Päästöongelmia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Päästöongelmia

Viesti Kirjoittaja östis »

Kävin alkuviikosta katsastamassa autoa ja kaikki meni hyvin kunnes katsastaja katto päästöt. Kone heitti tälläsia lukemia:

Tyhjäkäynti CO % 6.43 HC ppm 340 O2 0.80 CO2 10.7
> 2000rmp CO % +9.99 ( oli varmaa jotai 15 luokkaa ellei enemmän) HC ppm 313 O2 0.27 CO2 7.3

Autossa on kiinni 3" putki JT racekatilla

Onko kenelläkään ollu samankaltaisia ongelma päästöjen suhteen ja mistä kannattaisi alkaa ettii vikoja? Voiko katilla olla mitää vaikutusta tähän ongelmaan jos se ns. pistäis toistepäin tai kääntäisi sitä? :?:

Auto on NG900 vm-96
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Päästöongelmia

Viesti Kirjoittaja östis »

autossa rupes Check Engine valo palaaman hetki sen jälkeen kun ajoin katsastus konttorista pois! Auto on muuten seissyt viimeset 8kk lämpimässa tallissa kanssa :)
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Päästöongelmia

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

veikkaus että ei ole katti kunnolla kuuma
lamdavika
vikakoodit kannattas lukea
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
sohvamies
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Maalis 09, 2012 10:50
Paikkakunta: Turku

Re: Päästöongelmia

Viesti Kirjoittaja sohvamies »

östis kirjoitti:
Tyhjäkäynti CO % 6.43 HC ppm 340 O2 0.80 CO2 10.7
> 2000rmp CO % +9.99 ( oli varmaa jotai 15 luokkaa ellei enemmän) HC ppm 313 O2 0.27 CO2 7.3
Lambda-vikaan/häiriöön kallistuisin minäkin. Mitään remonttia ei ilmeisesti ole tehty, jossa jako olisi mennyt pieleen..

Katalysaattori ei pysty puhdistamaan tuollaista määrää häkää (CO), eli sen toimivuutta ei voi kun arvailla.
Jorma ja Aero
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Päästöongelmia

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

On niin pirun rikkaalla että vähän epätodennäköiseltä tuntuu että olisi vain lambdavika. MAP-anturi, sen letku, tai lämpöanturi rikki. Tai bensanpaineensäädin jumissa.

Oletuksena että kyseessähän on varmaan turbomalli?

Katti ei ole syyllinen, ei pysty tuommoisia seoksia käsittelemään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Päästöongelmia

Viesti Kirjoittaja östis »

joo kyllä on turbomallia, autossa kiinni gt28rs...
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Päästöongelmia

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Epäilys herää hieman että mitenhän suuttimet ja softa ko. autossa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Päästöongelmia

Viesti Kirjoittaja östis »

tuli tossa mieleen vaa että kun auto on seissy niin kauan ja autossa on vanhat bensat, nii voiko sillä olla jotain merkitystä?!
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päästöongelmia

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Itse mittasin koulussa huvikseni et mitä näyttää stage3 ilman kattia, polttaa myös öljyä nyt aika reilusti, ahdin menossa vaihtoon.arvot oli kaikki ok paitsi hc oli joku 180. Et kyl sul jotain vikaa on ku ilman kattiakin menee melkein arvoihin mulla.
Ng900
östis
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 17:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Päästöongelmia

Viesti Kirjoittaja östis »

nyt meni läpi päästöt ja leima tuli! vika oli lamdassa :) :saab:
saab ng900 2.0T stage+?
www.garaget.org/oestis
Vastaa Viestiin