Kampuran stefa.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
timppa1
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 19:23

Kampuran stefa.

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Eli tuo vm 99 2.0t vuotelee ölkkää kampuran stefasta.
Oisko jollain räjäytyskuvaa tuosta jakopäänpuoleisesta kopasta että tietää mitä ja miten sieltä puretaan pois että pääsee vaihtamaan.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kampuran stefa.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

-Moniurahihna löysälle
-Nokka ylös
-oikea eturengas pois
-lokasuojan hihnapyörän suojamuovi pois
-27 mm pultti irti, normikierre
-hemmetin isot lukkorengaspihdit ja kehää kiertävä lukkorengas pois
-Keskiosa eli öljypumpun kansi ulos, jos ei tule nätisti niin keskikorokkeesta isoilla siirtoleukapihdellä ote ja vetoa
-vaihda stefa ja kehää kiertävä O-rengas
-laita osat takaisin ja lukkorengas oikein päin (viiste ulospäin)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
timppa1
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 19:23

Re: Kampuran stefa.

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Eli tuo lukkorengas näkyy heti hihnapyörän pois oton jälkeen?
Mistäs nuo osat kannattas ostaa? lueskelin jtn et 50e maksais stefa marmorilla,ei kehtais niin paljoo tollasesta osasta maksaa.
Nii ja se toinen tiiviste kans,mistä sen saa ja mitä maksaa.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kampuran stefa.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jeps kyllä näkyy. Ja ne pihdit on tosiaan mallia isot, Knipexin pihdit on varmaan 30 cm pitkät ja sen kokoisilla saa jo hyvän otteen. Osat olen itse ottanut pcs:ltä muiden tilausten ohessa mutta valintahan on vapaa. Kunhan et huonoa laatua ota.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kampuran stefa.

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kampuran stefan vaihdossa ei päätykoppaa tarvise irroittaa (eikä tartte lukkorengas pihtejäkään).
Riittää että irroittaa hihnapyörän, kampeaa vanhan stefan irti, ja naputtelee sopivalla holkilla uuden tilalle.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
petok
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Kampuran stefa.

Viesti Kirjoittaja petok »

Itse olen tehnyt tuon kaksi kertaa.
Ensin näin Motonetin stefalla:
Hook kirjoitti:Kampuran stefan vaihdossa ei päätykoppaa tarvise irroittaa (eikä tartte lukkorengas pihtejäkään).
Riittää että irroittaa hihnapyörän, kampeaa vanhan stefan irti, ja naputtelee sopivalla holkilla uuden tilalle.

Hook
Vuoto ei juurikaan vähentynyt, niin hetikohta marmoritiskin osilla näin:
vesa67 kirjoitti:-Moniurahihna löysälle
-Nokka ylös
-oikea eturengas pois
-lokasuojan hihnapyörän suojamuovi pois
-27 mm pultti irti, normikierre
-hemmetin isot lukkorengaspihdit ja kehää kiertävä lukkorengas pois
-Keskiosa eli öljypumpun kansi ulos, jos ei tule nätisti niin keskikorokkeesta isoilla siirtoleukapihdellä ote ja vetoa
-vaihda stefa ja kehää kiertävä O-rengas
-laita osat takaisin ja lukkorengas oikein päin (viiste ulospäin)
Tuo O-rengas menee lyttyyn ja kovettuu.
timppa1
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 19:23

Re: Kampuran stefa.

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Jees eli öljyvuoto tilkitty.Kampuran stefa olikin kuiva joten sitä ei vaihdettu.
Öljynlauhduttimenletkut oli vuotanut ja ne teetin uudet ni loppu alle kuseminen.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kampuran stefa.

Viesti Kirjoittaja Hook »

No-name tarvikestefoista sen verran, että lähipiirissä kaksi tapausta, joissa tarvike stefa on vuotanut kuluneella hihinapyörällä heti uutena heti moottorin kasauksen jälkeen.
Vaihtamalla Corteco tai (toinen oranssin värinen alkuperäsis osa, jonka merkkiä en nyt muista) niin vuoto on lakannut. - ja irroittamatta pumpun kantta. ;D

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Re: Kampuran stefa.

Viesti Kirjoittaja MrG »

omassa ei vuotanu kampiakselin pää yhtään ennen koneremonttia, mutta nyt konerempan jälkeen motonetin stefalla vuotaa.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Kampuran stefa.

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tarvikestefoista puuttuu melkeinpä säännönmukaisesti huulilta ne öljyliippaurat/kohoumat mitä hyvälaatuisista ja orkkiksista löytyy. Siis sellaiset viistot jotka pyörimissuunnan mukaisesti ajavat öljyä sisäänpäin.

Kyllä tuossa kohtaa orkkis, vaikkakin hintoineen, puolustaa paikkaansa.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Kampuran stefa.

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Minuteman kirjoitti:Tarvikestefoista puuttuu melkeinpä säännönmukaisesti huulilta ne öljyliippaurat/kohoumat mitä hyvälaatuisista ja orkkiksista löytyy. Siis sellaiset viistot jotka pyörimissuunnan mukaisesti ajavat öljyä sisäänpäin.

Kyllä tuossa kohtaa orkkis, vaikkakin hintoineen, puolustaa paikkaansa.
Tuli juuri laitettua tonnariin scantech-pussissa ollut stefa motonetistä, jossa kyllä oli nuo, katsotaan pitääkö kun otetaan käyttöön..
Vastaa Viestiin