Onko se Aero vai eikö se ole?
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Sittenhän on vielä 9-3 (turbo) Sportteja B204E koneella. Ilmeisesti S -varustein, ainakin. Mutta liekö näiden osalta kabiinissa jotain sporttisempaa tyyliin nahkarattia/paljetta perus-ässään verrattuna? Ulkoisesti tunnisti tehtaalta tullessaan 16" 3-puolaisista vanteista, helmoista ja mattamustasta spoilerista ns "turbolippa" Melkolailla siis kuin tuo pre-aero, eri spoilerilla.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Se pelkkä 9-3 Sport on käsittääkseni ollut sitten yleensä B204E, ja ihan normi sisustalla. "Sport" helmat on löytynyt mutta ei Pre-Aero/2000 Aero takaspoileria. Sporttialusta on kai noista löytynyt, mutta sisällä on ollut perus karvalakkia eli usein ilman ACC:ta, ei nahkoja, ei sporttirattia jne.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Äh. En nyt sitten tiedä, mikä sekasikiö tuo 9-3 on, mutta seitsemän vuoden tauon jälkeen taas ajetaan turbosaappaalla.
Auto on tuotu Saksasta -03, missä ensirekisteröity 11/99, mutta ohjekirjan VIN-tulkin mukaan on -00-vuotinen.
Ei se Aero ole, mutta jtn tilkkeitä silti löytyy. Mittarissa vajaa 160tkm, 3-ovinen, T7, nahkasatulat(ilman sähköjä), automaattikylmäkone, sähkökattoluukku, ei mitn erikoisia helmasarjoja ja mikä parasta; se on musta
Auto on tuotu Saksasta -03, missä ensirekisteröity 11/99, mutta ohjekirjan VIN-tulkin mukaan on -00-vuotinen.
Ei se Aero ole, mutta jtn tilkkeitä silti löytyy. Mittarissa vajaa 160tkm, 3-ovinen, T7, nahkasatulat(ilman sähköjä), automaattikylmäkone, sähkökattoluukku, ei mitn erikoisia helmasarjoja ja mikä parasta; se on musta
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Itseasiassa tarkkaan ottaen se on tuo: http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4604711
Ihan kivasti se tuntuu menevän.
Ihan kivasti se tuntuu menevän.
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Ihan normi 9-3 SE näyttää olevan, nahkapenkit, kattoluukku ja kojelaudan kehys näyttää ainakin olevan lisävarusteista ruksittu.. tai sitten on ollut joku paikallisen maahantuojan paketti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Täältä löytyy kyseinen versio eli lpt Sport, normisisusta, man. AC, helmat, sportti-alusta, 3-puolaset alut ja luukun päällä normisiipi.NG900T kirjoitti:Sittenhän on vielä 9-3 (turbo) Sportteja B204E koneella. Ilmeisesti S -varustein, ainakin. Mutta liekö näiden osalta kabiinissa jotain sporttisempaa tyyliin nahkarattia/paljetta perus-ässään verrattuna? Ulkoisesti tunnisti tehtaalta tullessaan 16" 3-puolaisista vanteista, helmoista ja mattamustasta spoilerista ns "turbolippa" Melkolailla siis kuin tuo pre-aero, eri spoilerilla.
OT: miltä osin tuo Sport-alusta eroaa tavallisesta / Aerosta?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Muista en tiedä, mutta omassa kolkissa MY00 lukee Aero kyljessä ja VINin perusteella se tai taitaa pitää paikkaansa. Eli jos kyljessä SE tai muuta niin en ostaisi Aerona. Kyllä kaikissa MY00 -> Aero malleissa se on lukenut jo tehtaalta lähtien lokarissa (näin ainakin luulen).
Muutenhan kyseinen yksilö voi olla hyvä hankinta...mutta Aeroa siitä ei saa.
Muutenhan kyseinen yksilö voi olla hyvä hankinta...mutta Aeroa siitä ei saa.
EI Saabia...tällä erää.
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Lähtisin siitä, että tuo 00-01 (Business) sport on lähinnä helmoilla koristeltu karvalakkiversio. Business toi kai cruisen ja mahd. nahkaratin mukaan.
SE-varsustuksessahan normivarustuksen lisäksi on (tyypillisesti, markkina-alue-eroja löytyy) sumuvalot, nahkainen palje kepukassa, nahkaratti, valaistut meikkipelit, ACC ja cruise. Ruotsissa lisäksi "pikku-aeron" helmat, eli samat kuin edellämainitun Sport-paketissa. Näitä helmoja ei kaiketi Suomi- ja Saksa-varustuksessa ollut. Ainiin Suomen ja Ruotsin SE.varustukseen kuului vissiin myös SID-2, mikä taas ei Saksassa kuulunut.
Mutta kuten edellä jo mainittiin niin varustepaketit on erilaisia eri vuosimalleilla ja eri markkina-aluilla. Lisäksi maahantuojilla oli omia varustekampanjoita ja tehoversioita. Myös pakettien päälle sai toki ruksittua mm. nahkoja, kattoluukkua ja AS3-stereoita.
Itsellä oisko jo 9 vuotta talossa ollut Saksan tuonti SE, missä mainitsemani SE-varustus. Jälkeenpäin hankittu nuo sporttihelmat yltympäriinsä sekä tietysti varusteista tärkein eli mukiteline kojetauluun Jälkiasennettuna löytyy tietysti melkein kaikki muukin mitä voi alustaan ja konehuoneeseen yms. laittaa. Vaihtelu virkistää
EDIT:
Ainiin, se Aero tai pre-Aero asia: alkuperaisessä rekisteriotteessa mainittu KW-määrä on aina vähintään 147kW.
SE-varsustuksessahan normivarustuksen lisäksi on (tyypillisesti, markkina-alue-eroja löytyy) sumuvalot, nahkainen palje kepukassa, nahkaratti, valaistut meikkipelit, ACC ja cruise. Ruotsissa lisäksi "pikku-aeron" helmat, eli samat kuin edellämainitun Sport-paketissa. Näitä helmoja ei kaiketi Suomi- ja Saksa-varustuksessa ollut. Ainiin Suomen ja Ruotsin SE.varustukseen kuului vissiin myös SID-2, mikä taas ei Saksassa kuulunut.
Mutta kuten edellä jo mainittiin niin varustepaketit on erilaisia eri vuosimalleilla ja eri markkina-aluilla. Lisäksi maahantuojilla oli omia varustekampanjoita ja tehoversioita. Myös pakettien päälle sai toki ruksittua mm. nahkoja, kattoluukkua ja AS3-stereoita.
Itsellä oisko jo 9 vuotta talossa ollut Saksan tuonti SE, missä mainitsemani SE-varustus. Jälkeenpäin hankittu nuo sporttihelmat yltympäriinsä sekä tietysti varusteista tärkein eli mukiteline kojetauluun Jälkiasennettuna löytyy tietysti melkein kaikki muukin mitä voi alustaan ja konehuoneeseen yms. laittaa. Vaihtelu virkistää
EDIT:
Ainiin, se Aero tai pre-Aero asia: alkuperaisessä rekisteriotteessa mainittu KW-määrä on aina vähintään 147kW.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Ihan sivuhuomiona tulivatko nuo jossain vaiheessa vakiovarusteeksi myös perusmalleihin? Meinaan tuossa meidän karvalakissa (MY01) noista mainitsemistasi SE-varusteista valaistut peilit löytyy muttei yhtään mitään muuta ylimääräistä...peinu kirjoitti:valaistut meikkipelit
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Pakko palata vielä tähän niiltä osin, että omassa pelissä ainoa ero noihin mainitsemiisi SE-varustuksiin on ACC, SID-2 löytyy myös. Tiedä sitten, että liittyvätkö nämä tuohon Business-pakettiin. Sinänsä on hauskaa, että tämä auto on MY00 ja rekisteröity kesäkuussa ja silti tuolla B204-koneella.peinu kirjoitti:Lähtisin siitä, että tuo 00-01 (Business) sport on lähinnä helmoilla koristeltu karvalakkiversio. Business toi kai cruisen ja mahd. nahkaratin mukaan.
SE-varsustuksessahan normivarustuksen lisäksi on (tyypillisesti, markkina-alue-eroja löytyy) sumuvalot, nahkainen palje kepukassa, nahkaratti, valaistut meikkipelit, ACC ja cruise. Ruotsissa lisäksi "pikku-aeron" helmat, eli samat kuin edellämainitun Sport-paketissa. Näitä helmoja ei kaiketi Suomi- ja Saksa-varustuksessa ollut. Ainiin Suomen ja Ruotsin SE.varustukseen kuului vissiin myös SID-2, mikä taas ei Saksassa kuulunut.
Mutta kuten edellä jo mainittiin niin varustepaketit on erilaisia eri vuosimalleilla ja eri markkina-aluilla. Lisäksi maahantuojilla oli omia varustekampanjoita ja tehoversioita. Myös pakettien päälle sai toki ruksittua mm. nahkoja, kattoluukkua ja AS3-stereoita.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Jeps, mutta kolkkia valmistettu MY00-> Aerona eli ei ennen.peinu kirjoitti: EDIT:
Ainiin, se Aero tai pre-Aero asia: alkuperaisessä rekisteriotteessa mainittu KW-määrä on aina vähintään 147kW.
EI Saabia...tällä erää.
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Ja MY99 vs MY00 ei edelleenkään ole muuta eroa kuin moottorin tyyppi (B204R vs B205R) ja ne merkinnät lokasuojassa. Lieneekö jätetty Aero-merkintä pois sen takia kun MY99 ei vielä ollut 9-5 Aeroa saatavissa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Hämmennetään soppaa vielä väitteellä että Ruotsin markkinoilla on ainakin esiintyny B204R tai B205R ilman minkäänlaista sportvarustelua. Tai sitten hyvin moni kangaspenkkinen, ilman helmoja tai muita herkkuja on rekisteröity alunperin väärällä teholla eli joko 200 tai 205hv.
Blockettiin hakuun kolkit minimi 200hv niin alkaa löytyyn näitä "susia lampaan vaatteissa"
Olettaisin että blockettiin ne tekniset tiedot tulevat transportstyrelsen sivuilta mistä voi itsekki tarkistaa rekisteritiedot.
Eipä ole yksittäistapauksia vaan seurannu noita markkinoita kohtapuolin kymmenen vuotta ja aiemminkin ihmetelly noita.
Joskus omistaja on tiedostanut ja maininnut aero motor.
Edit: piti tutkia lisää ja on niissä yksilöissä vin numerossa myös maininta r koneesta ja viimeinen niitti on tämä http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... ge=1389845
Hinnasto vuodelta 1999 eli teorian sijaan fakta
Kohta väitetään että ketku ruottalainen on photoshopannu hinnaston
Blockettiin hakuun kolkit minimi 200hv niin alkaa löytyyn näitä "susia lampaan vaatteissa"
Olettaisin että blockettiin ne tekniset tiedot tulevat transportstyrelsen sivuilta mistä voi itsekki tarkistaa rekisteritiedot.
Eipä ole yksittäistapauksia vaan seurannu noita markkinoita kohtapuolin kymmenen vuotta ja aiemminkin ihmetelly noita.
Joskus omistaja on tiedostanut ja maininnut aero motor.
Edit: piti tutkia lisää ja on niissä yksilöissä vin numerossa myös maininta r koneesta ja viimeinen niitti on tämä http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... ge=1389845
Hinnasto vuodelta 1999 eli teorian sijaan fakta
Kohta väitetään että ketku ruottalainen on photoshopannu hinnaston
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Re: Onko se Aero vai eikö se ole?
Näissä on käytetty näitä Saab 900 Carlssonin 200 heppasia koneita jotka olivat alunperin tarkoitettu enkun markkinoille, niitä valmistettiin kuitenkin vain noin 600 autoa, ja moottoreita valmistettiin enemmän.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.