OG 9-3 käy puuskuttaen
OG 9-3 käy puuskuttaen
Kyseessä siis 9-3 2.0T MY00. Käy putskuttamalla tyhjäkäyntiä ja hönkii ulos öljykorkin kautta jne... Kolinoita ei kuulu. Mikähän tapahtuma siellä meneillään? Kannentiiviste?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: OG 9-3 käy puuskuttaen
Huohotus, männänrenkaita poikki tai mäntä halki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: OG 9-3 käy puuskuttaen
Ei huvittas taas konetta aukaista. Vasta femma saatiin laitettua, niin nyt tämä emännän kulkine rupes...
No huomenna mitataan siitä puristuspaineet ja sitä rataa. Palaillaan astialle, kun enemmän tiedetään.
Jos mäntä halki, niin mitkä männät kannattas laittaa? Uusiahan ne kaikki kuitenkin pitää.

Jos mäntä halki, niin mitkä männät kannattas laittaa? Uusiahan ne kaikki kuitenkin pitää.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: OG 9-3 käy puuskuttaen
T5 männät
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: OG 9-3 käy puuskuttaen
T5 alakerta. Epäilen että sieltä löytyy naarmuja sylinteristä jo sen verran että ellei omista koneistamoa niin tulee kalliimmaksi rustata se kuntoon kun vaihtaa ehjä alakerta tilalle
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: OG 9-3 käy puuskuttaen
En omista koneistamoa, ainakaan vielä. Kiteen moottorikoneistamon omistaja tosin tarjosi viime viikolla koneistamoaan. Tosin sopivaa summaa vastaan.
No niin, asiaan... Eli konetta pöydälle tyyliin mentäis tässäkin tapauksessa. Kalliiks tuloo tämäkin remontti...
No niin, asiaan... Eli konetta pöydälle tyyliin mentäis tässäkin tapauksessa. Kalliiks tuloo tämäkin remontti...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: OG 9-3 käy puuskuttaen
Kannattaa myös tutkia mahdollisen mäntärikon syy, ylivoimaisesti todennäköisin on rikkinäinen ilmamassamittari jonka kanssa on painettu surutta kaasua.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: OG 9-3 käy puuskuttaen
eipä ole kovin kauaa kun yhestä autosta oli jääny hukkaportti jumiin ja kiinni asentoon.
no mäntähän siitä suli
no mäntähän siitä suli
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: OG 9-3 käy puuskuttaen
Tänään tehtiin ohivuotomittaus: 1-pytty 90 % ohivuoto, 3-pytty 40 %, 4-pytty 10 % ja 2-pytty 45 %. Että silleen... Vähän ajettu T5 kone, missä olet? Etsin kunnes löydän sun...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: OG 9-3 käy puuskuttaen
Eli tuo T5 on identtinen ulkoapäin T7:n kanssa, eli heittää vaan paikalleen? Mitään muutoksiako ei tule?vesa67 kirjoitti:T5 alakerta. Epäilen että sieltä löytyy naarmuja sylinteristä jo sen verran että ellei omista koneistamoa niin tulee kalliimmaksi rustata se kuntoon kun vaihtaa ehjä alakerta tilalle
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: OG 9-3 käy puuskuttaen
T7 kansi ei sitten istu ihan "heittämällä" T5 lohkoon...
lohkoissa eroja ulkoisestikkin...T5 lohko paksumpi/painavempi(huomattavasti), esim: vesipumpun runko-osa eri eli siis reikä erikokoinen lohkoissa...+ muita pikku muuttujia.
T5 männät ja kanget menee aikas vaivattomasti T7 lohkoon ja kampuraan, olettaen et ne on ehjiä...joku kyseisen savotan henkilökohtaisesti suorittaneena varmaan valaisee tarkemmin...
lohkoissa eroja ulkoisestikkin...T5 lohko paksumpi/painavempi(huomattavasti), esim: vesipumpun runko-osa eri eli siis reikä erikokoinen lohkoissa...+ muita pikku muuttujia.
T5 männät ja kanget menee aikas vaivattomasti T7 lohkoon ja kampuraan, olettaen et ne on ehjiä...joku kyseisen savotan henkilökohtaisesti suorittaneena varmaan valaisee tarkemmin...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: OG 9-3 käy puuskuttaen
Lukekaas pohjaksi alkutalven topiccini "näin rakennat ja vaihdat moottorin og9-5:een" , en saa linkkiä kännyllä liitettyä.
Lyhyesti, jakopään kotelo ja öpohja t7 koneesta niin t7 apulaitteet istuu moitteetta. Öpaineanturin siirto. Muutaman kiinnityspisteen jenkojen puhdistus imupuolella lohkoa. Ohjurihylsyn poisto öpohjan tieltä. Turbon vesitulon tulpaus tarvittaessa lohkon kyljestä. Ja tärkein eli t5 pahvi t5 mäntien kanssa.
Lyhyesti, jakopään kotelo ja öpohja t7 koneesta niin t7 apulaitteet istuu moitteetta. Öpaineanturin siirto. Muutaman kiinnityspisteen jenkojen puhdistus imupuolella lohkoa. Ohjurihylsyn poisto öpohjan tieltä. Turbon vesitulon tulpaus tarvittaessa lohkon kyljestä. Ja tärkein eli t5 pahvi t5 mäntien kanssa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: OG 9-3 käy puuskuttaen
Tuntuu vaan aikas oudolta, että menis rikkinäisen ilmamassamittarin piikkiin tuo kosahdus, koska CE -valoakin vilautteli ensimmäisen kerran reilu kaksi viikkoa ennen tuhoa. Sen ymmärtäisin, jos CE -valo jää palamaan pysyvästi. Ja eikä todellakaan ole painettu surutta kaasua. On nähkääs emännän auto ja kaasujalka pieni ja kevyt.jcarlson kirjoitti:Kannattaa myös tutkia mahdollisen mäntärikon syy, ylivoimaisesti todennäköisin on rikkinäinen ilmamassamittari jonka kanssa on painettu surutta kaasua.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: OG 9-3 käy puuskuttaen
CE valon vilkuttelu tarkoittaa juurikin misfireä -> laiha seos rikkinäisen IMM:n takia. Palamaan CE ei yleensä edes jää noissa tapauksissa, T7 ei osaa diagnosoida ilmamassamittarin yleisintä vikaa eli epälineaarista näyttämää ilmamassan kasvaessa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com