Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Ompa harvinaisen puhdas näky. Ei edes sitä ohuenohutta rusehtavan väristä pinnoitetta ole päässyt kertymään! Itse käytin apurungon pulttien irroittamisessa 120cm pitkää hallitunkin kampea jatkovartena :wink:
T7 vm. 2001 9-3

se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

http://aijaa.com/Ofr8eC

Noi röippeet tos sihdis tuli purkuvaihees, että aikas jees pysyy kun öljyt vaihtuu max10tkm välein.

Saabium196
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Ehti olla mulla pari tuhatta km, onneks ei metsätaipaleella kilahtanut. Tais olla jo vanhaa lastua?
http://aijaa.com/kUNnSz
http://aijaa.com/2dNyjg
http://aijaa.com/RTrGG6
Ainakin ykkösen kk-laakeri on sökö.

Onko ehdotuksia mitä ja missä tehdä?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002
Tid -03 (Ng9-3) - saa ostaa! 160tkm moottorilla.
NG9-5 TiD aut. 2010

Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2207
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Hook »

Neobrossilta uusi b235 pata kotiovelle n. 1800e.
Siitä sitten vaihtelee pata ja softa. ;)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.

Saabium196
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

No, ajamalla Aero pajalle meni, kai poiskin eli saiskohan tuosta vielä tehtyä; huomenna kuulen lisää.
Jaa, 235 sopis heittämällä 205:n tilalle?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002
Tid -03 (Ng9-3) - saa ostaa! 160tkm moottorilla.
NG9-5 TiD aut. 2010

Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2207
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Hook »

Eipä noissa ole ulkoista eroa ole b205 ja b235 välillä. Tietty sen verran nuo 04 ja uudemmat koneen huohotusjärjestelmä on eri, eli samalla tilaa uudemman lyhyemmän mitsun startin (neolta käytettynä 30£) jos vanha on bosch ja halutessaan uudemman pikakiinnityksellä olevan imucobran, jos ei halua hiukka ranetella letku/putkiliitosta.

Softamuutokset järjestyy useilta harrastajilta melko näppärästi ja mahdolliseen muutoskatsastukseen sekä sen tarpeellisuuteen en ota kantaa. ;)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.

Saabium196
"Turbo"
Viestit: 270
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Sopiiko myös automaattiin?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002
Tid -03 (Ng9-3) - saa ostaa! 160tkm moottorilla.
NG9-5 TiD aut. 2010

se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mulla 2004 femman 2.3lohko ja huohotus.

vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4346
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Saabium196 kirjoitti:Sopiiko myös automaattiin?
Sopii, tarvittaessa vaihdetaan vetolevy vauhtipyörän tilalle ja alipainepumppu "virranjakajan" paikkaan jos uusi konepaketti olikin tehty manuaaliavaihteista varten.
On noita aika hyvä määrä jo vaihdettu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

rami22

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja rami22 »

tuo sihdin tukkeutuminen koskee myöskin ainakin alk. vm.98 iivareitakin siinä missä turbojenkin.muutama tullut puhdistettua ja aivan ummessa sihti sekä venttiilinkoppa täynnä karstaa kuin jakopään kotelokin.näillä mistä puhdistuksen olen tehnyt oli ajettu myös 280tkm+.

Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2207
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Hook »

Yllättävää...? :mrgreen:
Taitaa koskea nämä tukkeutumiset ja karstoittumiset melkein kaikkia automerkkejä, kun öljynvaihdot jää liian vähille... Joko laiskuuttaan tai myyntimiesten suunnittelemalla huolto-ohjelmalla :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=KC-SxrsgEwo
http://www.youtube.com/watch?v=W4BqDv6W280
http://www.youtube.com/watch?v=jczTdWm4ZNM
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.

nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja nugge »

Taitaa fysiikka tulla vastaan ennenku itse automerkki ;)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ

Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Tänään teetätin Hiirosen Nesteellä tämän. 3.8 tuntia laskutettiin. Sihti oli ollut jo puoleksi tukossa joten alkoi olla korkea aika. Huohotinputkessakin oli ollut shaissea jonka oli puhdistanut. Nyt hieman häiritsee nokkaan käyvä käry kun kone on ajettu lämpimäksi. Lähteekö laippatiivisteestä jonkun aikaa käryä operaation jälkeen vai pitäskö huolestua?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97

Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2207
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Hook »

Dp/turboliitoksen irroituksessa käytetyt crct käryää ekat puolituntia..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.

Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Niinpä tietenni. Olishan tuo pitäny itelläki tajuta. Kuitissa suositellaan nelipyöräsuuntausta apurungon irrotuksen vuoksi. Mitä olette mieltä onko tarpeen? Kiitos Hook.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97

Vastaa Viestiin