NG 900 käyntiongelma

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
punikki
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 10, 2008 22:51
Paikkakunta: Helsinki

NG 900 käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja punikki »

900 2.0i -96 (turboton) aj. 174 tkm.
Onko hyviä neuvoja seuraavaanlaiseen ongelmaan:
Tyhjäkäynti elää jonkin verran, mutta varsinainen ongelma on moottorijarrutuksessa.
Kun kierrokset laskevat n.1500:aan, esiintyy voimakasta nykimistä. Jos kaasua (vetoa) pitää hiukankin päällä, ongelmaa ei esiinny.
Vikakoodia ei ollut. Tulpat, johdot ja vj-kansi vaihdettu. Samoin öljyt ja kaikki suodattimet, ne eivät tosin olleetkaan epäilyksenalaisia. Välystä ei vetonivelissä ainakaan vaikuttaisi olevan.
Oletteko törmänneet vastaavaan? Miten ratkaistiin?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Työlistalta puuttui vielä ilmavuotojen tarkistus. Eli alipaineletkut, evap-letku läppäkotelolla ja imuresonaattorin O-renkaan kunto läppäkotelolle tullessa (jos edes on jäljellä).
Eli logiikka: jos pienillä ilmavirtauksilla saa lisäilmaa ohi immun niin menee laihalle ja siksi rykii. En tiedä miten immun vika näkyisi tällaisella kuormitustasolla motronic vaparissa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
punikki
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Loka 10, 2008 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: NG 900 käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja punikki »

vesa67 kirjoitti:Työlistalta puuttui vielä ilmavuotojen tarkistus. Eli alipaineletkut, evap-letku läppäkotelolla ja imuresonaattorin O-renkaan kunto läppäkotelolle tullessa (jos edes on jäljellä).
Eli logiikka: jos pienillä ilmavirtauksilla saa lisäilmaa ohi immun niin menee laihalle ja siksi rykii. En tiedä miten immun vika näkyisi tällaisella kuormitustasolla motronic vaparissa
Kiitos neuvosta. Olen yrittänyt käydä imuletkut läpi, ehjiltä vaikuttavat. Imuresonaattorin O-rengas? Annatko vähän koordinaatteja, missä sijaitsee?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG 900 käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Se resonaattori on se muovinen koppa öljyntäyttökorkin ympärillä, läppäkotelon päällä, ilmamassamittarilta tulee imuilmaputki sille. O-rengas on sitten tosiaan läppäkotelon nielun ja sen muovikopan tiivistystä varten siellä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin