NG900 Turbo Täristää kiihytyksessä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Jehoiachim
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: La Touko 09, 2009 15:24

NG900 Turbo Täristää kiihytyksessä

Viesti Kirjoittaja Jehoiachim »

Tervehdys kanssa sairastajat!
Olen lueskellut aikaisempia kirjotuksia kun itsellä olisi Ongelmana olisi tuollaisen Ng turbon kanssa että Kiihdytyksessä alkaa täristää jumalattomasti keulaa :roll: Esim.Maantie ajossa ei mitän ongelmaa ennen kun alkaa kiihdyttämään ja veto tulee kunnolla päälle..

Alapalloissa/tukivarren puslissa ei välystä(kaikki uusittu) ja autoon ei ole tehty oikeen muuta kun vaihdettu eteen toiset madallusjouset(entisten katkenneiden tilalle) Niin voisiko noista jousista johtua :?: Vai johtuisiko jos Moottorin tukikumit olisivat huonossa kunnossa :?:
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG900 Turbo Täristää kiihytyksessä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jos tehot ei tärinän yhteydessä katoa niin sulla lienee vetarien holkkiongelma, etsi holkki sanalla lisätietoja. Madallushjousien vaihto voisi laukaista tämän ilmiön esiin.

Jos taas tehot tippuu sellaisen rötäävän ja hyydyttävän tärinän takia niin sytkäkasetti/tulpat ja paljon missfireä niiden takia
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: NG900 Turbo Täristää kiihytyksessä

Viesti Kirjoittaja Hook »

ng900:ssa myö apparin puolen sisemmän nivelen malja saattaa lonksua apuakselin booreilla laturin alla, jos&kun boorit on kulut väljäksi aikojen saatossa. 9-3:ssa malja ei ole erikseen apuakselista irroitettavissa, joten niissä ei ko. ongelmaa ole.

Mikäli täristys alkoi madalluksesta, voi vetoakselien kulmaa korjata laittamalla muutama prikka mooottorin takakumin ja apurungon väliin, jolloin kone tulee sen puoli senttiä ylemmäksi ja näin vetoakselien kulma suorempi pyörien ollessa myös ylempänä lokasuojien sisällä.
Esim H&R jousien mukana tulee ko. prikat, mutta periaatteessa mitkä tahansa 10mm korilaatat käy väliin.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Ceso
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ma Marras 28, 2011 17:10

Re: NG900 Turbo Täristää kiihytyksessä

Viesti Kirjoittaja Ceso »

Mulla alkanu tulla samalaista ongelmaa ja kauheeta pauketta kiihdyttäessä. Maantiellä ku ajaa ja lyö kaasun pohjaa, jos löytyy pitoa ja alkaa ottaa kierrosta nii alkaa vetarit paukkuu... Mitä täytyis laittaa vaihtoon ja mistä täytyis lähtee ettii? Ja mite nuo osat kestää tuolt edest, ku voimaa on lähemmäks 300hp, et löytyskö vahvempaa palikkaa sinne.
viewsonic1
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Touko 29, 2011 19:44

Re: NG900 Turbo Täristää kiihytyksessä

Viesti Kirjoittaja viewsonic1 »

voisko olla vetarin maljoihin liittyvä ongelma :roll: autoa kun madaltaa niin vetarit menee syvemmälle maljoihin ja vanha kulunut tripod kohtaa "uuden vähemmän kuluneen" pinnan joka aiheuttaa tärinää? tämä siis minun mielipide viisaimmat korjatkoon :wink:
Saab 9000cs 2.0lpt stageX, EX saab 9000cs 2.0lpt automatic Saab ng900 2.0t stg2+ , Saab 9000 cde 2.3t stg3+, ng900 2.0t 3d ja og900 2.0 16v, Purkuauto ng900 2.0i 5d
Miihkali
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: To Kesä 24, 2004 22:41
Paikkakunta: Nakkila

Re: NG900 Turbo Täristää kiihytyksessä

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

Mulla kulunut vetarin malja aiheutti keulan vatkaamisen aina kiihdyttäessä (autona siis OG-93), riippumatta nopeudesta tai käytetystä vaihteesta. Kyse ei ollut pelkästä tärinästä vaan tuntu että apparin puoli oikein vatkasi.

Ainakin OG-93:ssa vetarin maljaongelmia taitaa olla lähinnä apparin puolella, kuskin puolella tuettu eritavalla ja ei pääse kulumaan/vatkaamaan samalla tavalla.

Itse ratkaisin ongelman hankkimalla romuttamolta kokonaisen vetoakselin ja vaihdatin sen autoon, enää ei vatkaa.
-9-3 -99 2.0 lpt
-2. polven saabisti-
Vastaa Viestiin