9-3 ravistaa ja lonksuu
9-3 ravistaa ja lonksuu
Tervehdys,
Alkaa ilmeisesti kolkin alusta antautumaan, kun kaikenlaisia kolinoita ja "välyksiä" ilmestyy kilometrien kertyessä.
Osaisiko joku sanoa, että mistä johtuu ohjauksen ravistus, kun 80-90 vauhdissa laittaa kytkimen pohjaan?
Toinen asia, jonka olen pistänyt merkille on, kun parkkipaikalla joutuu vekslaamaan ja kun vaihtaa menosuuntaa niin vasemmalta edestä kuuluu loksahdus, kun on ensin ajanut pakilla ja vaihtaa ykköselle tai toiste päin. Mistähän tämä mahtaa johtua?
Onko noita puslia järkeä lähteä vaihtamaan yksitellen vai vaihtaa saman tien tukivarsi jos on väljää puslissa? Paljonko maksaa tukivarret marmorilla, kannattaako harkita tarvikkeita?
Alkaa ilmeisesti kolkin alusta antautumaan, kun kaikenlaisia kolinoita ja "välyksiä" ilmestyy kilometrien kertyessä.
Osaisiko joku sanoa, että mistä johtuu ohjauksen ravistus, kun 80-90 vauhdissa laittaa kytkimen pohjaan?
Toinen asia, jonka olen pistänyt merkille on, kun parkkipaikalla joutuu vekslaamaan ja kun vaihtaa menosuuntaa niin vasemmalta edestä kuuluu loksahdus, kun on ensin ajanut pakilla ja vaihtaa ykköselle tai toiste päin. Mistähän tämä mahtaa johtua?
Onko noita puslia järkeä lähteä vaihtamaan yksitellen vai vaihtaa saman tien tukivarsi jos on väljää puslissa? Paljonko maksaa tukivarret marmorilla, kannattaako harkita tarvikkeita?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: 9-3 ravistaa ja lonksuu
Jaa, itse uskallan veikata vetoakselin holkkia, jollei sitä ole vaihdettu. Vaihteistoöljyn tihkuminen ulos on myös yksi tuntomerkki.
Katso esim. keskustelua http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... lit=holkki
ja tässä foorumilaisen kuvia remontista
https://picasaweb.google.com/s.makimant ... kiremontti
Katso esim. keskustelua http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... lit=holkki
ja tässä foorumilaisen kuvia remontista
https://picasaweb.google.com/s.makimant ... kiremontti
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
Re: 9-3 ravistaa ja lonksuu
tukivarsi marmorilla tain olla jotain 440€ luokkaa
kannattaako hankkia muualta
soittele
kannattaako hankkia muualta
soittele
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-3 ravistaa ja lonksuu
ja kannattaako ostaa käytettynä jos motonetista saa 160€.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: 9-3 ravistaa ja lonksuu
Viimeksi uusi motonetissa oli 99 euroa..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: 9-3 ravistaa ja lonksuu
Voiko tuo holkki olla väljä jo 162 tkm jälkeen? Täytyy katsoa, että hukkaako loota öljyä jostain, ainakaan toistaiseksi en ole vuotoa havainnut ja korjaamolla vaihtoivat laatikko-öljyt talvella joten voisin kuvitella että asentaja olisi moisen huomannut.
Itse en jaksaisi alkaa moisiin remppoihin ja yritin Välimaallekin laittaa sähköpostia, mutta eipä tuolta mitään kuulunut. Ilmeisesti näihin pienempiin korjaamoihin pitäs roikkua puhelimen varressa, että saisi jotain vastausta kyselyihin. Tuossahan on toki se huono, että esim. suullinen hinta-arvio ei ihan kauheasti pidä, jos tulee erimielisyyksiä laskun loppusummasta.
Nuo motonetin tukivarret lienee Professional parts Swedenin valmistamia?! Onko kokemuksia kestävyydestä?
Itse en jaksaisi alkaa moisiin remppoihin ja yritin Välimaallekin laittaa sähköpostia, mutta eipä tuolta mitään kuulunut. Ilmeisesti näihin pienempiin korjaamoihin pitäs roikkua puhelimen varressa, että saisi jotain vastausta kyselyihin. Tuossahan on toki se huono, että esim. suullinen hinta-arvio ei ihan kauheasti pidä, jos tulee erimielisyyksiä laskun loppusummasta.
Nuo motonetin tukivarret lienee Professional parts Swedenin valmistamia?! Onko kokemuksia kestävyydestä?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: 9-3 ravistaa ja lonksuu
Soitteles Holmbergille http://www.cylex.fi/yritys/autohuolto-h ... 63732.html
Mulla on nyt neljättä vuotta motonetin alatukivarret, viikon päästä leima kerron sitten vieläkö kestää.
Mulla on nyt neljättä vuotta motonetin alatukivarret, viikon päästä leima kerron sitten vieläkö kestää.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9-3 ravistaa ja lonksuu
Pyöreät 120tkm & 6 vuotta kesti muistaakseni scan-tech pussista laitettu tukivarsi/pallonivel. Rasvojen laatua ja määrää ei tullut tarkistettua, kun alle vaihtui. Olisi pitänyt aikanaan paremmin korjata alkuperäisen nivelen kumi, kun toisella puolella on vielä alkuperäinen ja 273tkm ajettu.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Re: 9-3 ravistaa ja lonksuu
Miten tuon suojakumin saa korjattua? Vai saako jostain ostettua pelkkiä suojakumeja?patse kirjoitti:Pyöreät 120tkm & 6 vuotta kesti muistaakseni scan-tech pussista laitettu tukivarsi/pallonivel. Rasvojen laatua ja määrää ei tullut tarkistettua, kun alle vaihtui. Olisi pitänyt aikanaan paremmin korjata alkuperäisen nivelen kumi, kun toisella puolella on vielä alkuperäinen ja 273tkm ajettu.
Volvo V60 D4 -14
Re: 9-3 ravistaa ja lonksuu
Soitin Holmbergille ja hän on laittamassa putiikkia kiinni kesäloman ajaksi. Katsotaan, että löytävätkö Hyvinkäällä vetareista tai tukivarsista jotain kriittistä. Ainakin vasemman vetarin ympäristö laatikossa näytti hieman öljyiseltä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: 9-3 ravistaa ja lonksuu
Muutama vuosi sitten sain PPS:n pussissa olevan, nyt 70tkm jälkeen ainakin toinen alapallo on väljä. Tosin originaalikin kesti ihan yhtä huonosti.Nuo motonetin tukivarret lienee Professional parts Swedenin valmistamia?! Onko kokemuksia kestävyydestä?
Eilein hain taas uuden, tällä kertaa sain Meylen laatikkoon pakatun tukivarren. Motonetissa siis saattaa olla kumpaa tahansa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 9-3 ravistaa ja lonksuu
Oletko kattonut jousijaloista iskarin yläpään kiinnityksen, että ei ole murtunut? Minulla kun ei ollut aikanaan tietoakaan tuosta jousijalkaongelmasta kun se itseltä hajosi niin ensin vain alkuun ihmettelin että mistä tommoset kolahdukset tuleeCona kirjoitti: Toinen asia, jonka olen pistänyt merkille on, kun parkkipaikalla joutuu vekslaamaan ja kun vaihtaa menosuuntaa niin vasemmalta edestä kuuluu loksahdus, kun on ensin ajanut pakilla ja vaihtaa ykköselle tai toiste päin. Mistähän tämä mahtaa johtua?
esim. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... jousijalka
ja jotain kuvasarjaa http://lahtisen.kuvat.fi/kuvat/Misc/Saa ... mppa+2011/
hyvä muistaaa toi mitä toisessa ketjussa mainittiin, että tuo kuvissa käytetty menetelmä että vanha iskari on ohjurina kun hitsaa, on vähintään kyseenalainen eli vaarallinen.
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
vm -99 B204R
Re: 9-3 ravistaa ja lonksuu
En muista oliko tuolloin vielä tarjolla pelkkää kumia, mutta vanhasta mitat ja suunta Motonetin, Korja-kumin & etc. nettisivuille ja yleismallisia nivelensuojakumeja ihmettelemään.novice kirjoitti:Miten tuon suojakumin saa korjattua? Vai saako jostain ostettua pelkkiä suojakumeja?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Re: 9-3 ravistaa ja lonksuu
Kyllä suojakumeja löytyy marmoritiskiltä.