9-3 vetokoukun jälkiasennus
9-3 vetokoukun jälkiasennus
Onnistuuko kovilin orkkiskoukun jälkiasennus ilman puskurin poistoa?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: 9-3 vetokoukun jälkiasennus
Yhden koukun asentaneena väittäisin, että ei onnistu. Kyseinen koukku tuli nimittäin kiinni puskurin takapuolelle. Puskurin irrotus ei tosiaan ole paha homma joten siitä asennus ei pitäisi jäädä kiinni.
Saab 9-3 2.0t -01
Re: 9-3 vetokoukun jälkiasennus
Ei ole kylläkään vastaus kysymykseen, mutta aiheesta kumminkin.
Kun olin käyttistä (Ford) hakemassa autokorjaamosta, siellä sanottiin että huonoin peräkoukku valmistaja on Kovil, joka mun Fordissa on. Ruoste pääsee jonkin pinnotekerroksen alle niin se alkaa levitä joka puolelle ja muhii siellä näkymättömästi tehden tuhoa, kunnes alkaa näkyä niin koko härpäke on jo lähes läpimätä.
Kun olin käyttistä (Ford) hakemassa autokorjaamosta, siellä sanottiin että huonoin peräkoukku valmistaja on Kovil, joka mun Fordissa on. Ruoste pääsee jonkin pinnotekerroksen alle niin se alkaa levitä joka puolelle ja muhii siellä näkymättömästi tehden tuhoa, kunnes alkaa näkyä niin koko härpäke on jo lähes läpimätä.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: 9-3 vetokoukun jälkiasennus
Alkeperäiseen vastauksena että onnistuu ilman puskurin irroitusta, juuri ja juuri saa lenkkiavaimen menemään puskurin väliin.
#4275
9-3 2.0T
96 -76
9-3 2.0T
96 -76
Re: 9-3 vetokoukun jälkiasennus
Kyllä se puskuri kannattaa irrottaa, on helppoa ja nopeaa. Koukun asentaminen kokonaisuudessaan nopeutuu käyttämällä puskurin irtistara kirjoitti:Onnistuuko kovilin orkkiskoukun jälkiasennus ilman puskurin poistoa?

Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Re: 9-3 vetokoukun jälkiasennus
Itellä oli irtauttaminen pakollista, koska puskuripalkin koukun kiinnitysreiät joissa kierteet olivat puolikuun pielessä asemastaan, joutui mulkkumirgeliä näyttämään ja se ei puskurin ja takapellin väliin mahdu.
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: 9-3 vetokoukun jälkiasennus
Paljonko tulee maksamaan vetokoukun asennus 9-3 saabiin? Uusi/käytetty?
Siis jos ei itse osaa sitä tehdä? Onko siellä perässä johdotukset valmiina vai vaatiiko jonkun tietokoneohjelmoinnin tms. johtovetoja edestä asti?
Olen vähän tuuminut että käytetty auto täytyy ostaa koukulla varustettuna tai tulee heti 400-500 euroa kustannuksia pelkästä vetokoukusta vaunua varten. Toisaalta kytkin ym. moottori, voimansiirto tms. saattaisi olla paremmassa kuosissa koukuttomassa kärryssä...
Siis jos ei itse osaa sitä tehdä? Onko siellä perässä johdotukset valmiina vai vaatiiko jonkun tietokoneohjelmoinnin tms. johtovetoja edestä asti?
Olen vähän tuuminut että käytetty auto täytyy ostaa koukulla varustettuna tai tulee heti 400-500 euroa kustannuksia pelkästä vetokoukusta vaunua varten. Toisaalta kytkin ym. moottori, voimansiirto tms. saattaisi olla paremmassa kuosissa koukuttomassa kärryssä...
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: 9-3 vetokoukun jälkiasennus
peräkontista löytyy valmis johtosarja koukkua varten (verhoilun alla piilossa vasemmalla puolella)
koukkuja saa käytettynä ostettua varmaan (johan näitäkin puretaan)
ja itese asennus on helppo homma muutama pultti ja muttereita
koneeseen ja kytkimen kuntoon en ota kantaa kun olen parhaillaan joutunut vaihtamaan
kytkimen uusiksi ja autolla oli ajettu 94 000 km
ja olempa ajanut autolla jossa oli alkuperäinen kytkin ja kilsoja vasta 380 000km
eli kuskista kiinni
koukkuja saa käytettynä ostettua varmaan (johan näitäkin puretaan)
ja itese asennus on helppo homma muutama pultti ja muttereita
koneeseen ja kytkimen kuntoon en ota kantaa kun olen parhaillaan joutunut vaihtamaan
kytkimen uusiksi ja autolla oli ajettu 94 000 km
ja olempa ajanut autolla jossa oli alkuperäinen kytkin ja kilsoja vasta 380 000km
eli kuskista kiinni
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131