Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Kolmisen tuntia, hanki tiivisteet ja liima etukäteen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Osaatko vielä kokemuksesta sanoa että onko kertynyt tota tavaraa jo 145tkm ajetussa?
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Keskimäärin vähemmän kuin enemmän ajetuissa. Pitkät (20 tkm esim) öljynvaihtovälit ja pätkäajo on myrkkyä.
Moottorin likaisuuden asteen näkee kun avaa venttiilikopan vertailee sitä karstan määrää jakopään suunnalla seinämissä.
Tässä on esim 280 tkm ajettu T5 kone, pinta on värjääntynyt muttei kertynyt kerroksittain mämmiä http://saab.kuvat.fi/kuvat/Operaatiot/1 ... /_full.jpg
Sitten tässä taas on vähemmän ajettu T7 venakoppa jossa on jo alkava kerros paksumpaa pikeä
http://saab.kuvat.fi/kuvat/T7+tarinoita/IMG_4819.JPG
Moottorin likaisuuden asteen näkee kun avaa venttiilikopan vertailee sitä karstan määrää jakopään suunnalla seinämissä.
Tässä on esim 280 tkm ajettu T5 kone, pinta on värjääntynyt muttei kertynyt kerroksittain mämmiä http://saab.kuvat.fi/kuvat/Operaatiot/1 ... /_full.jpg
Sitten tässä taas on vähemmän ajettu T7 venakoppa jossa on jo alkava kerros paksumpaa pikeä
http://saab.kuvat.fi/kuvat/T7+tarinoita/IMG_4819.JPG
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
PCS veloitti kolmesta o-renkaasta ja tiivistemassasta 60e. Onko tolle hinnalle joku hyvä perustelu vaiko laillinen ryöstö?
T7 vm. 2001 9-3
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Se GM logolla oleva tiivisteliimatuubi maksaa muistaakseni jotain 30-40e luokkaa, O-renkaat joitain euroja. Sisältyykö loppusummaan matkahuolon rahdit ja ennakkolisät ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Ilmeisesti ei sisälly. Olisko vastaavaa tavaraa saanu jostain halvemalla?
T7 vm. 2001 9-3
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Pcs:ltä hain Loctiten tiivisteliimaa (518) ja se on aikas arvokasta. http://shop.speedparts.se/en/prod/paint ... so518.html Tätä tuli mulle.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Noniin eli lopullinen hinta rahtikuluineen 63e. Ei turhan halpaa massaa
T7 vm. 2001 9-3
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Tilasin Loctite 518:n ebay.uk (Land Rover putiikki), 18e kotipostilaatikkoon tuotuna ja nopea toimitus.
Saab 9-3 2,0T Aero 3d vm.01
Saab NG900 2,0T Talladega vm.-97
Saab NG900 2,0T Talladega vm.-97
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Miksikäs muuten käytätte tätä kallista laippatiivisteliimaa? Onkai ne öljypohjat ennenkin ihan halvemmilla tiivistesilikoonilla pysyny
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
loctite oli 20egee etrassa, toki sain alee hitucen
9-3.1972
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Silikonitiiviste kun tursuaa yli ja puristuksen jälkeen leikkaantuu suikaleiksi ja päätyy öljysihdin tukkeeksi niin siinä se tärkein syy on. Koskee öljypohjaa ja venttiilikopan tiivistystä yhtä lailla. Olen noita matoja löytänyt imusihdistä ihan riittävästi todistustaakaksi asti.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
kovat alet oot saanu, etran nettisivujen listahinta 44,83e.se93tbo kirjoitti:loctite oli 20egee etrassa, toki sain alee hitucen
T7 vm. 2001 9-3
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Tuopa ei tullut mieleen. Häytyypä motonetistä hakea tuota laippatiivisteliimaa kun ei ole ku 19.90 puteli.vesa67 kirjoitti:Silikonitiiviste kun tursuaa yli ja puristuksen jälkeen leikkaantuu suikaleiksi ja päätyy öljysihdin tukkeeksi niin siinä se tärkein syy on. Koskee öljypohjaa ja venttiilikopan tiivistystä yhtä lailla. Olen noita matoja löytänyt imusihdistä ihan riittävästi todistustaakaksi asti.
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja
Homma tehty. Kolkilla ajettu n. 110tkm asti 15-20tkm öljynvaihdoilla, 110-145 väli n. 15tkm vaihtoväleillä. 145tkm jälkeen tähän päivään asti (184tkm)vaihdettu öljyt kymppitonnin välein tai useammin. Huohotinpäivitys tehty 151tkm kohdalla, samalla siirrytty etanolikäyttöön. Eli etanoliin siirtymisen jälkeen rullattu 33tkm ja nyt vasta avasin öp:n. Sihti oli hyvin puhdas, pieni hyppysellinen karstanmuruja sihdissä ja öljypohjassa. Moottorin tukemiseen käytin Lahti411 kuvaamaa kakkosnelos -viritelmää.
T7 vm. 2001 9-3