Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2207
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Hook »

Alkuperäiset jengat propussa helicoil kiereellä. Ei siis uusittu...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.

nakkisormi
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Su Syys 21, 2014 14:18
Paikkakunta: Kempele

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja nakkisormi »

Hook kirjoitti:Alkuperäiset jengat propussa helicoil kiereellä. Ei siis uusittu...
Ok kiitos tiedosta. Mitähän lastut lie oli. Pari "isompaa" oli kuin messinkisiä, toiset joita 2-3lastua oli metallia.
No turhapa tuota vaivata päätä nyt ku kuumekki vielä iski päälle.


Sent from my iPhone using Tapatalk
OG 9-3 2.0t -01

TSuni
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Maalis 27, 2013 19:36

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja TSuni »

Minulla irtosi se irtokierre ensimmäisessä öljynvaihdossa ja kirosin tietty auton myyjän siinä vaiheessa kun luulin, että se(kin) oli kätöstetty jälkikäteen. Öljysihdistä löytyi pieni kierteinen metallilastu, jonka kuvittelin irronneen propun jengan poraamisessa/kierteytyksessä. Tuo irtokierre on kyllä hyvä juttu jos pysyy vaan paikallaan.

JMR
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 23:26

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja JMR »

Olen lueskellut foorumia, kun vaimon ysisatanen on pukeilla ja loota irti. Onko aihetta tarkastaa samalla tämä öljypohja, samalla sen saisi tehtyä, kun on hollilla?

Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Jos ajettu vähänkin pidemmillä öljynvaihtoväleillä niin tarkista ihmeessä. Kun on apurunkokin vissiin irti.
T7 vm. 2001 9-3

JMR
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 23:26

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja JMR »

Yllättävän vähän oli moskaa sihdissä, muutama hippu. Joskus oli epäkuntoisena ostamassani moottoripyörässä öljynsuodatin niin tukossa tiivisteliiman katkelmista, että se oli revennyt. Huuhtelin moottorin polttoöljyllä moneen kertaan, ennenkuin laitoin öljyt sisälle.

Mostro
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 15:06
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Kaksi kertaa käyttänyt omastani auki, ja tiedän että kertaalleen ennen minuakin tuo jumppa on tehty pian e-konversion jälkeen. Mäskiä ihan tarpeeksi kummallakin tekemälläni kerralla... Valoa jo väläytteli.

Jos kiuas on kovin likainen, ja etanolilla mennään niin tuo homma voi olla ikävä kyllä useampaan kertaan edessä, ennen kuin on kunnolla peseytynyt. Alakerta oli sentäs aika paljon puhtaamman näköinen kuin viimeksi, mutta kyllä vajaat 5000tkm oli saanut sihdin taas helekutin tukkoon. Jos ens kerta tulee, niin sitten kyllä tuunaan öljypohjan sihdin alta samalla, ettei tarvi enää olla jatkuvasti liimojen ja pesemisten kanssa leikkimässä.
9-3 Aero 2000

Olavi P
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 20:45
Paikkakunta: Kälviä

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Olavi P »

En tiedä onko ollut vaikutusta omassa 9-3t 00vm 3vuotta etanolilla öljyt vaihdettu 15t välillä .Aina öljyjen vaihdon aikana öljyjen poiston jälkeen olen laittanut 6Litraa polttoöljyä öljyjen tilalle vuorokaudeksi ,ei käynnistetty.
-99 Turbo 1979-
-99 1969-

Korsto
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:10
Paikkakunta: JKL

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Korsto »

Täälläkin pitäisi tänään kurkata tuonne öljypohjaan. Kertokaas, mitä näistä seuraavista Motonetin vaihtoehdoista kannattaisi laittaa tiivisteeksi:

http://www.motonet.fi/fi/haku?q=tiivisteliima

Mulla olisi valmiina tuota Plastic Paddingia, mutta mahtaakos tuo sana "muovi" viitata siihen, että tästä tulee kanssa niiitä "matoja" sinne öljypohjaan?
9-3 -06 (207E)

ramba
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja ramba »

http://www.motonet.fi/fi/product/602302 tätä laitan itse. Ei tosiaan ole turhaan tuosta sihdin tukkeutumisesta varoiteltu, oli nimittäin aivan tukkeessa ja sihdin alla parikiloa karstan palasia tukkimassa. Eipä ihme että turbo leikkasi kiinni, pari viikkoa paloi öljyvalo startatessa max sekunnin. :?

Korsto
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:10
Paikkakunta: JKL

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Korsto »

Kiitos, ramba. Laitanpa tuota, jos se sinullakin on pysynyt.

Tänään hommiin. PCS:llä sanoivat, ettei kuulemma tarvitse ainakaan 2002 Turbo Jubileessa avata apurunkoa, mutta saabi nähdä. Ahtaalta siellä näyttää nopeasti katsottuna.
9-3 -06 (207E)

ramba
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja ramba »

Muutama kuva öljypohjan putsauksesta turbo tuhon yhteydessä. Ei ole turha suositus putsata tuota :lol:

http://i1234.photobucket.com/albums/ff4 ... vyvkcn.jpg

http://i1234.photobucket.com/albums/ff4 ... dg9ge5.jpg

Jouzer
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 18:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja Jouzer »

Mäkin eilen väänsin tota täyden päivän, kolmelta yöllä pääsin kotiin. :D (no vähä muutaki hommaa oli) Yllätys oli kiva kun sai pohjan auki, sihti ja pohja täysin puhdas.. Edellinen omistaja oli juuri tehnyt sen ilmeisesti, myös huohotinpäivitys oli tehty. Pitäskö tässä nyt olla ilonen ! :D

Kiitos ohjeista, oli tosi helppo noiden kaa vääntää, herra Haynes väitti että puol autoo ois pitäny purkaa ja noin vähällä selvittii.

Ite käytin tota liimaa, oli tosiaan semmosta sormin leviteltävää tahnaa niinku alkuperänenki vissiin on http://www.motonet.fi/fi/tuote/602311/L ... liima-60ml
Saab 9-3 2001 2.0t
Ford Probe 1991 2.2T

9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2820
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Tuli tuo Jalmariin tehtyä löpöhuuhtelun jälkeen, vahvasti klubilaisen avustamana. Kiitos hänelle :D. Sihti ei ollut kovin paha eikä öljypohjakaan, onhan toi ollut auki 50 tkm sitten kun vanhoja kuitteja selailee.
9-5 wagon 2.0t -04, "Femma"
Sitikka C4 Picasso -07, "Popi". RE85 by eFlexFuel

salakkat
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Touko 25, 2015 19:55

Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-3:ssa, kuvasarja

Viesti Kirjoittaja salakkat »

Tuli aukaistua tuo öp omasta autosta, n. 20-30tkm etanolilla takana ja oli aikasen tukkoisen oloinen. Öljynvaihtoväli ollut se 10tkm ja autolla ajettu nyt se 185tkm.

Toisin sanoen kannattaa avata ellei ole varmaa tietoa sihdin kunnosta.

Vastaa Viestiin