Sen jälkeen alkoi kuulumaan kierrosten mukaan vaihtuvaa ulinaa konehuoneesta ja pari päivää siitä akun varaus alkoi olla aika huono. Nonni, eihän se jaksanu ladata akkua just yhtään enää. Vissiin latausjännitteet kulu sen ulinan ylläpitämiseen tms. Valot päällä jännitettä oli akun navoilla tyhjäkäynnillä 11,5V ja parkit päällä 12,1V. Kovemmilla kierroksilla jännite kipus 12,6V tasolle, mutta vähän pelotti että tuolla ei pakkasten joskus alettua kovin monta starttia hyväkään akku jaksa eikä sitä ulinaakaan jaksa oikein kuunnella.
Motonettiin sitten valittamaan ja tilasivat Turusta pikana takuulaturin. Nyt tuli uusi Delco Remy -laturi alkuperäisessä paketissaan. Tuo menee huomenna paikalleen ja Motonet maksaa vaihtotyön niin ei tartte enää vesa67:n kiroilla mokoman takia

Kumma kyllä, löysin Googlesta vastaavanlaisen keissin. Eka Motonet-laturi alkoi suht nopeasti asennuksen jälkeen viheltämään ja imemään akkua tyhjäksi. Takuuna tuli uusi Delco Remy.
