900se -96vm Varusteet uutena?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
900i
"Saabisti"
Viestit: 2397
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

900se -96vm Varusteet uutena?

Viesti Kirjoittaja 900i » Su Marras 07, 2004 20:06

Mitä varusteita 96vuonna oli 900se 3d mallissa, Suomi auto ?
Olis porukoille nissanin tilalle tiedossa kauan seissyt ja vähän ajettu saabi..
En kehtaa mittarilukemaa kertoa koska herättää vain epäillyksiä.
Kuivassa tallissa on seissyt ja ruostetta ei näkynyt.

Eikös jossain 93-94 vuoden tm lehes vai missä ollut juttua NG 900 alkupään ilmanvaihto ongelmista, ikkunat huurtuu yms? Onko totta?
Jos niin onko parannuksia tapahtunut vuonna96 ?
Onko etuvakaaja Vm96?
Ajotietokoneen näytön ongelmia myös näissä?
Night panel?
Viimeksi muokannut 900i, Ma Marras 08, 2004 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015

Avatar
900i
"Saabisti"
Viestit: 2397
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i » Ma Marras 08, 2004 19:40

Kukaan ei tiedä siis mitään?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015

Avatar
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 8976
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero » Ma Marras 08, 2004 20:23

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC » Ma Marras 08, 2004 22:03

Asiaa hankaloittaa edelleen se, että noita varustetasoja on rukattu joka mallivuoteen. Meillä on vuoden -95 SE, ja siinä on korinväriset puskurit, sähköantenni, nahkaratti, sid2, hälytin (lisävaruste). Audiosta ei mitään tietoa, autossa oli Sonyn soitin ostohetkellä Kaiuttimet oli alkuperäiset, ovissa ei ollut mitään.
Muistaakseni SE:tä ei saanut enää viimisiin vuosimalleihin, jolloin S-varustelu oli jo varsin hyvä.

Tuo on vapari, eikä siinä ole ollut isompaa ongelmaa. Jarrupalat- ja levyt on ollut suurin menoerä. Käsijarruvaijeri on heikkoa tekoa ja se on vaihdettu myös. Muutaman kiveniskemän takia ovien alaosat maalattiin tänä kesänä. Noita alustan kolinoita on ollut se tyypillinen määrä :)
BMW 320dA Coupe LCI

TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK » Ti Marras 09, 2004 23:26

Lisähinta oli kuitenkin vuonna 1994 peräti 20 000 markkaa! Tällöin S:stä puuttui mm. kierroslukumittari ja SID-näytön paikalla oli vain "japanilaistyyppinen" digitaalinen ulkolämpömittari. Ainoastaan mallivuonna 1994 S-malli oli mustilla muovipuskureilla - M1995 eteenpäin ovat molemmat korinvärisillä puskureilla ainakin Suomessa.

M1997 myyntiin tuli karvalakkiversioksi pelkkä 900, jossa taas oli mustat puskurit. Coupe maksoi muistaakseni 152 900 markkaa tuolloin. Nämä autot erotti vuoden 1994 S:sistä jo kaukaa OG9-3:sista tutuista peruskapseleista - tulivat mallivuodelle 1997.

AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC » Ke Marras 10, 2004 00:37

TK kirjoitti:Lisähinta oli kuitenkin vuonna 1994 peräti 20 000 markkaa! Tällöin S:stä puuttui mm. kierroslukumittari ja SID-näytön paikalla oli vain "japanilaistyyppinen" digitaalinen ulkolämpömittari.
Olikos siinä vielä analoginen km-mittari ja nelipuolainen ratti? Muistaakseni ekoissa S:ssä oli tuo ruma ratti.
BMW 320dA Coupe LCI

Avatar
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 8976
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero » Ke Marras 10, 2004 01:28

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK » Ke Marras 10, 2004 17:32

Hehheh, no siinä S:ssä mallivuonna 1994 tosiaan oli muovinen, jättimäisen keskiön omaava nelipuolainen ratti - tätä tapasi myös samanikäisissä tonnareissa.

NG900 maksoi syksyllä 1993 (M1994 autoja) 164 900 mk kolmiovisena ja 169 900 viisiovisena - siis tällä "erikoisvarustelulla". OG900 Classicia (varusteina lähinnä Turbon sisusta, Classic-tarralogo kyljessä, yleensä tummansininen tai viininpunainen metalliväri) kaupattiin vain viisiovisena samaan aikaan hintaan 145 900 mk. NG900S ei siis todellakaan ollut mikään halpa auto.

Toisaalta vakiona oli mm. 4xsähkölasit, sähköpeilit, ABS, Airbag kuljettajalle, valomuisti, kaatuvat takaselkänojat erityisellä turvapalkilla, plyyshiverhoilu... Ei löytynyt ihan joka autosta tuohon aikaan moisia.

Ilmastointi taisi maksaa n. 18 000 markkaa...

Mutta kyllä se vaan oli hieno, ensimmäiset maahan tulleet esittelyautot olivat ns. eukalyptuksen vihreitä vaalealla sisustuksella. Ei se rattikaan silloin niin hurjalta näyttänyt... :)

Avatar
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 8976
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero » Ke Marras 10, 2004 20:34

....
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kape1001
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 14:03

900s:n varusteista

Viesti Kirjoittaja kape1001 » To Marras 11, 2004 11:56

Hämmennetään vähän soppaa.
Itselläni on -94 900 S 2.3i mustilla puskureilla. Varusteina normaalien sähköpeilien ja ikkunoiden lisäksi automaattivaihteisto, automaatti-ilmastointi, vakionopeudensäädin , sid 2 , as 2 (kai), kauko-ohjattava keskuslukitus hälärin kautta (defa). Sumuvaloja ei ole.

Ensimmäisenä omistajana oli joku pesulayritys tampereella. Olin katsovinani jostain listahinnaksi autolle noilla varusteilla tuohon aikaan vähän yli 200 000 mk. En tiedä olen katsonut väärin mutta kallis on ollut kumminkin.

Vaikuttais että noita varusteita on saanut valita listalta ihan oman mieltymyksen ja kukkaron paksuuden mukaan.
ng900S 2.3 aut -94

Miihkali
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: To Kesä 24, 2004 22:41
Paikkakunta: Nakkila

Viesti Kirjoittaja Miihkali » To Marras 11, 2004 12:00

Oma saabini on vuoden 94 mallia mutta rekisteröity 10/93...joten taitaa olla suuri sieltä pahamaineisesta alkupäästä. Autosta kuitenkin löytyy SID2 ja digitaalinen matka/trippimittari. Autoa hankkiessa koeajoin myös yksilöä jossa pelkkä "kiinalainen kello", taitaa näitä alkupään karvalakkimallejakin saada hiukka eri tavalla varustettuina...
-9-3 -99 2.0 lpt
-2. polven saabisti-

TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK » To Marras 11, 2004 16:09

Siis hetkinen totta kai niihin sai lisävarustelistalta ihan mitä halusi :D

Eli esim. jos tilasin SID:n, se kiinalainen kello katoaa luonnollisesti siitä tilalta. Kovin kalliita olivat lisävarusteet tuohon aikaan.

Ensimmäiset autot tulivat aikanaan Vaasaan elokuussa 1993.. Tietääkseni kaikki NG:t olivat suoraan M1994-autoja.

jarvepa
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Tammi 03, 2004 12:02
Paikkakunta: Jämsänkoski

Viesti Kirjoittaja jarvepa » La Marras 20, 2004 19:47

96-mallisessa SE:ssä on (itselläni automaatti-turbo) ajotietokone parempata mallia, sumuvalot (kakkamaiset polttimonvaihdot), ei alkuperäistä ratiota, kauko-ohjattava k-lukitus/varashäly, on ollut kai sähköantenni, originaali takalasirullaverho, automaatti-ilmastointi, kolme takaniskatukea, ettei takana tulevan valot häikäise (ohituksen jälkeen...) :P. Nahkaratti tietty ja tummat sähkölasit joka ovessa.

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2421
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Pe Marras 26, 2004 14:24

TK kirjoitti:Lisähinta oli kuitenkin vuonna 1994 peräti 20 000 markkaa! Tällöin S:stä puuttui mm. kierroslukumittari ja SID-näytön paikalla oli vain "japanilaistyyppinen" digitaalinen ulkolämpömittari. Ainoastaan mallivuonna 1994 S-malli oli mustilla muovipuskureilla - M1995 eteenpäin ovat molemmat korinvärisillä puskureilla ainakin Suomessa.
2,3:issa S:issä oli SID2 ja rundikello jo vuonna 1994. Ainoastaan 2-litrainen S oli varustettu ns. Corsan mittaristolla Vectran pohjalevyn ja Astran taka-akselin lisäksi.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2421
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Pe Marras 26, 2004 14:28

TK kirjoitti:Ensimmäiset autot tulivat aikanaan Vaasaan elokuussa 1993.. Tietääkseni kaikki NG:t olivat suoraan M1994-autoja.
Näinhän se on, mutta kuitenkin itselleni tuli aina OG900:lle suunnattuja huoltotarjouslappusia, koska autorekisterikeskuksen mukaan minun täytyi ajaa OG900:lla, kun se kerran oli 1993 rekisteröity. Samaten vaihtotarjousta laskettaessa tarjous tuli ensin OG:n mukaan, vaikka nimenomaan korostin, että kyseessä on uusikoppainen malli, vaikka se onkin -93 rekisteröity.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621

Vastaa Viestiin