Vetokoukun sähköistys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
tulu
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 22:19

Vetokoukun sähköistys

Viesti Kirjoittaja tulu »

Bilteman koukku (129e) onnistuneesti asennettu OG9-3:een (vm. 2003). Vielä kun sähköt saisi toimimaan niin ei tarvitse vain valoisalla ajella. Biltemasta tarttui matkaan myös yleismallin sähkösarja (10e). Rosvoliittimillä tarkoitus ottaa virta takaluukkuun tulevasta johdosta.

Ohjeen mukaan takaluukun johtonipusta pitää koelampun avulla etsiä että minkä värinen johto antaa mitäkin virtaa. Koelamppu ei nyt löydy työkalupakista..

Tästä varmasti löytyy myös joku listaus/linkki/ohjeistus, luulisi ainakin? Jotta hommasta suoriutuisi ilman koelamppua. Itse en löydä ohjeistusta millään, apu olisi (taas kerran) tarpeen.. Kiitokset.

Tuomo
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2144
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Vetokoukun sähköistys

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Mites muuten näissä kolkeissa nää vetokoukun valmiit pistokkeet...? Onko vaiko eikö? Silloinhan ei mitään liitoksia tarviis rosvoilla. Aina parempi.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Vetokoukun sähköistys

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kolkista on tavannut löytyä oikealle johtosarjalle tarkoitettu liitin kuskin puolen takavalon alapuolelta, eli siitä löytyy kaikki tarvittavat sähköt. Mittailemallahan ne selviää mikä on mikin eikä sellainen lamppukynä nyt kovin paljoa maksa jos ei yleismittaria halua käyttää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
A_K_O
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 14:35
Paikkakunta: Sastamala

Re: Vetokoukun sähköistys

Viesti Kirjoittaja A_K_O »

http://www.saabdocs.com/Finnish/instruc ... 2074fi.pdf
http://www.saabdocs.com/Finnish/instruc ... 2082fi.pdf
Viimeisellä sivulla kytkentäkuvat.
Latta-abikot muuten sopii autossa olevaan moninapaliittimeen, tämä lienee helpoin tapa kytkeä 8)
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Vetokoukun sähköistys

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikös marmoritiskiltä saa melkein valmista settiä liittämiseen AIKA edullisesti.

400 112 074 tai 86 79 219 koodilla tiskille ja avot.. homma helpottuu paljon.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tulu
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 22:19

Re: Vetokoukun sähköistys

Viesti Kirjoittaja tulu »

A_K_O kirjoitti:http://www.saabdocs.com/Finnish/instruc ... 2074fi.pdf
http://www.saabdocs.com/Finnish/instruc ... 2082fi.pdf
Viimeisellä sivulla kytkentäkuvat.
Latta-abikot muuten sopii autossa olevaan moninapaliittimeen, tämä lienee helpoin tapa kytkeä 8)
Loistavaa, kiitokset! :D
turku900
Matalapaineturbo
Viestit: 196
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 12:52
Paikkakunta: turku

Re: Vetokoukun sähköistys

Viesti Kirjoittaja turku900 »

Miten on 900 -96 laita, olen ymmärtänyt 9-3 löytyy valmiiks johtosarja mutta en löytänyt omasta 900 sellaista. Onko marmorilta saatavissa joku välikaapeli et sais "rosvottua" liittimiä käyttäen? Miten muut ovat tämän tehneet, yks vaihtoehto on rosvous suoraan valoista niin ei tarvitse avata kaapelinippua ja ottaa sieltä välistä sähköt. Luulin jo et olis plug&play mut eihän se ihan niin mennyt
Saab 9-3 1.8t SS man -04
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vetokoukun sähköistys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Lapioliittimillä otin siitä johtosarjan omasta pistokkeesta. Ne "abiko-satseissa" olevat käy suoraan siihen auton pistokkeeseen. Jostain syystä jarruvaloa ei siihen tullut ja haaroitin sen sitten vasemmalta takavalolta. 9-3:een orggis johtosarjaa kysyin pcs:ltä ja vastaus:

" Johtosarjan hinta on 87,- mutta tällähetkellä se on tehtaalta loppu ja odottaa valmistajan infoa. Toimitusaika on siis hyvin pitkä."
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vetokoukun sähköistys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

turku900 kirjoitti:Miten on 900 -96 laita, olen ymmärtänyt 9-3 löytyy valmiiks johtosarja mutta en löytänyt omasta 900 sellaista. Onko marmorilta saatavissa joku välikaapeli et sais "rosvottua" liittimiä käyttäen? Miten muut ovat tämän tehneet, yks vaihtoehto on rosvous suoraan valoista niin ei tarvitse avata kaapelinippua ja ottaa sieltä välistä sähköt. Luulin jo et olis plug&play mut eihän se ihan niin mennyt
Ainakin yhdessä ng900:ssa oli pistoke koukun johtosarjalle, kun taannoin purin siitä vetokoukun ja sähköt kaverin apuna. Siellä takakontissa vasemmalla sivupahvin takana valolle menevässä johtonipussa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
turku900
Matalapaineturbo
Viestit: 196
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 12:52
Paikkakunta: turku

Re: Vetokoukun sähköistys

Viesti Kirjoittaja turku900 »

juu, nii ajattelin minäkin mut kaihan noissakin on sitten jotain eroja. purin sisutan mutta ei löytynyt. 400 112 090 tolla numerolla löysin "cable harness kit for cars not pre-wired". oliskohan tämä nyt sarja et sen saa oman sulakkeen taakse ja sitten pikaliittimellä kiinni koukkuun?
Saab 9-3 1.8t SS man -04
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: Vetokoukun sähköistys

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Onko siinä vetokoukun johtonipussa muuten jatkuva 12V jossain karvassa?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Vetokoukun sähköistys

Viesti Kirjoittaja tetammi »

turku900 kirjoitti:juu, nii ajattelin minäkin mut kaihan noissakin on sitten jotain eroja. purin sisutan mutta ei löytynyt. 400 112 090 tolla numerolla löysin "cable harness kit for cars not pre-wired". oliskohan tämä nyt sarja et sen saa oman sulakkeen taakse ja sitten pikaliittimellä kiinni koukkuun?
Toi sarja kytketään auton etuosaan ja siihen sitten se johtosarja kiinni, vois jostain jopa löytyy moinen jossei haluta käydä rosvoomaan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vetokoukun sähköistys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

dieselmies kirjoitti:Onko siinä vetokoukun johtonipussa muuten jatkuva 12V jossain karvassa?
Ei minun mielestäni, mutta jos jatkuvan tarvii ja ei iso virrankulutus, niin sähköantennin pistokkeeseen tulee jatkuva 15A sulakkeen takaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: Vetokoukun sähköistys

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Mertmi kirjoitti:Jostain syystä jarruvaloa ei siihen tullut ja haaroitin sen sitten vasemmalta takavalolta.
Jarruvalo koukun liittimeltä pelaa vasta kun tökkäät kympin sulakkeen kojelaudan kuskinpuolen päädyn sulakerasiaan, paikkaa en muista ulkoa, mutta rasian kannessa sulakekartta opastaa.
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 959
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Vetokoukun sähköistys

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Mertmi kirjoitti:
dieselmies kirjoitti:Onko siinä vetokoukun johtonipussa muuten jatkuva 12V jossain karvassa?
Ei minun mielestäni, mutta jos jatkuvan tarvii ja ei iso virrankulutus, niin sähköantennin pistokkeeseen tulee jatkuva 15A sulakkeen takaa.
Ettei olisi helpompi kytkeä kärryn virranotto sumuvalon napaan? Sitten ohjaamosta voi kytkeä sen päälle ja pois. Tarvittaessa hieman isompi sulake, muttei kuitenkaan älyttömyyksiä.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Vastaa Viestiin