9-3 sisempi vetari

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
9-3se
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 21:14
Paikkakunta: ylöjärvi

9-3 sisempi vetari

Viesti Kirjoittaja 9-3se »

Huomasin tossa juuri että kuskinpuolen sisempi vetari liikkuu vaihdelaatikossa noin puoli senttiä sivu ja pysty suunnassa mutta ei ulospäin. Onko normaalia vai missä vika? Toinen kysymys missä sijaitsee vaihdelaatikon öljyn tarkistus tulppa ja mitä öljyä sinne pitäisi lisätä, Kun pitää mielestäni ihme ääntä kun etupyörät oli ilmassa (kuulosti samalta kun polkupyörän ketju olisi löysällä)
ps. auto oli 9-3 vm-98
turpiini900
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Huhti 29, 2004 13:33
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja turpiini900 »

Ei oo normaalia ei :( . Tulee holkkikeikka. Tasauspyörästö pitää purkaa ja asettaa sinne jonkun sortin holkki. Mul oli sama vika satkussa, makso aika rutkasti korjaus.
900 S Tbo Coupe -96
aaltot
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 04:25

Re: 9-3 sisempi vetari

Viesti Kirjoittaja aaltot »

9-3se kirjoitti:Kun pitää mielestäni ihme ääntä kun etupyörät oli ilmassa (kuulosti samalta kun polkupyörän ketju olisi löysällä)
ps. auto oli 9-3 vm-98
Tuttu ääni, Kuulema normaalia... ainakin 2x saabihuollon mukaan..
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos se sisempi vetari hölskyy, niin ei siellä ole öljyäkään kuin siihen vetarin alareunaan asti. Turha sinne on laittaa lisääkään öljyä kun tulee ulos kuitenkin.

PCS:llä maksoi tuo holkin korjaus jonkun satasen n. vuosi takaperin.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mulla oli myös klappia pystysuunnassa ja tihku öljyä. Asentaja puhui jostain "poskilaakerista" jonka vaihtoi...

Mistähän holkista on kyse? Olisko jollain osanumeroa tiedossa niin vois kattoo onko kyse samasta asiasta?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
turpiini900
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Huhti 29, 2004 13:33
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja turpiini900 »

Muistaakseni mulle laitettiin kaks holkkia. Yritän kaivaa paperit jostain esiin.
900 S Tbo Coupe -96
9-3se
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 21:14
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja 9-3se »

kysyin asiaa Tampereen metro-autosta ja on kuulemma normaalia että pääsee liikkumaan jonkin verran. Vetarin ympärillä ei näy öljyä joten tuskin sieltä mitään on vuotanut. Täytyy huomenna tarkistaa asia, jos ehtii. Ääni kuulemma kuuluu asiaan. Holkin vaihto on kuulemma noin 200€ jos muuta ei tarvi tehdä.
turpiini900
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Huhti 29, 2004 13:33
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja turpiini900 »

Mulla liikku kyllä rutkasti, varmaan 0,5-1cm ja öljyä tuli pihalle. Mulla makso kyllä korjaus rutkasti enemmän :evil: . En edes halua kertoa miten paljon. Taaskohan meikäläistä kusetettiin :oops: :evil: :oops: :evil:
900 S Tbo Coupe -96
9-3se
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 21:14
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja 9-3se »

sen verran mullakin liikkuu. täytyy huomenna tutkia asia. pystyy varmaankin itsekin vaihtaan. Katotaan onko lootassa öljyä laisinkaan edellisen omistajan jäljiltä :( Loppulaskuhan on ihan eri asia kun mitä puhelimessa sanotaan.
turpiini900
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: To Huhti 29, 2004 13:33
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja turpiini900 »

Meikäläisellä kun piti ottaa laattikko alas ja purkaa tasauspyörästö niin tuli hintaa, väittivät ettei onnistu muuten. :?
900 S Tbo Coupe -96
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kyllä se mullakin enemmän kun tuon 200e maksoi, mutta en muista paljonko. Kyllä nuo kuitit on varmaan jossain tallella.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
akim
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 16:44
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja akim »

Luettuani juttuja alkoi kiinnostus herätä,vetarin löysyys.Mistä johtuu moinen?Onko se laakerin kulumisen kautta syntyvä vai mikä sieltä pettää? Entäs uutena heiluukos ja miten korjauksen jälkeen?Syökös se tasaus pyörästöä vai h-rattaita.Ja mitä se holkki korjaa,parantaako se laakerin välyksen?
ps.kokeilin myös omastani heiluu noin 5mm! :evil:
Vastaa Viestiin