Nyt on pari kk kokemusta -99 TiD:n omistamisesta ja joitakin
kysymyksiä on matkan varrella herännyt:
1. Polttoaineen paluuletkut. Minkälaista letkua olette käyttäneet?
Opel-klubin foorumilla väitettiin että ihan tavallinen bensaletku
ei kestäisi dieseliä ja hapertuu nopeasti uudestaan. Onko näin?
2. Eberin kiertovesipumppu takkuaa. Toimi taas vähän aikaa kun
koputteli vasaralla. Oletteko purkamalla ja puhdistamalla saaneet
moista paremmaksi? Mistä edullisesti uusi tilalle?
3. Hehkuvalo. Kirjallisuudessa sanotaan että +5:stä alaspäin
hehkut kytkeytyvät, mutta mulla saa kyllä olla -1 ennen kuin
valo edes vilkahtaa. -3:ssa se palaa ehkä sekunnin. Miten muilla?
- Petteri #507
TiD:stä pari kysymystä
1. Paluuletkujen hapertuminen ollut jonkinasteinen tyyppi / materiaalivika. Letkun tyypistä ei tietoa.
2. Ei kokemusta. Muistaakseni nimimerkki rr tappeli omansa kanssa?
3. Hehkuvalon toiminta aivan normaalia. Vaikka olisi kuinka kova pakkanen niin omassa Tidissä hehkuvalo vain vilkahtaa ja hyvin hörähtää tulille. Mikäli käytät lohkolämmitintä niin hehkuvalo ei syty senkään vertaa.
2. Ei kokemusta. Muistaakseni nimimerkki rr tappeli omansa kanssa?
3. Hehkuvalon toiminta aivan normaalia. Vaikka olisi kuinka kova pakkanen niin omassa Tidissä hehkuvalo vain vilkahtaa ja hyvin hörähtää tulille. Mikäli käytät lohkolämmitintä niin hehkuvalo ei syty senkään vertaa.
1. Laitoin 2 eurolla letkut uusiksi ja ihan tavallista kangaspunosvahvistettua polttoaineputkea. Jos rupee vuotaan uudestaan, vaihdan taas uudet. Oireilee niin, että vetää ilmat seisottaessa suutinputkeen ja lähteepi huonosti käyntiin.
2. Kiertovesipumppu kyllä pelaa, mutta eberin kans ollu välillä ongelmia. Viime talvena uusin hehkutulpan ja tiivisteet yht 60e. Kesällä ei toiminut, mutta nyt pelaa taas, kun huollossa ilmeisesti nollasivat vikamuistin. Todennäkösesti pumpun uskaltaa avata ja katsoa, ellei sitten ole kertakäyttömalli. Eberi oli ainakin helppo huoltaa ja putsata itsekin. Varsinkin paloilmapuhaltimen laakerit kaipaavat välillä hiukan öljyä, jotta puhaltaa kunnolla. Satunnainen savutus eberissä tuntuu olevan ominaisuus, harvemmin käytettynä.
3. Suoraruisku on suoraruisku, eikä pahemmin hehkutuksia tarvitse
2. Kiertovesipumppu kyllä pelaa, mutta eberin kans ollu välillä ongelmia. Viime talvena uusin hehkutulpan ja tiivisteet yht 60e. Kesällä ei toiminut, mutta nyt pelaa taas, kun huollossa ilmeisesti nollasivat vikamuistin. Todennäkösesti pumpun uskaltaa avata ja katsoa, ellei sitten ole kertakäyttömalli. Eberi oli ainakin helppo huoltaa ja putsata itsekin. Varsinkin paloilmapuhaltimen laakerit kaipaavat välillä hiukan öljyä, jotta puhaltaa kunnolla. Satunnainen savutus eberissä tuntuu olevan ominaisuus, harvemmin käytettynä.
3. Suoraruisku on suoraruisku, eikä pahemmin hehkutuksia tarvitse
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Kaasari"
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 18:06
Sitä ei taida saada saada halvalla mistään...2. Eberin kiertovesipumppu takkuaa. Toimi taas vähän aikaa kun
koputteli vasaralla. Oletteko purkamalla ja puhdistamalla saaneet
moista paremmaksi? Mistä edullisesti uusi tilalle?
Omassa oli viime syksynä sama vika... ei pyörinyt edes suoralla virralla...
Ostin uuden Bosch:n kiertovesipumpun suoraan bosch huollosta,.... (n.100€) saapilla vielä kalliimpi..
Entisenkin sain pyörimään "pikku" kopistelulla, jonka annoin kaverille.. Sekin kesti koko talven.. eli yhtä pitkään kuin tämä uusikin... (Sillä nyt tänä syksynä taas sama vika.... )