Tässä kun kelit on olleet 0-8 asteen välillä, ja autossa on menossa ensimmäinen täysi tankki etanolia, olen seurannut koneen toimintaa vähän tarkemmin mm. SID infosta. Huomiota on herättänyt se, että näillä keleillä moottorin lämpötila asettuu 72-76 asteen välille, ja lämpömittatin neula ei sojota enää aivan suoraan vasemmalle, vaan roikkuu hieman. Välillä, esim. maantieajon jälkeen pysähtyessä lämpö nousee 80-82 asteeseen, jolloin mittarikin näyttää kello yhdeksään.
En aiemmin ole seurannut lämpöjä asteen tarkkuudella SID infosta, mutta lämpömittari on aiemmin mielestäni pysynyt vaaka-asennossa paremmin, jopa viime talven kovissa pakkaskeleissä.
Eli kysymys kuuluu:
- voiko tämä johtua RE85:n käyttämisestä?
- onko tällaiset lämpötilat normaaleja?
- jos eivät, niin minkälaisissa asteissa tuon konelämmön kuuluisi olla?
- eli loppuyhteenvetona olisiko syytä kokeilla termostaatin vaihtoa?
T7 normaali moottorilämpötila (RE85:llä)
T7 normaali moottorilämpötila (RE85:llä)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: T7 normaali moottorilämpötila (RE85:llä)
- Ei
- Ei
- Ajossa n.90ast.
- Kyllä, alkuperäiseen, EI halpaan.
- Ei
- Ajossa n.90ast.
- Kyllä, alkuperäiseen, EI halpaan.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower