Kiitoksia etukäteen
Käsijarrun vaijerin kiristys
Käsijarrun vaijerin kiristys
Mistä se kiristetään? Yritin etsiä netistä ohjetta enkä löytänyt muuta kuin käsijarrun säädön rummuista...ne on kohdillaan...pitäisi vaan keksiä mistä saan kirittyä vaijeria hieman?
Kiitoksia etukäteen
Auto 1998 ng 900:n
Kiitoksia etukäteen
Re: Käsijarrun vaijerin kiristys
Käsijarrurummusta, pyörä irti tai pyöränpultin reijästä säätöakselin tähtiruuvia säätämällä. Auton pohjalevyn keskitunnelissa sijaitsevasta käsijarrukahvan säätömahdollisuudesta säädetään vain ja ainoastaan se että kuinka monta naksua kahva nousee, se ei vaikuta käsijarrun perussäätöön tai jarruvoimaan joka toimitetaan vain ja ainoastaan sieltä rummuista ja niiden säädöistä.
Jos edellämäinitut ovat todetusti kunnossa niin kahvanpäästä voi hakea tiukkuutta tai haluttuja naksumääriä kiristämällä kahva-asetelman säätöä eli sitä vaijereiden tasauskappaletta keskitunnelissa pakoputken vieressä, siellä on 13mm mutteri ja räikkälenkki on siinä hyvä kaveri. Pakoputken lämpökilpi on hieman tiellä mutta yleensä irrotettavissa tai pois tieltä taivutettavissa.
Jos edellämäinitut ovat todetusti kunnossa niin kahvanpäästä voi hakea tiukkuutta tai haluttuja naksumääriä kiristämällä kahva-asetelman säätöä eli sitä vaijereiden tasauskappaletta keskitunnelissa pakoputken vieressä, siellä on 13mm mutteri ja räikkälenkki on siinä hyvä kaveri. Pakoputken lämpökilpi on hieman tiellä mutta yleensä irrotettavissa tai pois tieltä taivutettavissa.
Re: Käsijarrun vaijerin kiristys
Saab 9-3 2.2 TiD -00
Re: Käsijarrun vaijerin kiristys
Kiitos tuosta Minuteman...hain juuri sitä tietoa, että kuinka kahva säädetään tai oikeastaan pääseekö auton sisältä vai pitääkö nostaa ylös
eihän se auta niitä jarrupaloja säädellä siellä rummussa lähemmäksi rumpua ei se kiristä käsijarrua jos vaijjeri roikkuu löysällä välissä....huollossa oli ja vaihdettiin uudet jarrulevyt, käsijarruvaijeri ja käsijarrupalat, nyt kun ovat asettuneet kohdilleen pitäisi vielä hieman kiriä käsijarruvaijeria, kun tulee yläasennossa konsoli vastaan ennen kun kunnolla ottaa...no kyllähän se seisontajarrun voimaksi riittää juuri ja juuri, mutta pientä hienosäätöä olisin vielä halunnut....taidan jättää nuin ikkään....
Re: Käsijarrun vaijerin kiristys
Altapäin käsiksi, keskitunnelin kuskinpuoleisella sivulla on se tasauskappale ja säätönsä.