OG9-3 - jarrupäivityssarja
Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja
Edelleenkin, osta procarserviceltä Ate:n alkuperäiset Taatusti ainakin yhtä laadukkaat kuin Brembot ja Ate:t on maalattu valmiiksi, niin ei rumannäköinen ruostekukka pääse yllättämään levyjä. Itse ostin PCS:ltä Ate:n 308mm (aero/viggen) levyt, Ate:n palat ja kannatinraudat 308mm levylle. Hinta oli jossain 250€-300€ välillä. Siihen päälle vielä takalevyt ja palat ei varmaan hirveesti tee..
Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja
Ok. Ei Riku puhunut mitään näistä. Tuntuu, että tämä herra PCS puhuu omaa pussiinsa, jotta voi lypsää rahat pois asiakkaalta. Kiitos viestistä J8, koska voin itse nyt kuristaa Rikua - toivon niin, ettei laita hintaa lisää ja lisää. Eli tuo setti olisi jossain 450-500euron tietämillä eteen ja taakse? Ja siihen vielä letkut, niin hintaa nousee hieman. Paljonko yleensä jarruletkut maksavat? Tarkoitan MYÖS koko setin hintaa!J8 kirjoitti:Edelleenkin, osta procarserviceltä Ate:n alkuperäiset Taatusti ainakin yhtä laadukkaat kuin Brembot ja Ate:t on maalattu valmiiksi, niin ei rumannäköinen ruostekukka pääse yllättämään levyjä. Itse ostin PCS:ltä Ate:n 308mm (aero/viggen) levyt, Ate:n palat ja kannatinraudat 308mm levylle. Hinta oli jossain 250€-300€ välillä. Siihen päälle vielä takalevyt ja palat ei varmaan hirveesti tee..
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja
Tuskinpa tarkoitus lypsää tai ylihinnoitella, toisin kuin monella muulla merkkiputiikilla. Mielestäni oikeanlaista hinnoittelua ja hyvää palvelua PCS:llä. Toki voihan se olla et on ollut ks. tavara loppu? Katso speedpartsin sivuilta tuotteet ja hinnat ja käännä euroiksi niin olet aika lähellä hintaa. Siellä on kannakkeet, levyt, palat, letkut yms hinnoiteltu erikseen. Ja huomio mahdolliset klubialetjuhokare kirjoitti: Ok. Ei Riku puhunut mitään näistä. Tuntuu, että tämä herra PCS puhuu omaa pussiinsa, jotta voi lypsää rahat pois asiakkaalta. Kiitos viestistä J8, koska voin itse nyt kuristaa Rikua - toivon niin, ettei laita hintaa lisää ja lisää. Eli tuo setti olisi jossain 450-500euron tietämillä eteen ja taakse? Ja siihen vielä letkut, niin hintaa nousee hieman. Paljonko yleensä jarruletkut maksavat? Tarkoitan MYÖS koko setin hintaa!
Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja
Kiitän! Tuota tuota, soitin Rikulle noista mm ajovaloista ja -vilkuista. Sanoi, ettei NG900sen sarja mene tuohon autoon mitenkään, kun kerroin sellaisen olevan saapuvilla kohtuu hintaan. Aprikoin ja sain kohtalaisen varmistuksen että aikasen varmasti menee NG900 setti paikoilleen! Riku yritti todennäköisesti myydä vain omaansa. Mutta ei sillä, olen pitänyt Rikun palvelusta kauan, mutta välillä tulee tällaisia tilanteita, kun itse ei tiedä riittävästi, niin ei tiedä puhuuko myyjä totta. Katsonpa varsin Speedpartsin sivustot!J8 kirjoitti:Tuskinpa tarkoitus lypsää tai ylihinnoitella, toisin kuin monella muulla merkkiputiikilla. Mielestäni oikeanlaista hinnoittelua ja hyvää palvelua PCS:llä. Toki voihan se olla et on ollut ks. tavara loppu? Katso speedpartsin sivuilta tuotteet ja hinnat ja käännä euroiksi niin olet aika lähellä hintaa. Siellä on kannakkeet, levyt, palat, letkut yms hinnoiteltu erikseen. Ja huomio mahdolliset klubialetjuhokare kirjoitti: Ok. Ei Riku puhunut mitään näistä. Tuntuu, että tämä herra PCS puhuu omaa pussiinsa, jotta voi lypsää rahat pois asiakkaalta. Kiitos viestistä J8, koska voin itse nyt kuristaa Rikua - toivon niin, ettei laita hintaa lisää ja lisää. Eli tuo setti olisi jossain 450-500euron tietämillä eteen ja taakse? Ja siihen vielä letkut, niin hintaa nousee hieman. Paljonko yleensä jarruletkut maksavat? Tarkoitan MYÖS koko setin hintaa!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja
juhokare kirjoitti:koska jarrujen pehmeys on korjattavissa vaikka jarrunesteiden vaihdolla. Mutta tämä on sitä hifistelyä joka vain jaksaa kiinnostaa!
Jarrujen pehmeys ei ole korjattavissa nesteiden vaihdolla, uusi neste ei ole yhtään sen vähemmän kokoonpuristuvaa kuin vanhakaan. Ilmaamalla kyllä voi tulla tuloksia jos järjestelmään ilmaa on päässyt, ja silloin on yleensä muutakin vikaa, mutta ei pelkällä nesteiden vaihdolla.
Ko. mallissa melkolailla yleisin syy jarrujen pehmeyteen ovat takasatulan jumiintuneet männät tai rungostaan satulaan kiinniruostunut jarrupala. Jos mäntä on jumissa tai joku pala yhtä puuta satulan kanssa, hukkuu jarruvoimaa levyn taivuttamiseen sen jälkeen kun jumiintuneen puolen pala on kulunut sopivasti sen verran mitä ehjän puolen mäntä sitä varsin ohutta levyä jaksaa taivuttaa, kyseessä siis kiinteä kaksimäntäinen, vastakkaisilla sylintereillä varustettu satula. Ja kun sitä poljinvoimaa hukkuu edellämainitulla tavalla, seuraa siitä kimmoisa tuntuma jarruissa vaikka ilmaa ei järjestelmässä olisikaan.
NG900/OG9-3- malleissa voi päästä hyviin tuloksiin pelkästään sillä että uusii ihan vakiomallisetkin tavarat taakse, ja huolehtii siitä että satuloiden männät jarrupaloineen ovat huolella herkistellyt sekä paloja ahdistavat ruosteet viilattu pois.
Huonoihin jarruihin kun vielä ajan myötä tottuu.
Edelläkirjoitettu ihan vaikka tältä varalta:
juhokare kirjoitti:Katson vielä kuitenkin, raaskinko laittaa mitään
Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja
Minuteman on yksi niistä täällä foorumilla, joka jotain tietää foorumin aiheeseen liittyen! Kuten olen todennut, niitä on luettavissa ehkä noin kahden käden sormilla.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja
Tervehdys tähänkin topikkiin . PCSn ja Rikun kanssa jonkin verran asioineena haluan tähän oman mielipiteeni sanoa vaikka en itse topikin aiheesta mitään ymmärräkään. En kyllä jaksa uskoa että Riku tarkoituksellisesti pelaisi omaan pussiinsa ja ostattaisi asiakkaillansa muuta kuin mitä asiakas tarvitsee. Tietenkin jos asiakas ei osaa ilmaista asiaansa/tarvitsemaansa varaosaa riittävän selvästi yms. Itse en ainakaan ole mikään neropatti autosanastossa ja olen joskus kysynyt jotakin osaa millä nimellä milloinkin . Asiantuntevaa palvelua olen aina PCSltä saanut.juhokare kirjoitti:Ei Riku puhunut mitään näistä. Tuntuu, että tämä herra PCS puhuu omaa pussiinsa, jotta voi lypsää rahat pois asiakkaalta. Kiitos viestistä J8, koska voin itse nyt kuristaa Rikua - toivon niin, ettei laita hintaa lisää ja lisää.
Anteeksi tämä välikommentti.
Itse aihe on minuakin kiinnostava koska jarrupäivitystä olen cabbeen miettinyt ja eri vaihtoehdot pyörineet mielessä, mutta valitseminen on vaikeaa kun asioista ei tiedä riittävästi.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja
Kyllä kuitenkin epäilen hieman, että Riku yritti myydä omaansa, mutta se oli niitä harvoja kertoja niinpäin. Yleensä saan sieltä hyvää asiantuntevaan palvelua. 570e on koko setti Aten kitti eteen ja taakse + letkut ja muut hilut. Mielestäni hinnaltaan jo kohtuullinen. Olen tällä hetkellä kiinnostunut tuosta Aten kitistä. Näillä näkymin voisi tulla riittämään rahat, jos mitään estettä ei tule.
J8lla lienee jo kokemuksia Atesta. Kuumeneeko useamman vedon jälkeen? Millä värillä ne ovat maalatut?
J8lla lienee jo kokemuksia Atesta. Kuumeneeko useamman vedon jälkeen? Millä värillä ne ovat maalatut?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja
Eipä ole vielä jarrut hävinneet muutaman kovemman jarrutuksen jälkeen.. mulla on vielä taakse modattu 9-5 aeron jäähdytetyt jarrut ja jarrunesteenä Motul rbf600. Tosin radalla en ole testannut.
Levyt on maalattu kauttaaltaan harmaaksi. Osta pois vaan.
Levyt on maalattu kauttaaltaan harmaaksi. Osta pois vaan.
Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja
Tilauksen laitoin päälle tällä viikolla ja tavarat tulevat viimeistään 1,5vk päästä. Tarvitseeko jarruja katsastaa? Riku väitti, että ei. Riku teki ne perinteiset, kun soittelin; hinta oli ennen joulua varmasti se 570e ja nyt väitti olevan 600e, mutta sain väännettyä vanhan hinnan. Palvelu ja asiantuntemus ovat muuten ihan kohdillaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja
No hinnathan voi aina vaihdella milloin mistäkin syystä, tavarantoimittaja nostaa hintaa, yllättäen tullut kovasti kysyntää tms. Mun silmin tää vaikuttaa siltä et käytä vaan se auto jarruhuollossa, palat vaihtoon jos tarvii + herkistely ja uudet nesteet. Kyllähän uusi on aina uutta ja hienoa, mutta saatko omaan käyttöösi tarpeeksi vastinetta sijoittamalla ton 570€ plus työt €? noihin jarruihin, huh huh, kallista kun työstäkin pitää vielä maksaa muutama satku
Ng900
Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja
No eipä tuo kallis ole. Jarrut ehkä huonoin paikka mistä säästää. Varsinkin jos auto on tehoiltaan muuta kuin vakio.
Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja
Eipä tuo jarruasia todellakaan ole mikään paikka säästää, ja taas mikä kauppias se olisi joka ei vastaisi omalta osaltaan kaikkeen hintakehitykseen? No ei kovin pitkään enää mikään kauppias..
Mutta kuten tuolla aikaisemmin jo kirjoitinkin siihen suuntaan jotta niin että jos alkaa hinnat hirvittämään niin viimeisimpien vuosimallien NG900/OG9-3 jarrut ovat lähtökohdiltaan kuitenkin sen verran hyvät että kyllä sen lärvin saa tuulilasiinkin liimaantumaan kunhan pitää huolen siitä että etusatuloiden liu'ut ovat kunnossa ja asianmukaisilla aineilla voidellut sekä ehdottomasti niiden kiinteiden kaksimäntäisten takasatuloiden kaikki männät huolehdittu herkästi liikkuviksi ja jarrupaloille tilat satulassa viilattuna ruosteesta vapaaksi liukupintojen osilta ja maltillisesti rasvattu. Ko. satula on melko tiukka sovituksiltaan palojen kanssa eikä tarvitse kummoistakaan ruosteturpoamaa kun jo jarruvoimaa hukkuu pelkästään palan teräsrungon liikuttamiseen satulan ahtaahkossa tilassa itse jarruttamisen sijaan.
Mutta kuten tuolla aikaisemmin jo kirjoitinkin siihen suuntaan jotta niin että jos alkaa hinnat hirvittämään niin viimeisimpien vuosimallien NG900/OG9-3 jarrut ovat lähtökohdiltaan kuitenkin sen verran hyvät että kyllä sen lärvin saa tuulilasiinkin liimaantumaan kunhan pitää huolen siitä että etusatuloiden liu'ut ovat kunnossa ja asianmukaisilla aineilla voidellut sekä ehdottomasti niiden kiinteiden kaksimäntäisten takasatuloiden kaikki männät huolehdittu herkästi liikkuviksi ja jarrupaloille tilat satulassa viilattuna ruosteesta vapaaksi liukupintojen osilta ja maltillisesti rasvattu. Ko. satula on melko tiukka sovituksiltaan palojen kanssa eikä tarvitse kummoistakaan ruosteturpoamaa kun jo jarruvoimaa hukkuu pelkästään palan teräsrungon liikuttamiseen satulan ahtaahkossa tilassa itse jarruttamisen sijaan.
Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja
Minua ei ole hinnat hirvittäneet! Minuteman on oikeassa, kauppiaat nostelevat hintoja syystä kuin syystä. Sen opin tavallisilla jarruilla, että uudetkin osat kuumenevat jos vetää 'äärirajoille'! Entisessä samanlaissa autossa oli muistaakseni Brembon orkkisjarrut, vauhtia josta pudotin normaaliin nopeuteen oli 210km/h - ja jarruttaminen oli nykivää lopussa johtuen orkkisjarrujen rajallisuudesta. Ja huoltoon mennenee jarrujen osalta aikaa 2-3h ilmeisesti ja tuntitaksa on 50-55e per hour, niin ei siitä liikoja tule, mutta nesteethän jonkun harvan euron nostaa hintaa, joten EI puhuta muutamasta satasesta. Sitten puhutaan, kun tehdään muuta ja laitetaan mahdollisesti Mobil ESPt moottoriin, niin johan maksaa, kun litrahinta on siellä 12,5e (tarkistin asian tänä päivänä kuitista). EBCn hinnat toisaalta hirvittivät oikeasti! Mutta Ate on ihan kohtuullinen, jos saan kunnon jarrut.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: OG9-3 - jarrupäivityssarja
Auton tehot ja väännöt: 210hv / 314Nm @ 28C-astetta
Lastua haikailen vielä, että saisin sitä alakierrosvääntöä moottoriin lisää! Tehot tulevat varmastin nousemaan.
Lastua haikailen vielä, että saisin sitä alakierrosvääntöä moottoriin lisää! Tehot tulevat varmastin nousemaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003