Kiikarissa NG900

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

OG9-3 on muuten T5 moottorilla 98-99 sekä 00 lpt.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
oetseli
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Maalis 29, 2012 11:55
Paikkakunta: Turku

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja oetseli »

Kiikaroin varmaan uudemman kerran tuossa ensi vuonna, mutta silloin taitaa tulla kyseeseen 9-3 (OT...). Mietinpä vain, että mikä motti 2. gen 9-3:ssa sitten kannattaa olla (taidan päivitellä samalla uudempaan ja vähemmän ajettuun autoon, oli se sitten mikä tahansa), jos haluaa kiertää T7:n ongelmat kaukaa? Ja ehdottomasti turbo nyt, kun ei ole auton hankinta yhtä akuuttia :).
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5628
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja tturku »

Ei niitä T7 koneita kannata kiertää kaukaa. Katsoo vaan huoltohistorian että öljyjä vaihdeltu 10tkm välein ja huohotinpäivitys tehty. Öljypohjan avaus on hyvä tehdä jos haluaa mielenrauhan. T7 koneissa on se hyväpuoli että niistä saa flexifuelin softapäivityksellä jolloin pääsee ajamaan etanolilla tai bensalla miten haluaa. Tossa Carlsson jo kertoikin jos haluaa T5 koneen jossa ei noita huohotusongelmia ole. Niihin vain ei saa tuota flexifuel softaa sitten, voi kyllä tehdä etanolisoftan mutta ei voi sekakäyttää etanolia/bensaa ja joko purkki pitää vaihtaa jos vaihtaa polttoainetta tai softa pitää ladata uudestaan aina...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Vanha ketju henkiin. Tässä joutuu ilmeisesti tutustumaan johonkin muuhun kuin vanhoihin Saabeihin terveydellisistä syistä. Kaikkialla haukutaan ng900 V6 konetta? Kannattaako ne kiertää kaukaa vai onko hyviä kokemuksia? Tarvitseeko vielä tutustua erityisesti johonkin kohtaan mitä ei ole mainittu aiemmin tässä ketjussa? Kokemuksia ng900 tai og 9-3 automaattivaihteista?
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1459
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja ippe »

Eiköhän V6:sta mollata ihan sen takia että se on hyötysuhteeltaan turboa huonompi, eikä muutenkaan tarjoa mitään mitä 2.0 turboissa ei olisi, lisäksi turboista saa yleensä jonkin verran lisää potkua pelkällä softalla.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Hyötysuhde on kyllä huonompi, tehoa ei ole tarkoitus nostaa kun kyse käyttöautosta. Hinta/auto suhde on vain hieman parempi jos toivoo reippaasti sähköhilppeitä sekä nahkaa. Turbossa on yksi rikkimenevä osa enemmän, valitettavasti niitä on usein kutitettu ilman osaamista. Valitettavasti turbot ovat usein menneet nuorelle ostajalle jotka eivät ole huoltaneet niitä tarpeeksi. Jos jollakulla on joku sopiva min 150 heppaa automaatti jota ei tarvitse ensimäiseksi huoltaa nahalla ja sopuhinnalla voi toki laitaa yv:n. Mutta palataksemme aiheeseen olin lähinnä kiinnostunut v6 käyttökokemuksista?
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Mul oli viime vuonna reilun kuukauden 97 vectra, tolla kyseisellä v6:lla, oli hieman piristetty. Hyvä alavääntö, hienot äänet, janoinen, kalliit vakuutukset, tossa nyt päällimäiset muistot, tosiaan suht vääntävä, mutta aika mopo kuitenkin, riippuu aivan mihin on tottunu. 1.8 golffin jälkeen vectra oli hyvä kokemus. Jossei virittely kiinnosta, niin v6 on hyvä vaihtoehto, varautuu vaan opel maisiin vikoihin ja käymään tankilla
Ng900
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Kiitos vastauksesta. Miten janoinen tuollainen on verrattuna esimerkiksi og900:een?
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja tomipee »

No en tiedä minkä verran og kuluttaa, mutta nätissä seka-ajossa 10-12l/100km, kun taas verrokkina oma samanvuotinen 900 turbo, sid mukaa 9,2-9,7 mikä on lähellä totuutta, ja 100hv enemmän..

Mutta v6 hieno alavääntö, tykkäsin!
Ng900
Gedu
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: To Loka 16, 2003 11:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja Gedu »

jos tuota v6:sta niin halajaa kannattaa ottaa se opelin kopassa... kunnossa oleva b-vectra tuolla koneella menee tasakaasulla pienellä, ihan oikeasti. Onko välityksissä sitten eroja, että obelix menee pienemmällä, en tiedä. Toki onhan tuossa b-vekarassa ihan järkyttävän paskat peilit :D
Jos joku ei onnistu, kokeile jotakin toista tapaa - ehkä sekään ei onnistu.
nottom
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Syys 03, 2012 16:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja nottom »

Jatketaan tätä,

Kiikarissa siis NG900 mutta ei tahdo oikein osua kohdalle mitään varteenotettavaa(Ilmastointi: Automaatti, ei punainen). Mistäs näitä oikein kannattaa kiikaroida että löytää?
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Kiikarissa NG900

Viesti Kirjoittaja karg »

Ulkomailta löytyy yleensä sopiva silloin, kun Suomessa on pulaa. ;)
Vastaa Viestiin