Kampuran stefa.
Kampuran stefa.
Eli tuo vm 99 2.0t vuotelee ölkkää kampuran stefasta.
Oisko jollain räjäytyskuvaa tuosta jakopäänpuoleisesta kopasta että tietää mitä ja miten sieltä puretaan pois että pääsee vaihtamaan.
Oisko jollain räjäytyskuvaa tuosta jakopäänpuoleisesta kopasta että tietää mitä ja miten sieltä puretaan pois että pääsee vaihtamaan.
Re: Kampuran stefa.
-Moniurahihna löysälle
-Nokka ylös
-oikea eturengas pois
-lokasuojan hihnapyörän suojamuovi pois
-27 mm pultti irti, normikierre
-hemmetin isot lukkorengaspihdit ja kehää kiertävä lukkorengas pois
-Keskiosa eli öljypumpun kansi ulos, jos ei tule nätisti niin keskikorokkeesta isoilla siirtoleukapihdellä ote ja vetoa
-vaihda stefa ja kehää kiertävä O-rengas
-laita osat takaisin ja lukkorengas oikein päin (viiste ulospäin)
-Nokka ylös
-oikea eturengas pois
-lokasuojan hihnapyörän suojamuovi pois
-27 mm pultti irti, normikierre
-hemmetin isot lukkorengaspihdit ja kehää kiertävä lukkorengas pois
-Keskiosa eli öljypumpun kansi ulos, jos ei tule nätisti niin keskikorokkeesta isoilla siirtoleukapihdellä ote ja vetoa
-vaihda stefa ja kehää kiertävä O-rengas
-laita osat takaisin ja lukkorengas oikein päin (viiste ulospäin)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kampuran stefa.
Eli tuo lukkorengas näkyy heti hihnapyörän pois oton jälkeen?
Mistäs nuo osat kannattas ostaa? lueskelin jtn et 50e maksais stefa marmorilla,ei kehtais niin paljoo tollasesta osasta maksaa.
Nii ja se toinen tiiviste kans,mistä sen saa ja mitä maksaa.
Mistäs nuo osat kannattas ostaa? lueskelin jtn et 50e maksais stefa marmorilla,ei kehtais niin paljoo tollasesta osasta maksaa.
Nii ja se toinen tiiviste kans,mistä sen saa ja mitä maksaa.
Re: Kampuran stefa.
Jeps kyllä näkyy. Ja ne pihdit on tosiaan mallia isot, Knipexin pihdit on varmaan 30 cm pitkät ja sen kokoisilla saa jo hyvän otteen. Osat olen itse ottanut pcs:ltä muiden tilausten ohessa mutta valintahan on vapaa. Kunhan et huonoa laatua ota.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kampuran stefa.
Kampuran stefan vaihdossa ei päätykoppaa tarvise irroittaa (eikä tartte lukkorengas pihtejäkään).
Riittää että irroittaa hihnapyörän, kampeaa vanhan stefan irti, ja naputtelee sopivalla holkilla uuden tilalle.
Hook
Riittää että irroittaa hihnapyörän, kampeaa vanhan stefan irti, ja naputtelee sopivalla holkilla uuden tilalle.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kampuran stefa.
Itse olen tehnyt tuon kaksi kertaa.
Ensin näin Motonetin stefalla:
Ensin näin Motonetin stefalla:
Vuoto ei juurikaan vähentynyt, niin hetikohta marmoritiskin osilla näin:Hook kirjoitti:Kampuran stefan vaihdossa ei päätykoppaa tarvise irroittaa (eikä tartte lukkorengas pihtejäkään).
Riittää että irroittaa hihnapyörän, kampeaa vanhan stefan irti, ja naputtelee sopivalla holkilla uuden tilalle.
Hook
Tuo O-rengas menee lyttyyn ja kovettuu.vesa67 kirjoitti:-Moniurahihna löysälle
-Nokka ylös
-oikea eturengas pois
-lokasuojan hihnapyörän suojamuovi pois
-27 mm pultti irti, normikierre
-hemmetin isot lukkorengaspihdit ja kehää kiertävä lukkorengas pois
-Keskiosa eli öljypumpun kansi ulos, jos ei tule nätisti niin keskikorokkeesta isoilla siirtoleukapihdellä ote ja vetoa
-vaihda stefa ja kehää kiertävä O-rengas
-laita osat takaisin ja lukkorengas oikein päin (viiste ulospäin)
Re: Kampuran stefa.
Jees eli öljyvuoto tilkitty.Kampuran stefa olikin kuiva joten sitä ei vaihdettu.
Öljynlauhduttimenletkut oli vuotanut ja ne teetin uudet ni loppu alle kuseminen.
Öljynlauhduttimenletkut oli vuotanut ja ne teetin uudet ni loppu alle kuseminen.
Re: Kampuran stefa.
No-name tarvikestefoista sen verran, että lähipiirissä kaksi tapausta, joissa tarvike stefa on vuotanut kuluneella hihinapyörällä heti uutena heti moottorin kasauksen jälkeen.
Vaihtamalla Corteco tai (toinen oranssin värinen alkuperäsis osa, jonka merkkiä en nyt muista) niin vuoto on lakannut. - ja irroittamatta pumpun kantta. ;D
Hook
Vaihtamalla Corteco tai (toinen oranssin värinen alkuperäsis osa, jonka merkkiä en nyt muista) niin vuoto on lakannut. - ja irroittamatta pumpun kantta. ;D
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kampuran stefa.
omassa ei vuotanu kampiakselin pää yhtään ennen koneremonttia, mutta nyt konerempan jälkeen motonetin stefalla vuotaa.
Re: Kampuran stefa.
Tarvikestefoista puuttuu melkeinpä säännönmukaisesti huulilta ne öljyliippaurat/kohoumat mitä hyvälaatuisista ja orkkiksista löytyy. Siis sellaiset viistot jotka pyörimissuunnan mukaisesti ajavat öljyä sisäänpäin.
Kyllä tuossa kohtaa orkkis, vaikkakin hintoineen, puolustaa paikkaansa.
Kyllä tuossa kohtaa orkkis, vaikkakin hintoineen, puolustaa paikkaansa.
Re: Kampuran stefa.
Tuli juuri laitettua tonnariin scantech-pussissa ollut stefa motonetistä, jossa kyllä oli nuo, katsotaan pitääkö kun otetaan käyttöön..Minuteman kirjoitti:Tarvikestefoista puuttuu melkeinpä säännönmukaisesti huulilta ne öljyliippaurat/kohoumat mitä hyvälaatuisista ja orkkiksista löytyy. Siis sellaiset viistot jotka pyörimissuunnan mukaisesti ajavat öljyä sisäänpäin.
Kyllä tuossa kohtaa orkkis, vaikkakin hintoineen, puolustaa paikkaansa.