OG9-3 - jarrupäivityssarja

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Tossa on isommat levyt, jarrupalat sekä raudat, joilla saa satulaa siirrettyä isompien levyjen mahduttamiseksi.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Mitä jarrunesteluokkaa/-tyyppiä käytetään autossani? Onko merkillä väliä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja

Viesti Kirjoittaja juhokare »

t.t.j kirjoitti:Tossa on isommat levyt, jarrupalat sekä raudat, joilla saa satulaa siirrettyä isompien levyjen mahduttamiseksi.
Ja jarrusatula on eri kuin tämä rauta? Olenko ymmärtänyt oikein. Eli tuossa olisi kaikki tarvittava. Pitää vielä kysyä ProCarilta, koska siellä oli edullisempaan hintaan uritetut, liekkö Race-malli.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

juhokare kirjoitti:
t.t.j kirjoitti:Tossa on isommat levyt, jarrupalat sekä raudat, joilla saa satulaa siirrettyä isompien levyjen mahduttamiseksi.
Ja jarrusatula on eri kuin tämä rauta? Olenko ymmärtänyt oikein. Eli tuossa olisi kaikki tarvittava. Pitää vielä kysyä ProCarilta, koska siellä oli edullisempaan hintaan uritetut, liekkö Race-malli.
Kyllä ne alkuperäiset satulat kannattaa myöskin asentaa. Pelkillä raudoilla saattaa hidastuvuus olla melko heikkoa. :wink:

Eli tuossa paketissa on kaikki tarvittava. Nykyiset satulat käyvät. Tai no ne isommat jarrukilvet tarvii erikseen hommata.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Mitkä ovat jarrukilvet? :) Ymmärsin nyt tuon (satula ja rauta).
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Onko saatavilla mistään Brembon sarjaa? Eteen 308mm levyt, raudat ja palat (Brembo) JA taakse tavallisen kokoiset uritetut Brembon levyt ja palat. Myykö mikään liike Saab OG9-3Turboon jotain "pro"-mallia Brembo-merkkisenä? Onko niitä edes olemassa? Niitä on Brembo GT, Brembo GT-R ja Brembo Turismo malleina Brembollo.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Jarrukilvet on ne levyjen takana olevat peltilämiskät.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
miksu79
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Loka 25, 2011 13:02

Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja

Viesti Kirjoittaja miksu79 »

onkos vanhempi 1995 900 turbossa erilainen satula kun nuo sarjat väittäävät ettei sovi vai onko satulan kiinnitys tolppaan erilainen? ja onko tuon ikäiseen satkuun saatavana valmista jarru kittiä jostain?

ja pahoitteluni topicin lainaamisesta.
Ilo alkaa kilosta kahdesta bileet...
saabismi on sairautta ja turbo saabismi mielisairautta???
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Eri satula. Sama kitti käy kunhan hommaa ne OG9-3 satulat.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Olen selvitellyt hintoja ja saatavuutta. Bremboa erikoismallina tuohon autooni ei saa. Ja EBC kiinnostaisi, hintaa oli PCSllä noin 800euroa taka-akselille ja etu-akselille ja myös nämä letkut ja muut hilut. Onko hinta mielestänne paha? EBC taitaa olla laatumerkki, vai mitä mieltä olette?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

täytyy kyl henk koht sanoa ku ostin aikonaa brembon sport kitin..levyt oli org kokooo ja palat tietääkseni ferodo ds2500 ni sai kyl 10kertaa jarruttaa 200->0 peräkanaa eikä ne jarrut mihkää hävinny ja pysähty kyl hyvin...siis jos ei rengas pidä ni pakkohan sen sillon on stopata lähes sen max mitä pystyy stoppaa. et sellasta
9-3.1972
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

KAPU2 kirjoitti:Eri satula. Sama kitti käy kunhan hommaa ne OG9-3 satulat.
ootkos varma ettei oo eroa tolpassa/navassa?

takana ainakin napa eri ng900:ssa ku og9-3:ssa...

hmm...mulla ois femman satulat...eli siis käykös toi kitti mulle sit ng:seen niillä?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja

Viesti Kirjoittaja J8 »

KAPU2 kirjoitti:Eri satula. Sama kitti käy kunhan hommaa ne OG9-3 satulat.
Ei käy. Napa on eri joten levyt ei mene 1995 vuosimalliseen. Eli pitää sorvata napaa tai vaihtaa uudemmat navat.. samalla kai vaihtaa laakeritkin jos tuohon ryhtyy ku on niin vittumaista hommaa jystää napa irti laakerista :lol:

Juhokarelle:

Laita YV:tä jos tarvit jeesiä/ asennusapua jarrupäivityksessä. Multa myös löytyy joka nurkkaan satulat jotka voin kunnostaa uutta vastaaviksi. Osta vaan esim Procarservicestä tuo 308mm kitti. Ebc tai Ate:n alkuperäinen on varmasti ihan riittävä normiajoon.

Edit: Niin ja ei niitä jarrukilpiä tarvi vaihtaa, heivaa mäkeen vaan 288mm levylle tarkoitetut kilvet niin ongelma on ratkaistu.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Hyvää keskustelua! Tuota tuota, miten katsastuksessa? Pitäiskö päivittää siis katsastaa jarrut erikseen niinkuin alustajärjestelmät?

Kiitoksia J8 tuesta! Kyselen heti, jos jotain kysyttävää löytyy. Itse en asenna noita, siinä ei oikein paljon pääse palkoille. Muhoksen perinteinen Toijotahuolto hoitaa asian kyllä, kun siellä työnlaatu on ollut tähän mennessä hyvää.

Katson vielä kuitenkin, raaskinko laittaa mitään, koska jarrujen pehmeys on korjattavissa vaikka jarrunesteiden vaihdolla. Mutta tämä on sitä hifistelyä joka vain jaksaa kiinnostaa! :D
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3856
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kysyisin seuraavaa, kun keskustelin erään klubilaisen kanssa. Hän suositteli Aeron taikka Viggen jarrujärjestelmää. Brembona niitä saisi ja sainkin tuossa tarjouksen, joka sisälsi eteen 308mm Aeron levyt ja sitten palat ja taakse ne tavalliset Aeroa taikka turbokolkin osaa, hintaa tuli 400euroa ilman koroterautoja ja ilman uutta letkuvaraosasarjaa. 800-820e oli koko sarja EBCllä, joten tuo AeroBrembosarja olisi halvempi hieman, mutta mitä mieltä olette hinnoista?

Mistä noita AeroBrembojarrupäivityssarjaa saa muualta? Onko jokin nettifirma joka möisi?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin