900 2.0i -96 (turboton) aj. 174 tkm.
Onko hyviä neuvoja seuraavaanlaiseen ongelmaan:
Tyhjäkäynti elää jonkin verran, mutta varsinainen ongelma on moottorijarrutuksessa.
Kun kierrokset laskevat n.1500:aan, esiintyy voimakasta nykimistä. Jos kaasua (vetoa) pitää hiukankin päällä, ongelmaa ei esiinny.
Vikakoodia ei ollut. Tulpat, johdot ja vj-kansi vaihdettu. Samoin öljyt ja kaikki suodattimet, ne eivät tosin olleetkaan epäilyksenalaisia. Välystä ei vetonivelissä ainakaan vaikuttaisi olevan.
Oletteko törmänneet vastaavaan? Miten ratkaistiin?
NG 900 käyntiongelma
Re: NG 900 käyntiongelma
Työlistalta puuttui vielä ilmavuotojen tarkistus. Eli alipaineletkut, evap-letku läppäkotelolla ja imuresonaattorin O-renkaan kunto läppäkotelolle tullessa (jos edes on jäljellä).
Eli logiikka: jos pienillä ilmavirtauksilla saa lisäilmaa ohi immun niin menee laihalle ja siksi rykii. En tiedä miten immun vika näkyisi tällaisella kuormitustasolla motronic vaparissa
Eli logiikka: jos pienillä ilmavirtauksilla saa lisäilmaa ohi immun niin menee laihalle ja siksi rykii. En tiedä miten immun vika näkyisi tällaisella kuormitustasolla motronic vaparissa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: NG 900 käyntiongelma
Kiitos neuvosta. Olen yrittänyt käydä imuletkut läpi, ehjiltä vaikuttavat. Imuresonaattorin O-rengas? Annatko vähän koordinaatteja, missä sijaitsee?vesa67 kirjoitti:Työlistalta puuttui vielä ilmavuotojen tarkistus. Eli alipaineletkut, evap-letku läppäkotelolla ja imuresonaattorin O-renkaan kunto läppäkotelolle tullessa (jos edes on jäljellä).
Eli logiikka: jos pienillä ilmavirtauksilla saa lisäilmaa ohi immun niin menee laihalle ja siksi rykii. En tiedä miten immun vika näkyisi tällaisella kuormitustasolla motronic vaparissa
Re: NG 900 käyntiongelma
Se resonaattori on se muovinen koppa öljyntäyttökorkin ympärillä, läppäkotelon päällä, ilmamassamittarilta tulee imuilmaputki sille. O-rengas on sitten tosiaan läppäkotelon nielun ja sen muovikopan tiivistystä varten siellä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit