og9-3 T7 automaattiilmastoinnilla; lämmitys apuva

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
JJVilzu
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Touko 18, 2010 21:36

og9-3 T7 automaattiilmastoinnilla; lämmitys apuva

Viesti Kirjoittaja JJVilzu »

Semmoinen kummallinen pieni riesa ilmaantunut, että lämppäri antaa hyvin hailakkaa ilmaa nyt viileämmillä keleillä, vaikka automaatti-ilmastoinnin säätö esim. 27 asteessa. Lämpöä kyllä riittäisi, säätöautomatiikka ei vaan suostu sitä antamaan. Nimittäin HI asennolla tulee niin kuumaa, notta. Olen kalibroinut useaan kertaan, kokeiltu kahdella säätöyksiköllä (mulla on 2 kpl, toinen näyttövikainen, muuten täysin toimiva), kummallakin sama juttu. Viime talvena ei ollut tällaista murhetta, toimi hienosti. Vaikuttaako tuo ecun softaus tähän jotenkin, laitettiin Biopower sisään joku aika sitten? Vai mikä ihme mättää, joku sisäilman lämpötila-anturi tms.? Ihan kuin asteikko olis semmoset vajaa 10 astetta pielessä, lämpötilan säätö kyllä vaikuttaa sisälämpöön, mutta 27 on joku vajaa 20 näppituntumalla, sormet palaletuu rattiin. Hi asennolla homma menee taas saunomiseksi alta aikayksikön.
JJVilzu
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Touko 18, 2010 21:36

Re: og9-3 T7 automaattiilmastoinnilla; lämmitys apuva

Viesti Kirjoittaja JJVilzu »

Eilen kävi semmoinen ihme, että aamulla tuo vaiva oli yhä päällä, mutta iltapäivällä asioilla pyöriessä lämpötilan säätö palasi normaaliksi yhtäkkiä, alkoi 27c asetuksella hiki pukata ja kun laittoi 21c oli oikein mukavaa. Eli lienee joku juotos/kontaktihäiriö jossain. Täytyy irrtottaa se ohjauspaneelin anturi ja katella liitokset yms. Onko tällaisesta kokemusta kellään, missä katkos voisi todennäköisimmin olla?
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: og9-3 T7 automaattiilmastoinnilla; lämmitys apuva

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Itse aloittaisin sisäilman haistelian putsauksella. Ne on toisinaan aikamoisessa nöyhdässä sisältä
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Vastaa Viestiin