9-3 aero -00 viritys
9-3 aero -00 viritys
Miten tuohon saisi parhaiten lisää hevosia pienellä budjetilla? Kannattaisko teettää uusi putkisto jossain ja vaihtaa cooleri ja viedä sitten säädettäväksi jonnekkin?
Onko tietoa kuka osaisi tehdä etelä-suomessa?
Re: 9-3 aero -00 viritys
softan muokkauksella saat helpoimmat hepat, ei maksa paljoa. Haulla löytyy paljon tietoa tuon virittämisestä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Olikohan nimim. "nappe"? Yv:ä hänelle ja sitä rataa.mlyyt kirjoitti:Miten tuohon saisi parhaiten lisää hevosia pienellä budjetilla? Kannattaisko teettää uusi putkisto jossain ja vaihtaa cooleri ja viedä sitten säädettäväksi jonnekkin?
Saab mennen tullen
-Rane-
-Rane-
Vaikka nyt ei aero olekkaan niin ajattelin tänne tunkea kysymykseni. 2,0t 150hv turbojubilee 2001vm jossa on "laakkosella asennettu virityssarja" kuulemma n.200hv irtoaa tuosta. Onko kellään varmaa tietoa paljonko tuossa virityssarjassa on tehonlisäystä oikeasti, kun olen miettinyt jos tilaisi maptunilta 230hv softan. Itse olen pähkäilyn ja tietojen etsimisen tuloksena päätynyt siihen että olisi päivitetty 185hv versioksi. Olenko edes vähänkään oikeassa?
Ainakin tuo meillä oleva Turbojubilee väitti jonkun testerin mukaan olevansa 175hp softalla, mun kolkissa oleva Nappen Stage1+Biopower on reilusti tehokkaampi.
En näe syytä Maptunelta tilaamiseen, ennemmin joltain kerholaiselta uusi softa...
En näe syytä Maptunelta tilaamiseen, ennemmin joltain kerholaiselta uusi softa...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Selvittelin asiaa lisää niin tuossa autossa sanotaan olevan nordic uhrin virityssarja. Jostain ainakin luin että 200hv olisi tuossa. Jos joltain saisi uuden softan niin eikun vaan. Mutta onko järkeä pelkkää softaa päivitellä vai kannattaako vaihtaa samantien mitsun ahdin tehoa järkevämmin? Nämä saabit kun ovat vielä uusia minulle niin saa hieman ohjailla oikeille raiteilleippe kirjoitti:Ainakin tuo meillä oleva Turbojubilee väitti jonkun testerin mukaan olevansa 175hp softalla, mun kolkissa oleva Nappen Stage1+Biopower on reilusti tehokkaampi.

No se riippuu minkä verran sitä tehoa pitäisi saada? Joku 220-230 saanee tuolla vakioahtimellakin. td04hl15t eli aeron ahdin, cooleri, 3" putkisto ja stage 3 softa olisi semmosta 270hv
Ng900
Joo ja tuo vakioahdin sitten porsii (no kaikkihan ne joskustomipee kirjoitti:No se riippuu minkä verran sitä tehoa pitäisi saada? Joku 220-230 saanee tuolla vakioahtimellakin. td04hl15t eli aeron ahdin, cooleri, 3" putkisto ja stage 3 softa olisi semmosta 270hv

Saab mennen tullen
-Rane-
-Rane-
Itsekkin mietin sitä että kestääköhän 220tkm ajettu vakioahdin mitenkä hyvin. Joku 250-270 olisi tarkoitus saada. Kuinka paljon hintaa mahtaisi tulla tuollaiselle ja onko turbon vaihto mitenkä paha homma tehdä itse?baasenar kirjoitti:Joo ja tuo vakioahdin sitten porsii (no kaikkihan ne joskustomipee kirjoitti:No se riippuu minkä verran sitä tehoa pitäisi saada? Joku 220-230 saanee tuolla vakioahtimellakin. td04hl15t eli aeron ahdin, cooleri, 3" putkisto ja stage 3 softa olisi semmosta 270hv)... Mitsua tilalle vaan, niin kestää! Suuttimet pitää olla 350cc. Mankkuvenahan siellä jo onkin.
Eihän se vaikeaa ole, melko bolt-on homma kaiken kaikkiaan; aivotonta ruuvaamista ensin auki ja sitten kiinni. Aikaa siihen saa kuitenkin varata, mieluummin enemmän kuin vähemmän.
Turbon saa esim. Turbomeckiltä tai Neobrothersilta, Suomesta ostettaessa (uutta) tulee varmaankin kalliimaksi.
IC:tä kun valitset, niin halvallakin saa, mutta helpoimmalla pääset kun teet vähän taustaselvitystä lähdöistä ja kiinnityksistä. Valmiitakin settejä on varmaan tarjolla, maksavat enemmän rahaa ja vähemmän vaivaa.
Putkistoa A-Alt-Avgasilta, KLC Racingiltä (kivasti pörisee, kun vaimentimet ovat aika marginaalisen kokoiset), Skruvatilta (myyvät Ferritan putkia huomattavasti PCS:ä edullisemmin) tai sitten itse väkertäen. Rosteri suositeltavaa, mutta hintakin määräytyy materiaalin ja viimeistelyn mukaan.
Hintapolitiikka: Jos täysin vakiosta lähdet rakentamaan, niin muistisääntöinä voisi pitää sitä, että ahtimeen uppoaa tonni ja putkistoon toinen mokoma. Halvemmalla pääsee varmasti ja jokainen ostaa autoonsa mitä haluaa. Itse varmaan menisin tässä vaiheessa vakioahtimella, koska se on yhtä helppo/vaikea vaihtaa missä vaiheessa hyvänsä, koska dp:n irrottaminen vie aika marginaalisesti muihin vaiheisiin nähden aikaa. Polttoaineen vaan vaihtaa kivasti etanoliksi (jos tankkauspisteitä lähellä), niin hepojakin eksyy muutama lisää talliin saman tien. Tuossa skenaariossa IC:täkään ei ole niin välttämätöntä vaihtaa isommaksi.
Turbon saa esim. Turbomeckiltä tai Neobrothersilta, Suomesta ostettaessa (uutta) tulee varmaankin kalliimaksi.
IC:tä kun valitset, niin halvallakin saa, mutta helpoimmalla pääset kun teet vähän taustaselvitystä lähdöistä ja kiinnityksistä. Valmiitakin settejä on varmaan tarjolla, maksavat enemmän rahaa ja vähemmän vaivaa.
Putkistoa A-Alt-Avgasilta, KLC Racingiltä (kivasti pörisee, kun vaimentimet ovat aika marginaalisen kokoiset), Skruvatilta (myyvät Ferritan putkia huomattavasti PCS:ä edullisemmin) tai sitten itse väkertäen. Rosteri suositeltavaa, mutta hintakin määräytyy materiaalin ja viimeistelyn mukaan.
Hintapolitiikka: Jos täysin vakiosta lähdet rakentamaan, niin muistisääntöinä voisi pitää sitä, että ahtimeen uppoaa tonni ja putkistoon toinen mokoma. Halvemmalla pääsee varmasti ja jokainen ostaa autoonsa mitä haluaa. Itse varmaan menisin tässä vaiheessa vakioahtimella, koska se on yhtä helppo/vaikea vaihtaa missä vaiheessa hyvänsä, koska dp:n irrottaminen vie aika marginaalisesti muihin vaiheisiin nähden aikaa. Polttoaineen vaan vaihtaa kivasti etanoliksi (jos tankkauspisteitä lähellä), niin hepojakin eksyy muutama lisää talliin saman tien. Tuossa skenaariossa IC:täkään ei ole niin välttämätöntä vaihtaa isommaksi.
Tein itse putkiston niin hintaa jäi alle 200€ yhdellä vaimentimella, tähän täytyy vielä lisätä katalysaattori ~70€, tämä siis tavallisesta putkesta kun en tuota rosteria ole hitsaillut eikä ole siihen vehkeitä. Ahtimia kannattaa vilkuilla ulkomailta vähän käytettyjä, esim ruotsista. Tietenkin jos pystyy sijoittamaan uuden verran niin tottakai uusi turbo, kiinakopio mitsun saa ebaysta alle 400€, se on sitten jokaisen itse päätettävissä haluaako kiinalaista ahdinta autoonsa.
Ng900