Kiikarissa NG900
Kiikarissa NG900
Hei!
Yritän etsiä Turun seudulta ilmastoitua Saabia ekaksi autoksi. Ei tarvitse olla turboa, mutta 900 tai 9-3 (tai toisen osaston 9-5) kiinnostavat.
http://www.nettiauto.com/saab/900/4614520 tällainen olisi tarjolla, hörppii toki löpöä enemmän kun laki sallii ja onhan tuota ajettukin. Lisäksi hihnaremppa saattaisi olla edessä, mutta sludgea näissä ei sentään yleensä ilmene, eihän? Itse huolestuisin myös ruostetilanteesta. Ymmärrän tulevat pikkuviat, kunhan koko kone ei mosahda kerralla (kuten 9-5:n tapauksessa on riskinä) tai kori ei ruostu katki.
Kannattaako koko hankkeeni vai käännynkö muun valmistajan puoleen tässä hintahaarukassa?
PS. linkin auton sijainti ilmoitettu hämäävästi
Yritän etsiä Turun seudulta ilmastoitua Saabia ekaksi autoksi. Ei tarvitse olla turboa, mutta 900 tai 9-3 (tai toisen osaston 9-5) kiinnostavat.
http://www.nettiauto.com/saab/900/4614520 tällainen olisi tarjolla, hörppii toki löpöä enemmän kun laki sallii ja onhan tuota ajettukin. Lisäksi hihnaremppa saattaisi olla edessä, mutta sludgea näissä ei sentään yleensä ilmene, eihän? Itse huolestuisin myös ruostetilanteesta. Ymmärrän tulevat pikkuviat, kunhan koko kone ei mosahda kerralla (kuten 9-5:n tapauksessa on riskinä) tai kori ei ruostu katki.
Kannattaako koko hankkeeni vai käännynkö muun valmistajan puoleen tässä hintahaarukassa?
PS. linkin auton sijainti ilmoitettu hämäävästi
Re: Kiikarissa NG900
Kyllä tuosta hintaluokasta pitäisi löytyä ihan soiva peli. Ihan siistiltä tuokin yksilö näyttää kuvissa. Kannattaa muistaa että og9-3 on ng900 jonkun verran parempi turvallisuudeltaan ja 9-5 jo ihan eri luokkaa sitten tiloiltaan ja ajettavuudeltaan. Toisin noin 3000 euron hintaluokassa tuskin montaa 9-5sta löytyy...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kiikarissa NG900
Just olin ostamassa yhtä ysivitosta, mutta kun öljyvalo syttyi kesken koeajon .
Jospa käyn tuota kyseistä katsomassa sitten. Mikäs noin ajetussa voi olla edessä muu kuin se hihna? Turbon puute varmaan rajottanee vähäsen potentiaalisia ongelmia? Mites tuo 2.3?
Jospa käyn tuota kyseistä katsomassa sitten. Mikäs noin ajetussa voi olla edessä muu kuin se hihna? Turbon puute varmaan rajottanee vähäsen potentiaalisia ongelmia? Mites tuo 2.3?
Re: Kiikarissa NG900
2.3i on mahtava kone nurkkapyörityksessä eikä se kulutus ole muita kummempi ja käsivaihteistolla kannattaa käyttää alavääntöä hyväksi. Omat luvut 8,2 kesällä, ja 8,7 talvella sekalaisessa ajossa, maantiellä parhaimmillaan alle 7.
97-98 ng900:ssa on jo paremmat pellit kuin aiemmissa, mutta tarkista varmuuden vuoksi kaikkien luukkujen alareunat ja takapyörien etupuolella olevan pikkulistan luota ruostetilanteet.
Jos kaikki varusteet tuossa toimii niin kelpo peli mutta hintaa on liikaa. Ekaksi saabiksi ei ollenkaan huono valinta.
97-98 ng900:ssa on jo paremmat pellit kuin aiemmissa, mutta tarkista varmuuden vuoksi kaikkien luukkujen alareunat ja takapyörien etupuolella olevan pikkulistan luota ruostetilanteet.
Jos kaikki varusteet tuossa toimii niin kelpo peli mutta hintaa on liikaa. Ekaksi saabiksi ei ollenkaan huono valinta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kiikarissa NG900
Kiitos vastauksesta! Milläs itse ostaisit moisen? Ajattelisin jotain 2400 euroa
Re: Kiikarissa NG900
En nyt just ostais yhtään mitään mutta vertaa nettiauton muihin samanikäisiin ja varustelutasoisiin ja päättele siitä mikä on todennäköinen myyntihinta. Kaupanteko on taitolaji ja aina ei voi voittaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kiikarissa NG900
No ei todellakaan voi. Vaikuttihan tuo ylihintaiselta jo valmiiksi, mutta tinkivaraa on aina. Harmi, kun ei nyt enää kerkiä tänään mennä katsomaan. Liekö vielä maanantaina tallella, sitä ei tiedä.
Re: Kiikarissa NG900
Takaiskarien yläpäiden ympäristö kannattaa myös katsoa korista.
Oliko niin että etupenkit ovat OG9-3:sessa paremmat kuin NG900:sessa, vai vaihtuivatko ne jo aiemmin?
Oliko niin että etupenkit ovat OG9-3:sessa paremmat kuin NG900:sessa, vai vaihtuivatko ne jo aiemmin?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Kiikarissa NG900
http://www.nettiauto.com/saab/900/4494330
"Liekö vielä maanantaina tallella, sitä ei tiedä."
Tuolla käteishinnalla odottaa sinua varmasti, kaksi -97 pitää saada tuohon hintaan
"Liekö vielä maanantaina tallella, sitä ei tiedä."
Tuolla käteishinnalla odottaa sinua varmasti, kaksi -97 pitää saada tuohon hintaan
Re: Kiikarissa NG900
Saattaa olla ,että näin aloittelijana ostan isän käyttämästä autoliikkeestä 9-3:n, jolloin kusetusriski on matalin. Itseasiassa hintakin vähemmän kuin tuossa, joten miksei?
Re: Kiikarissa NG900
Riippuu minkä koneisen kolkin aiot ostaa...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kiikarissa NG900
oetseli kirjoitti:Just olin ostamassa yhtä ysivitosta, mutta kun öljyvalo syttyi kesken koeajon .
Jospa käyn tuota kyseistä katsomassa sitten. Mikäs noin ajetussa voi olla edessä muu kuin se hihna? Turbon puute varmaan rajottanee vähäsen potentiaalisia ongelmia? Mites tuo 2.3?
Jakopää on ketjulla eikä hihnalla. Ketjua tarvitsee harvoin vaihtaa, kestää miltei auton iän... no huonolla tuurilla tietenkin kaikkea sattuu. Itselläni jo seitsemäs Saab eikä yhtään ketjua ole mennyt vaihtoon.
Hihna tosin taitaa olla siinä yhdessä mallissa, jossa Opelin kone... V6.
Re: Kiikarissa NG900
eipä ole ng 900 ollut juurikaan vikaa kettinkien kanssa ompa sitten vapari taikka t5 moottori. enkä ole sihtien tukkeutumiseenkaan koskaan törmännyt.
t7 koneissa sitten siitäkin edestä(9-3 ja 9-5 mallit 99-02)
(tietenkin kaikki on kiinni aina huollosta)
ja useimmiten sen puutteesta
ng 900 on hyvä ostos joka tapauksessa.
jos on siisti ja kaikki toimii niin ei muuta kuin hankintaan.
porukka paljon sanoo että 9-3 on niiiin turvallinen. no joo (kuka saakeli sen käski vetää 100 lasissa betoniin )
olkoon nckappia tai muita testejä niin kaikkihan (rahalla saa ostettua) kehittyy ja pääasia on pysyä tiellä (ratin ja penkinvälissä on yleensä vika)
oma kohtainen on että uroshirvi tapettu A-pilarilla ja ilman henkilövahinkoja
(100 oli vauhtia)
jos hinta ja kaikki omat mieltymykset tyydyttää niin osta vain ihan oikeasti ng 900
saat paljon autoa kerralla ja jos tarvii osia niin niitä saa todella edullisesti
joten korjaus kustannutkset ovat ihan eri luokkaa kuin yliarvostetussa 9-3 sessa
t7 koneissa sitten siitäkin edestä(9-3 ja 9-5 mallit 99-02)
(tietenkin kaikki on kiinni aina huollosta)
ja useimmiten sen puutteesta
ng 900 on hyvä ostos joka tapauksessa.
jos on siisti ja kaikki toimii niin ei muuta kuin hankintaan.
porukka paljon sanoo että 9-3 on niiiin turvallinen. no joo (kuka saakeli sen käski vetää 100 lasissa betoniin )
olkoon nckappia tai muita testejä niin kaikkihan (rahalla saa ostettua) kehittyy ja pääasia on pysyä tiellä (ratin ja penkinvälissä on yleensä vika)
oma kohtainen on että uroshirvi tapettu A-pilarilla ja ilman henkilövahinkoja
(100 oli vauhtia)
jos hinta ja kaikki omat mieltymykset tyydyttää niin osta vain ihan oikeasti ng 900
saat paljon autoa kerralla ja jos tarvii osia niin niitä saa todella edullisesti
joten korjaus kustannutkset ovat ihan eri luokkaa kuin yliarvostetussa 9-3 sessa
Viimeksi muokannut jusa_71, Pe Maalis 30, 2012 23:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Kiikarissa NG900
OG 9-3:ssa on aktiiviset pääntuet ja sivuairbagit, joita kumpiakaan ei NG 900:ssa ole, lisäksi ysikolmosta on muutenkin tuunailtu paremmin NCAP-testeissä pärjääväksi ja isohan se ero niissä NCAP-pisteissä olikin.
Kuitenkin arvelisin ettei turvallisuusero tosielämän onnettomuuksissa ole kovinkaan merkittävä, ja esim. tuo tutkimus näyttäisi tukevan oletustani:
http://static.iltalehti.fi/kuvat/liitte ... us2010.pdf
Kuitenkin arvelisin ettei turvallisuusero tosielämän onnettomuuksissa ole kovinkaan merkittävä, ja esim. tuo tutkimus näyttäisi tukevan oletustani:
http://static.iltalehti.fi/kuvat/liitte ... us2010.pdf
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Kiikarissa NG900
Niin kyllä varmaan ng900 pärjää suurinpiirtein yhtähyvin edestä ja takaa tulevissa kolareissa. Sivulta tapahtuvissa on sitten og9-3 parempi noiden sivuairbägien ansiosta, joiden avulla ncap testeissä on tullut huomattavasti lisää tähtiä.
ng900 oli varmaan yksi turvallisimmista sen aikakauden autoista.
ng900 oli varmaan yksi turvallisimmista sen aikakauden autoista.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96