Kiikarissa NG900

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
oetseli
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Maalis 29, 2012 11:55
Paikkakunta: Turku

Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja oetseli »

Hei!

Yritän etsiä Turun seudulta ilmastoitua Saabia ekaksi autoksi. Ei tarvitse olla turboa, mutta 900 tai 9-3 (tai toisen osaston 9-5) kiinnostavat.

http://www.nettiauto.com/saab/900/4614520 tällainen olisi tarjolla, hörppii toki löpöä enemmän kun laki sallii ja onhan tuota ajettukin. Lisäksi hihnaremppa saattaisi olla edessä, mutta sludgea näissä ei sentään yleensä ilmene, eihän? Itse huolestuisin myös ruostetilanteesta. Ymmärrän tulevat pikkuviat, kunhan koko kone ei mosahda kerralla (kuten 9-5:n tapauksessa on riskinä) tai kori ei ruostu katki.

Kannattaako koko hankkeeni vai käännynkö muun valmistajan puoleen tässä hintahaarukassa?

PS. linkin auton sijainti ilmoitettu hämäävästi
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5670
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kyllä tuosta hintaluokasta pitäisi löytyä ihan soiva peli. Ihan siistiltä tuokin yksilö näyttää kuvissa. Kannattaa muistaa että og9-3 on ng900 jonkun verran parempi turvallisuudeltaan ja 9-5 jo ihan eri luokkaa sitten tiloiltaan ja ajettavuudeltaan. Toisin noin 3000 euron hintaluokassa tuskin montaa 9-5sta löytyy...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
oetseli
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Maalis 29, 2012 11:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja oetseli »

Just olin ostamassa yhtä ysivitosta, mutta kun öljyvalo syttyi kesken koeajon :lol:.

Jospa käyn tuota kyseistä katsomassa sitten. Mikäs noin ajetussa voi olla edessä muu kuin se hihna? Turbon puute varmaan rajottanee vähäsen potentiaalisia ongelmia? Mites tuo 2.3?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

2.3i on mahtava kone nurkkapyörityksessä eikä se kulutus ole muita kummempi ja käsivaihteistolla kannattaa käyttää alavääntöä hyväksi. Omat luvut 8,2 kesällä, ja 8,7 talvella sekalaisessa ajossa, maantiellä parhaimmillaan alle 7.
97-98 ng900:ssa on jo paremmat pellit kuin aiemmissa, mutta tarkista varmuuden vuoksi kaikkien luukkujen alareunat ja takapyörien etupuolella olevan pikkulistan luota ruostetilanteet.
Jos kaikki varusteet tuossa toimii niin kelpo peli mutta hintaa on liikaa. Ekaksi saabiksi ei ollenkaan huono valinta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
oetseli
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Maalis 29, 2012 11:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja oetseli »

Kiitos vastauksesta! Milläs itse ostaisit moisen? Ajattelisin jotain 2400 euroa
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

En nyt just ostais yhtään mitään mutta vertaa nettiauton muihin samanikäisiin ja varustelutasoisiin ja päättele siitä mikä on todennäköinen myyntihinta. Kaupanteko on taitolaji ja aina ei voi voittaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
oetseli
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Maalis 29, 2012 11:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja oetseli »

No ei todellakaan voi. Vaikuttihan tuo ylihintaiselta jo valmiiksi, mutta tinkivaraa on aina. Harmi, kun ei nyt enää kerkiä tänään mennä katsomaan. Liekö vielä maanantaina tallella, sitä ei tiedä.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1469
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja ippe »

Takaiskarien yläpäiden ympäristö kannattaa myös katsoa korista.

Oliko niin että etupenkit ovat OG9-3:sessa paremmat kuin NG900:sessa, vai vaihtuivatko ne jo aiemmin?
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja assa »

http://www.nettiauto.com/saab/900/4494330

"Liekö vielä maanantaina tallella, sitä ei tiedä."

Tuolla käteishinnalla odottaa sinua varmasti, kaksi -97 pitää saada tuohon hintaan ;)
oetseli
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Maalis 29, 2012 11:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja oetseli »

Saattaa olla ,että näin aloittelijana ostan isän käyttämästä autoliikkeestä 9-3:n, jolloin kusetusriski on matalin. Itseasiassa hintakin vähemmän kuin tuossa, joten miksei?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Riippuu minkä koneisen kolkin aiot ostaa...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
knutari
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 12:01
Paikkakunta: Anjala

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja knutari »

oetseli kirjoitti:Just olin ostamassa yhtä ysivitosta, mutta kun öljyvalo syttyi kesken koeajon :lol:.

Jospa käyn tuota kyseistä katsomassa sitten. Mikäs noin ajetussa voi olla edessä muu kuin se hihna? Turbon puute varmaan rajottanee vähäsen potentiaalisia ongelmia? Mites tuo 2.3?

Jakopää on ketjulla eikä hihnalla. Ketjua tarvitsee harvoin vaihtaa, kestää miltei auton iän... no huonolla tuurilla tietenkin kaikkea sattuu. Itselläni jo seitsemäs Saab eikä yhtään ketjua ole mennyt vaihtoon.
Hihna tosin taitaa olla siinä yhdessä mallissa, jossa Opelin kone... V6.
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

eipä ole ng 900 ollut juurikaan vikaa kettinkien kanssa ompa sitten vapari taikka t5 moottori. enkä ole sihtien tukkeutumiseenkaan koskaan törmännyt.


t7 koneissa sitten siitäkin edestä(9-3 ja 9-5 mallit 99-02)
(tietenkin kaikki on kiinni aina huollosta)
ja useimmiten sen puutteesta

ng 900 on hyvä ostos joka tapauksessa.
jos on siisti ja kaikki toimii niin ei muuta kuin hankintaan.
porukka paljon sanoo että 9-3 on niiiin turvallinen. no joo (kuka saakeli sen käski vetää 100 lasissa betoniin :evil: )
olkoon nckappia tai muita testejä niin kaikkihan (rahalla saa ostettua) kehittyy ja pääasia on pysyä tiellä (ratin ja penkinvälissä on yleensä vika)

oma kohtainen on että uroshirvi tapettu A-pilarilla ja ilman henkilövahinkoja
(100 oli vauhtia)

jos hinta ja kaikki omat mieltymykset tyydyttää niin osta vain ihan oikeasti ng 900
saat paljon autoa kerralla ja jos tarvii osia niin niitä saa todella edullisesti
joten korjaus kustannutkset ovat ihan eri luokkaa kuin yliarvostetussa 9-3 sessa
Viimeksi muokannut jusa_71, Pe Maalis 30, 2012 23:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

OG 9-3:ssa on aktiiviset pääntuet ja sivuairbagit, joita kumpiakaan ei NG 900:ssa ole, lisäksi ysikolmosta on muutenkin tuunailtu paremmin NCAP-testeissä pärjääväksi ja isohan se ero niissä NCAP-pisteissä olikin.

Kuitenkin arvelisin ettei turvallisuusero tosielämän onnettomuuksissa ole kovinkaan merkittävä, ja esim. tuo tutkimus näyttäisi tukevan oletustani:
http://static.iltalehti.fi/kuvat/liitte ... us2010.pdf
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5670
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja tturku »

Niin kyllä varmaan ng900 pärjää suurinpiirtein yhtähyvin edestä ja takaa tulevissa kolareissa. Sivulta tapahtuvissa on sitten og9-3 parempi noiden sivuairbägien ansiosta, joiden avulla ncap testeissä on tullut huomattavasti lisää tähtiä.
ng900 oli varmaan yksi turvallisimmista sen aikakauden autoista.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin