Onko se Aero vai eikö se ole?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Sittenhän on vielä 9-3 (turbo) Sportteja B204E koneella. Ilmeisesti S -varustein, ainakin. Mutta liekö näiden osalta kabiinissa jotain sporttisempaa tyyliin nahkarattia/paljetta perus-ässään verrattuna? Ulkoisesti tunnisti tehtaalta tullessaan 16" 3-puolaisista vanteista, helmoista ja mattamustasta spoilerista ns "turbolippa" Melkolailla siis kuin tuo pre-aero, eri spoilerilla.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Se pelkkä 9-3 Sport on käsittääkseni ollut sitten yleensä B204E, ja ihan normi sisustalla. "Sport" helmat on löytynyt mutta ei Pre-Aero/2000 Aero takaspoileria. Sporttialusta on kai noista löytynyt, mutta sisällä on ollut perus karvalakkia eli usein ilman ACC:ta, ei nahkoja, ei sporttirattia jne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Sammy
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2003 19:50

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja Sammy »

Äh. En nyt sitten tiedä, mikä sekasikiö tuo 9-3 on, mutta seitsemän vuoden tauon jälkeen taas ajetaan turbosaappaalla.
Auto on tuotu Saksasta -03, missä ensirekisteröity 11/99, mutta ohjekirjan VIN-tulkin mukaan on -00-vuotinen.
Ei se Aero ole, mutta jtn tilkkeitä silti löytyy. Mittarissa vajaa 160tkm, 3-ovinen, T7, nahkasatulat(ilman sähköjä), automaattikylmäkone, sähkökattoluukku, ei mitn erikoisia helmasarjoja ja mikä parasta; se on musta :D
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2092
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja patse »

Siis, jotain tällaista http://fin.auto24.ee/used/933994

Tuonne VIN-koodi http://saabvin.com/
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Sammy
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2003 19:50

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja Sammy »

Itseasiassa tarkkaan ottaen se on tuo: http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4604711

Ihan kivasti se tuntuu menevän.
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ihan normi 9-3 SE näyttää olevan, nahkapenkit, kattoluukku ja kojelaudan kehys näyttää ainakin olevan lisävarusteista ruksittu.. tai sitten on ollut joku paikallisen maahantuojan paketti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja Cona »

NG900T kirjoitti:Sittenhän on vielä 9-3 (turbo) Sportteja B204E koneella. Ilmeisesti S -varustein, ainakin. Mutta liekö näiden osalta kabiinissa jotain sporttisempaa tyyliin nahkarattia/paljetta perus-ässään verrattuna? Ulkoisesti tunnisti tehtaalta tullessaan 16" 3-puolaisista vanteista, helmoista ja mattamustasta spoilerista ns "turbolippa" Melkolailla siis kuin tuo pre-aero, eri spoilerilla.
Täältä löytyy kyseinen versio eli lpt Sport, normisisusta, man. AC, helmat, sportti-alusta, 3-puolaset alut ja luukun päällä normisiipi.

OT: miltä osin tuo Sport-alusta eroaa tavallisesta / Aerosta?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
jupu
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Loka 04, 2003 15:37
Paikkakunta: Rauma

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja jupu »

Muista en tiedä, mutta omassa kolkissa MY00 lukee Aero kyljessä ja VINin perusteella se tai taitaa pitää paikkaansa. Eli jos kyljessä SE tai muuta niin en ostaisi Aerona. Kyllä kaikissa MY00 -> Aero malleissa se on lukenut jo tehtaalta lähtien lokarissa (näin ainakin luulen).
Muutenhan kyseinen yksilö voi olla hyvä hankinta...mutta Aeroa siitä ei saa.
EI Saabia...tällä erää.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Lähtisin siitä, että tuo 00-01 (Business) sport on lähinnä helmoilla koristeltu karvalakkiversio. Business toi kai cruisen ja mahd. nahkaratin mukaan.

SE-varsustuksessahan normivarustuksen lisäksi on (tyypillisesti, markkina-alue-eroja löytyy) sumuvalot, nahkainen palje kepukassa, nahkaratti, valaistut meikkipelit, ACC ja cruise. Ruotsissa lisäksi "pikku-aeron" helmat, eli samat kuin edellämainitun Sport-paketissa. Näitä helmoja ei kaiketi Suomi- ja Saksa-varustuksessa ollut. Ainiin Suomen ja Ruotsin SE.varustukseen kuului vissiin myös SID-2, mikä taas ei Saksassa kuulunut.

Mutta kuten edellä jo mainittiin niin varustepaketit on erilaisia eri vuosimalleilla ja eri markkina-aluilla. Lisäksi maahantuojilla oli omia varustekampanjoita ja tehoversioita. Myös pakettien päälle sai toki ruksittua mm. nahkoja, kattoluukkua ja AS3-stereoita.

Itsellä oisko jo 9 vuotta talossa ollut Saksan tuonti SE, missä mainitsemani SE-varustus. Jälkeenpäin hankittu nuo sporttihelmat yltympäriinsä sekä tietysti varusteista tärkein eli mukiteline kojetauluun :roll: Jälkiasennettuna löytyy tietysti melkein kaikki muukin mitä voi alustaan ja konehuoneeseen yms. laittaa. Vaihtelu virkistää :)
:oops:

EDIT:
Ainiin, se Aero tai pre-Aero asia: alkuperaisessä rekisteriotteessa mainittu KW-määrä on aina vähintään 147kW.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

peinu kirjoitti:valaistut meikkipelit
Ihan sivuhuomiona tulivatko nuo jossain vaiheessa vakiovarusteeksi myös perusmalleihin? Meinaan tuossa meidän karvalakissa (MY01) noista mainitsemistasi SE-varusteista valaistut peilit löytyy muttei yhtään mitään muuta ylimääräistä...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja Cona »

peinu kirjoitti:Lähtisin siitä, että tuo 00-01 (Business) sport on lähinnä helmoilla koristeltu karvalakkiversio. Business toi kai cruisen ja mahd. nahkaratin mukaan.

SE-varsustuksessahan normivarustuksen lisäksi on (tyypillisesti, markkina-alue-eroja löytyy) sumuvalot, nahkainen palje kepukassa, nahkaratti, valaistut meikkipelit, ACC ja cruise. Ruotsissa lisäksi "pikku-aeron" helmat, eli samat kuin edellämainitun Sport-paketissa. Näitä helmoja ei kaiketi Suomi- ja Saksa-varustuksessa ollut. Ainiin Suomen ja Ruotsin SE.varustukseen kuului vissiin myös SID-2, mikä taas ei Saksassa kuulunut.
Mutta kuten edellä jo mainittiin niin varustepaketit on erilaisia eri vuosimalleilla ja eri markkina-aluilla. Lisäksi maahantuojilla oli omia varustekampanjoita ja tehoversioita. Myös pakettien päälle sai toki ruksittua mm. nahkoja, kattoluukkua ja AS3-stereoita.
Pakko palata vielä tähän niiltä osin, että omassa pelissä ainoa ero noihin mainitsemiisi SE-varustuksiin on ACC, SID-2 löytyy myös. Tiedä sitten, että liittyvätkö nämä tuohon Business-pakettiin. Sinänsä on hauskaa, että tämä auto on MY00 ja rekisteröity kesäkuussa ja silti tuolla B204-koneella.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
jupu
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Loka 04, 2003 15:37
Paikkakunta: Rauma

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja jupu »

peinu kirjoitti: EDIT:
Ainiin, se Aero tai pre-Aero asia: alkuperaisessä rekisteriotteessa mainittu KW-määrä on aina vähintään 147kW.
Jeps, mutta kolkkia valmistettu MY00-> Aerona eli ei ennen.
EI Saabia...tällä erää.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ja MY99 vs MY00 ei edelleenkään ole muuta eroa kuin moottorin tyyppi (B204R vs B205R) ja ne merkinnät lokasuojassa. Lieneekö jätetty Aero-merkintä pois sen takia kun MY99 ei vielä ollut 9-5 Aeroa saatavissa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Hämmennetään soppaa vielä väitteellä että Ruotsin markkinoilla on ainakin esiintyny B204R tai B205R ilman minkäänlaista sportvarustelua. Tai sitten hyvin moni kangaspenkkinen, ilman helmoja tai muita herkkuja on rekisteröity alunperin väärällä teholla eli joko 200 tai 205hv.
Blockettiin hakuun kolkit minimi 200hv niin alkaa löytyyn näitä "susia lampaan vaatteissa"
Olettaisin että blockettiin ne tekniset tiedot tulevat transportstyrelsen sivuilta mistä voi itsekki tarkistaa rekisteritiedot.
Eipä ole yksittäistapauksia vaan seurannu noita markkinoita kohtapuolin kymmenen vuotta ja aiemminkin ihmetelly noita.
Joskus omistaja on tiedostanut ja maininnut aero motor.

Edit: piti tutkia lisää ja on niissä yksilöissä vin numerossa myös maininta r koneesta ja viimeinen niitti on tämä http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... ge=1389845
Hinnasto vuodelta 1999 eli teorian sijaan fakta :?
Kohta väitetään että ketku ruottalainen on photoshopannu hinnaston :)
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Onko se Aero vai eikö se ole?

Viesti Kirjoittaja core2 »

Näissä on käytetty näitä Saab 900 Carlssonin 200 heppasia koneita jotka olivat alunperin tarkoitettu enkun markkinoille, niitä valmistettiin kuitenkin vain noin 600 autoa, ja moottoreita valmistettiin enemmän.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin