vm.95 900SE 2.0i osa.2
vm.95 900SE 2.0i osa.2
Terve,
Lyödään kysymystä kyssärin perään kun vastaukset tulee niin nopeasti tällä palstalla. Eilen remppasin koneeseen tulpat, johdot, jakajankansi ja uusi akku aikaisemmin viikolla. No kone toimii kuin toiselta planeetalta ja matalien kierrosten nykimiset etc on kaikki poissa.
Ainoa lisäominaisuus tuli kuitenkin hyvän startin ja käynnin lisäksi niin nyt mittaristo sammuilee ja heräilee koko ajan eli ihan kuin jonkun kaapelin olisin onnistunut irroittamaan tai remppaamisen aikana löystymään. Auto siis toimii nätisti mutta mittaristosta tuli disko.
Ideioita mitä voisi tarkistaa tai kokeilla?
Kiitos taas jo etukäteen:)
T:Mika
Lyödään kysymystä kyssärin perään kun vastaukset tulee niin nopeasti tällä palstalla. Eilen remppasin koneeseen tulpat, johdot, jakajankansi ja uusi akku aikaisemmin viikolla. No kone toimii kuin toiselta planeetalta ja matalien kierrosten nykimiset etc on kaikki poissa.
Ainoa lisäominaisuus tuli kuitenkin hyvän startin ja käynnin lisäksi niin nyt mittaristo sammuilee ja heräilee koko ajan eli ihan kuin jonkun kaapelin olisin onnistunut irroittamaan tai remppaamisen aikana löystymään. Auto siis toimii nätisti mutta mittaristosta tuli disko.
Ideioita mitä voisi tarkistaa tai kokeilla?
Kiitos taas jo etukäteen:)
T:Mika
-
- "Kaasari"
- Viestit: 33
- Liittynyt: Su Touko 29, 2011 19:44
Re: vm.95 900SE 2.0i osa.2
jos digitaalinen mittaristo, niin kolvaushommia saattaa olla tiedossa! lähes joka toinen ng900 omaa tuon mittaristo ongelman
myös itsellä! toivottavasti sinun tapauksessa olisi kyse vain huonosti kiinni laitetusta johdosta! tosin voihan tuo virtalukostakin johtua mutta epäilen suuresti mittariston huonoja juotoksia...
jos mittaristoa rupeat purkamaan niin älä erehdy laittamaan virtoja päälle jos mittaristo ei ole autossa kiinni! SRS-valo jää loistamaan----> tech:illä nollattava![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
jos mittaristoa rupeat purkamaan niin älä erehdy laittamaan virtoja päälle jos mittaristo ei ole autossa kiinni! SRS-valo jää loistamaan----> tech:illä nollattava
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Saab 9000cs 2.0lpt stageX, EX saab 9000cs 2.0lpt automatic Saab ng900 2.0t stg2+ , Saab 9000 cde 2.3t stg3+, ng900 2.0t 3d ja og900 2.0 16v, Purkuauto ng900 2.0i 5d
Re: vm.95 900SE 2.0i osa.2
Nyt tilanne on taas rauhoittunut, mutta virtalukko kiukuttelee. eli välillä ei meinaa avain kääntyä yhtään joku lukko siinä virtalukossa on joka reistailee koska pakkiahan ei saa pois jos avain ei yhtään käänny? Vai onko nyt saabin ominaisuus josta en tiedä?
Onko tuon mittariston kolvaus oikeasti tehtävissä itse?
Onko tuon mittariston kolvaus oikeasti tehtävissä itse?
Re: vm.95 900SE 2.0i osa.2
Yleensä on kolvattavissa. Haulla löytyy useampia ketjuja aiheesta.
Toisaalta vika voi olla myös virtalukon tai sen pohjan aiheuttama. Onko mittariston discovalot aina päällä, kun sytytysvirta kytketään vai onko ongelma satunnainen?
Toisaalta vika voi olla myös virtalukon tai sen pohjan aiheuttama. Onko mittariston discovalot aina päällä, kun sytytysvirta kytketään vai onko ongelma satunnainen?
Re: vm.95 900SE 2.0i osa.2
Mika3000 kirjoitti:Nyt tilanne on taas rauhoittunut, mutta virtalukko kiukuttelee. eli välillä ei meinaa avain kääntyä yhtään joku lukko siinä virtalukossa on joka reistailee koska pakkiahan ei saa pois jos avain ei yhtään käänny? Vai onko nyt saabin ominaisuus josta en tiedä?
Onko tuon mittariston kolvaus oikeasti tehtävissä itse?
vaihda virtalukko ennekuin on jumissa.
on kolvattava itse.
osta mittaristo.
taikka korjauta jossakin elektroniikka pajassa (tosin sattaa maksaa mansikoita)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: vm.95 900SE 2.0i osa.2
Meneekö tuossa koko virtalukko avaimineen vaihtoon vai pelkkä pohja? Pitääkö nuo hankkia Laakkoselta?
Mittaristo on taas toiminut pari päivää ongelmitta ja valot vilkkuu siis aina vain ajossa. osa vilkkuu ja viisarit putoaa alas ja 5-10 kuluttua herää ylös ja sitten saa voi olla minuutteja kuolleena. Tosin nyt kaksi päivää ja kaikki ok:)
Mittaristo on taas toiminut pari päivää ongelmitta ja valot vilkkuu siis aina vain ajossa. osa vilkkuu ja viisarit putoaa alas ja 5-10 kuluttua herää ylös ja sitten saa voi olla minuutteja kuolleena. Tosin nyt kaksi päivää ja kaikki ok:)
Re: vm.95 900SE 2.0i osa.2
Katsoinkin vanhoja ketjuja niin siis tuo jumittaminen liittyy itse lukkopesään?
Re: vm.95 900SE 2.0i osa.2
Lukkopesä voi jumitella myös esim. skeidan takia. Itelläni oli välillä tommosta, että virtalukko takelteli ja patruuna ei noussut ylös asti kun poisti avaimen lukosta. Kaveri putsasi virtalukon joku kerta, niin nyt se toimii taas kuin uusi. Haittojen seudulla oli mm. hiekkaa ja muuta semmosta asiaankuulumatonta.
Re: vm.95 900SE 2.0i osa.2
tuota ei kuitenkaan varmaan parane lähtee ensikertalaisena itse purkamaan ja putsaamaan?
Re: vm.95 900SE 2.0i osa.2
Riippunee ensikertalaisesta
Ite jätin homman suosiolla semmoselle kaverille, joka on ennenkin putsaillut noita. Ko. heppu vaikuttaa tällä palstalla nimimerkillä beluski ja majailee täällä Hämeenlinnassa.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: vm.95 900SE 2.0i osa.2
Jos osaa lukkopesän purkaa autosta irti, niin ei se itse lukko ole mitään rakettitiedettä.
Tärkeintä on saada haitat takaisin oikeaan järjestykseen ja olla rikkomatta haittojen jousia.
-94 NG:n kuskin oven lukosta löytyi ainakin todella paljon skeidaa sisältä, lisäksi haitat olivat kuluneet sen verran että lukko jumiutui takalukkoon, kuluneita haittoja voi hioa tai viilata, kunhan ymmärtää miten tuo koneisto toimii.
Väittäisin että virtalukon kanssa hankalinta on purkaa se lukkopesä irti autosta ja kasata koko systeemi pakkilukkoineen, itse lukkopesä taas on varsin yksinkertainen laitos.
Jos lukkopesää alkaa putsaamaan, niin purkaminen rauhallisesti, lukkopesään merkki toiselle puolelle ja haitat järjestykseen pöydälle, sitten vaan puhdistamaan.
Haittojen jouset ovat pieniä kierrejousia ja niiden rikkomista kannattaa varoa.
Tärkeintä on saada haitat takaisin oikeaan järjestykseen ja olla rikkomatta haittojen jousia.
-94 NG:n kuskin oven lukosta löytyi ainakin todella paljon skeidaa sisältä, lisäksi haitat olivat kuluneet sen verran että lukko jumiutui takalukkoon, kuluneita haittoja voi hioa tai viilata, kunhan ymmärtää miten tuo koneisto toimii.
Väittäisin että virtalukon kanssa hankalinta on purkaa se lukkopesä irti autosta ja kasata koko systeemi pakkilukkoineen, itse lukkopesä taas on varsin yksinkertainen laitos.
Jos lukkopesää alkaa putsaamaan, niin purkaminen rauhallisesti, lukkopesään merkki toiselle puolelle ja haitat järjestykseen pöydälle, sitten vaan puhdistamaan.
Haittojen jouset ovat pieniä kierrejousia ja niiden rikkomista kannattaa varoa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: vm.95 900SE 2.0i osa.2
Joo se on just se, että kellä riittää kärsivällisyys ja mielenkiinto mihinkin ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)