Stage 1 Biopower, mReq vain 850
Stage 1 Biopower, mReq vain 850
Viime syksynä autoon laitettiin Nappen toimesta stage 1 biopower -softa. Silloin testattiin, että mReq nousee 1100 mg:aan ja toteutuva ilmamassa seuraa lukua. Tankissa bensaa, ja toimi kuten pitääkin.
Pari viikkoa sitten testastin samaa, toimi ihan hyvin. Tankissa tällöin bensaa. Nyt on tankissa viinaa, eikä mReq nouse kuin 850 mg:aan. Edelleen mAir seuraa nätisti mReqiä. Kokeiltu sekä märällä että kuivalla, joku oli aiemmin raportoinut, että oli vastaavaa ongelmaa sadekeleillä.
Onko jossain vikaa, vai normaalia etanolilla ajettaessa?
Pari viikkoa sitten testastin samaa, toimi ihan hyvin. Tankissa tällöin bensaa. Nyt on tankissa viinaa, eikä mReq nouse kuin 850 mg:aan. Edelleen mAir seuraa nätisti mReqiä. Kokeiltu sekä märällä että kuivalla, joku oli aiemmin raportoinut, että oli vastaavaa ongelmaa sadekeleillä.
Onko jossain vikaa, vai normaalia etanolilla ajettaessa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Stage 1 Biopower, mReq vain 850
Jokin rajoittaa, katsoppa mikä ahtopaine on todellisuudessa kun ilmamassa on tuon 850
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Stage 1 Biopower, mReq vain 850
Aijoo, tuo unohtui sanoa, eli imusarjan paine nousee reilu 1700 mbariin. Aikaisemmin noussut kyllä pariin tonniin. Tämä siis SID infosta katsottuna.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Stage 1 Biopower, mReq vain 850
ilmamassa ja ahtopaine siis korreloi ok.
nakulaskureissa elämää ?
nakulaskureissa elämää ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Stage 1 Biopower, mReq vain 850
Ei tullut laitettua laskurien summia ylös ennen vetoja. Täytynee tehdä uusi ajokierros ja katsoa tapahtuuko siellä muutoksia. Onko jotain mitä kannattaisi rekisteröidä SID infosta samalla koeajolla (eli jos nakulaskureissa ei ole elämää, mitä sen jälkeen tutkitaan)?
Sen verran vielä infoa, että SIDin mukaan tankissa on 76 % etanolia (toinen täyteentankkaus menossa), tulpat on ohjeiden mukaiset BCPR7ES-11:t, ja auto on softaa ja polttoainetta lukuunottamatta täysin vakio. Ja kaikki tuntuu muuten toimivan normaalisti.
Sen verran vielä infoa, että SIDin mukaan tankissa on 76 % etanolia (toinen täyteentankkaus menossa), tulpat on ohjeiden mukaiset BCPR7ES-11:t, ja auto on softaa ja polttoainetta lukuunottamatta täysin vakio. Ja kaikki tuntuu muuten toimivan normaalisti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Stage 1 Biopower, mReq vain 850
Kyselyä Napelle, että onko e85:lta rajoitus pois?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Stage 1 Biopower, mReq vain 850
Niin siis on nyt vasta ekat tankit etanolia menossa, kaikki edelliset testisessiot on ajettu bensalla ?
Sitten se on takuulla TorqueCal.ST_EnabE85Air. JC löysi ton tämän vuoden puolella ja vaikuttaa .46S softissa automaatilla ja etanolilla ajaessa.
Sitten se on takuulla TorqueCal.ST_EnabE85Air. JC löysi ton tämän vuoden puolella ja vaikuttaa .46S softissa automaatilla ja etanolilla ajaessa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Stage 1 Biopower, mReq vain 850
Joo, viinalla olen ajanut jo syksyllä, mutta silloin en tuota ilmamassaa testannut. Kaikki aikaiemmat testit on olleet bensalla.
Eli siis softa rajoittaa ahtopaineita, kun etanolipitoisuus on yli jonkun tietyn rajan?
Eli siis softa rajoittaa ahtopaineita, kun etanolipitoisuus on yli jonkun tietyn rajan?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Stage 1 Biopower, mReq vain 850
Jep. Automaateissa pitää poistaa eräs limitteri jotta myös etanolit tankissa ilmamassaa tulee.. Kyseinen limiter on myös .46T ja .55P baseissa. Eli siis kaikissa Biopowereissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Stage 1 Biopower, mReq vain 850
Ihan mielenkiinnosta: mistä mahtaa johtua, että tällainen limiitteri siellä on? Ja rajoittaako se ilmamassapyyntiä lineaarisesti etanolin osuuden suhteen, vai onko joku tietty raja-arvo polttoaineen etanolipitoisuudelle, jolloin rajoitin napsahtaa päälle?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Stage 1 Biopower, mReq vain 850
Se limitteri liittyy vääntömallinnukseen etanolilla, koska sama ilmamassa tuottaa isomman väännön etanolilla johtuen paremmasta ennakosta.
Käytännössä tietyn raja-arvon jälkeen limitteri ramppaa aika nopealla tahdilla päälle. Raja muistaakseni jossain 30-40% etanolipitoisuuden tienoilla.
Tarkempaa dokumentaatiota ei ole miksi kyseinen toiminto on (siksi se oli vaikea löytää), joten en ala nyt tarkemmin spekuloimaan vaikka joitain arvauksia olisikin.
Käytännössä tietyn raja-arvon jälkeen limitteri ramppaa aika nopealla tahdilla päälle. Raja muistaakseni jossain 30-40% etanolipitoisuuden tienoilla.
Tarkempaa dokumentaatiota ei ole miksi kyseinen toiminto on (siksi se oli vaikea löytää), joten en ala nyt tarkemmin spekuloimaan vaikka joitain arvauksia olisikin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Stage 1 Biopower, mReq vain 850
Ok, kiitoksia vastauksista asiantuntijoille! Nappekin oli jo yhteyksissä softan päivittämisestä. Tärkeintä tässä kohtaa on tietää, että autossa ei ole mitään vikaa. Täytyy päivittää boksi kun sopiva hetki tulee.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Stage 1 Biopower, mReq vain 850
Mikä tuo nakulaskuri on/tekee? Näkyykö arvot sid näytössä jossain?vesa67 kirjoitti:ilmamassa ja ahtopaine siis korreloi ok.
nakulaskureissa elämää ?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Stage 1 Biopower, mReq vain 850
Nakutukset löytyy SIDin puolelta, tosin SID2 pitää kai olla, ellei softasta ole laitettu oikeaa ruutua oletuksena, mulla taisi olla Mode 5:sen yhdistelmänäytössä nakutukset.
Katso että kaasuvaijeri on säädöissään, jos se on löysällä niin ilmamääräpyyntö jää vajaaksi.
Katso että kaasuvaijeri on säädöissään, jos se on löysällä niin ilmamääräpyyntö jää vajaaksi.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: Stage 1 Biopower, mReq vain 850
Millä nimellä se lukee sidissä?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3