![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kysymys on kuitenkin vakavissaan esitetty. Tarkoitus on laivata Saab Suomeen tuossa vuodenvaihteen aikoihin. Auto on '99 9-3 FPT (185hp).
Kaikenlaisia kauhujuttuja autojen satamakohtelusta kuulleena on tullut vakisinkin mieleen, etta Saabista olisi hyva saada parhaat mehut pois turvallisesti siten, etta autoa voisi siirtaa omin voimin, mutta kumin polttaminen yms harraste ei onnistuisi.
Ykkosvaihtoehto tietysti olisi, jos saisi kierrosrajoittimen asetettua erittain alas, esim. 2500rpm. Talloin autoa voisi ajaa normaalisti, mutta iloittelu olisi jokseenkin hankalaa. Onko edes mahdollista?
Toinen vaihtoehto on, etta ottaa tavalla tai toisella turbon pois pelista. Tahan on tullut useampikin vaihitoehto mieleen:
1) Poistaa bypass-venttiilin ja korvaa sen putken patkalla. Tamahan kaiketi lamaannuttaisi kaikki ahtoyritykset, mutta onko turvallista autolle, kun sita kuitenkin pitaa siirtaa molemmissa paissa. Vaurioittaako ajaminen autoa jotenkin, jos bypassia ei ole?
2) Tukkii pakoputken sopivalla vaahtomuovi/styrox-virityksella. Liittyyko tahan auton vaurioitumisen vaara, esim. katalysaattorin suhteen?
3) Jos saisi wastegate pysymaan jotenkin auki pysyvasti. Silloinhan auto ei edes yrittaisi ahtaa... Miten taman tekisi?
Onko muita ideoita? Toivomus olisi, etta virityksen poistaminen olisi mahdollisimman helppoa ja nopeaa Suomen paassa.