9-3 2.0t vm. 2001 kerää nakuja

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Kuparinen
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Elo 31, 2011 13:25
Paikkakunta: Jkl

9-3 2.0t vm. 2001 kerää nakuja

Viesti Kirjoittaja Kuparinen »

Elikkäs otsikon mukainen auto on mulla nyt ollut n. 2kk (eli ihan keltanokka saabisti olen) on alkanut nyt viimosen kk aikana keräileen nakuja laskuriin.

Nollasin laskurit tuossa viime vkl jonka jälkeen ajelin n. 200km. Tuona ainakana keräs 1:40, 2:9, 3:8 ja 4:35 nakua. En tiedä onko normaalia vai ei mutta tuntuu aika paljolta.

Tänään sitten vaihdoin tulpat, kun ajattelin että jospa niissä vikaa. Tulppien vaihdon jälkeen ajelin tuossa n. 50km jona aikana tuli 1:10, 2:11, 3:1, 4:8 nakua. Tuntuis aika pikaseen noita siis kertyvän?

Ioff arvo ennen tulppien vaihtoa pysytteli yleens 0 - +40 välillä, käväisten moottorijarrulle heittäessä miinuksella ja välillä ns. väännöllä ajaessa pyöri miinuksella hetken.

Nyt tulppien vaihdon jälkeen ioff näytti 0 - +20 lukemia ja esim. 5-vaihteella 80-90kmh kiihdytyksessä pysyttelin arvossa -11. Täyskaasulla kiihdyttäessä heitteli todella nopeasti -20 - +10 välillä mitä ei ennen tehnyt. Muutenkin tuntui vaeltavan enemmän -10 - +10 välillä.

Tehot autossa ainakin perstuntumalla tuntuisivat olevan talessa. Autossa on flexifuel ohjelma jolla pitäisi irrota n. 230hp/360nm ja bensalla sitten jotain 200hp? pintaan. Valitettavasti täältä Jyskälästä ei tuota RE85:sta vielä saa.

Voisiko "vika" piillä tuossa, että polttoaineena joutuu käyttämään 98, vai mistähän kannattaisi alkaa katselemaan.

Niin ja lambda arvo pyörii n. -300 - +300 ja Amul arvoa en ole löytänyt, mitenhän sen saisi näkymään?

Kiitos ja anteeks :)
9-3 2.0t -01 Flexifuel
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: 9-3 2.0t vm. 2001 kerää nakuja

Viesti Kirjoittaja assa »

Vastaa Viestiin