moottorin vaihto t7--->t5

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
norther7
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 20:50
Paikkakunta: Eura

moottorin vaihto t7--->t5

Viesti Kirjoittaja norther7 »

eli mitä kaikkea tulee ottaa huomioon vaihdettaessa t7 moottorin tilalle t5? mitkä apulaitteet yms käyvät ristiin, ilmeisesti moottorin ohjaus vain on eri? ilmastoinnin osat samat jne?
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: moottorin vaihto t7--->t5

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

onhan niissä eroja...kun taitaa olla pelkästään t5 koneisissakin eroja vuosimallien kesken.

sen verran täytyy mainita että päästöluokkahan tossa on eri eli "huonompi" kun t7:ssa eli saattaa vaikeuttaa katsastamista.

vesipumpun lohkon puoleinen osa eri.

eikös t5 ja t7 ilmastoinnissa ollu eroja...putket erimittaisia tai paksuisia...

viisaammat lisäilköön tai korjatkoon.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: moottorin vaihto t7--->t5

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

On varmaan helppoja tapoja ja vaikeampia tapoja. Kukin tekee tyylillään.

Yksi kompakteimpia tapoja on ottaa T5 lohko sisuskaluineen, vaihtaa päätylevyt ja öpohja T7 lohkosta, tiputtaa päälle t7 kansi T5 pahvilla ja laittaa vanhat T7 apulaitteet kiinni.
Erot:
- T5 lohkon kyljessä turbon vesitulon joutuu tulppaamaan
- Öljypohjan yksi ohjaustappi on erilailla
- Öljynpaineanturi ja vieressä oleva tulppa vaihtaa keskenään paikkaa
- 1 tai 2 8mm jenkaa putsata T5 lohkosta T7 härveleiden kiinnitystä varten, paljon jää t5 käytössä olleita kiinnityspisteitä käytämättä

Jakopään tasapaino-osat menee lohkon tyypin mukaan.

Jos tuon tekee T5 kannella niin kätevin olisi hybridi-imusarja jossa viimeiset 5 cm on T5 imarista, alkupää T7. Lisäksi ahtoputken teline pitää virittää T5 kannen päähän jollain aputelineellä.

Pelkällä T5 alakerralla pääsee eroon huohotusongelmista ja heikommista männistä. T7 kansi kestää normiajoa ja perusstegit mutta näyttää olevan herkkä pakopaineille ja -lämmöille.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin