öljypumpun kannen O-rengas ... ?