900se -96vm Varusteet uutena?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2531
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Pe Marras 26, 2004 14:28

TK kirjoitti:Ensimmäiset autot tulivat aikanaan Vaasaan elokuussa 1993.. Tietääkseni kaikki NG:t olivat suoraan M1994-autoja.
Näinhän se on, mutta kuitenkin itselleni tuli aina OG900:lle suunnattuja huoltotarjouslappusia, koska autorekisterikeskuksen mukaan minun täytyi ajaa OG900:lla, kun se kerran oli 1993 rekisteröity. Samaten vaihtotarjousta laskettaessa tarjous tuli ensin OG:n mukaan, vaikka nimenomaan korostin, että kyseessä on uusikoppainen malli, vaikka se onkin -93 rekisteröity.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

kuningaz
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 14:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kuningaz » To Joulu 16, 2004 00:45

No kun näistä lisä- ja vakiovarusteista puhutaan, niin avittakaapas uusvanhaa Saabistia...

Saksan tuomisena tuli nyt 900 2.0 S -95, mittarissa komeat 69 tkm. Varusteina ainakin tietokoneet, radio audiojärjestelmällä, ABSit, sumuvalot myös eteen, metalliväri, sähköantenni, digitaaliset ajokilometrit, kierroslukumittari, 2*airbag, automaatti-ilmastointi, kaukolukko, hälyttimet mallia Saabin oma, kangasmatot, valopyyhkijät, sähkölasit ja peilit sekä SID

Mitkähän näistä nyt sitten on lisävarusteita. No ilmastointi tietenkin, mut mitään muuta? Edellisen Saabin omistuksesta onkin vierähtänyt jo yli kolme vuotta, silloin oli 900 2.0 kaasarilla mallia -89. Edellinen auto oli VW Vento, mutta sairaus voitti ja saabismi valtasi taas mielen...
-Kuopion kunkku

Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2206
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hook » To Joulu 16, 2004 09:58

taipaapi kaikissa GM900 vehkeissä olla vakiona pohjalla ABS, valopyyhkijät, sähkölasit, sähköpeilit, 1x airbag.

Omasta saksaimportista (ng900t-94) puuttuu tuo metalliväri, kun mustaa ei ole saanut metallina (?) sekä sähköllä aukeava katto ja sähkösäätöiset penkit, mutta muina korvaavina lisävarusteina mainitsemiesi lisäksi löytyy kattoluukku, nahkajakkarat, spoileri, cruise, turbo.. Nyt menossa steg3 :)

Kilometrejä oli uitettaessa itsellä 190t.. :? Joten huolettomamman yksilön olet varmaan löytänyt kytkimen, tasapainoakselien, yms kuluvien osien osalta, jos tuo 69tkm pitää paikkansa.

... Tietty lahonneita (vaihtoon menneitä) kumi&muoviosia olen löytänyt jo 10v vanhasta autostani, kuten jäähdytin, virranjakajan o-rengas, lämmityslaitteen vesiletkut, ilmastoinnin putket sekä luvassa on varmasti vielä paljon muuta mitä en vielä ole huomannut omastani 18tkm ajolla, joten voinet varautua pieniin vaihtotöihin muutaman vuoden sisällä 8)


Hook

kuningaz kirjoitti:No kun näistä lisä- ja vakiovarusteista puhutaan, niin avittakaapas uusvanhaa Saabistia...

Saksan tuomisena tuli nyt 900 2.0 S -95, mittarissa komeat 69 tkm. Varusteina ainakin tietokoneet, radio audiojärjestelmällä, ABSit, sumuvalot myös eteen, metalliväri, sähköantenni, digitaaliset ajokilometrit, kierroslukumittari, 2*airbag, automaatti-ilmastointi, kaukolukko, hälyttimet mallia Saabin oma, kangasmatot, valopyyhkijät, sähkölasit ja peilit sekä SID

Mitkähän näistä nyt sitten on lisävarusteita. No ilmastointi tietenkin, mut mitään muuta? Edellisen Saabin omistuksesta onkin vierähtänyt jo yli kolme vuotta, silloin oli 900 2.0 kaasarilla mallia -89. Edellinen auto oli VW Vento, mutta sairaus voitti ja saabismi valtasi taas mielen...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.

TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK » To Joulu 16, 2004 16:36

tsaarela kirjoitti: 2,3:issa S:issä oli SID2 ja rundikello jo vuonna 1994. Ainoastaan 2-litrainen S oli varustettu ns. Corsan mittaristolla Vectran pohjalevyn ja Astran taka-akselin lisäksi.
No kyllä, nimenomaan näin! Turboahan ei heti saanutkaan, eli 2.3 oli tehokkain versio sitten ensi alkuun. Turbo saapui vasta vuoden 1994 puolella. Taisi olla 187 900 mk 2.3 S, eli lisähinta 18 000 markkaa 2.0 S:ään.

edit: miten toi muuten oikeasti meni tuo GM-osien käyttö (Corsan mittariston toki jokainen voi käydä toteamassa itsekin :) ? Oliko Vectra A:n taka-akseli suoraan?

Vastaa Viestiin