NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Kun nyt meinasin huomenna käydä hakemassa uudet alipaineletkut tuohon tuomiopäivän rotiskoon, niin meinasin ihan laiskuuttani kysellä täältä ennakkotietoa. Onko jollain selkeää perstuntumaa tai jopa tarkkaa tietoa, että minkä kokoista (sisähalkaisija) ja kuinka monta metriä sitä letkua olisi hyvä hakea saman tien? Mahtaakohan eri paikoissa (esim. Motonet ja doc power) myytävillä silikoniletkuilla olla suuriakin eroja?
Viimeksi muokannut Azanovix, To Syys 06, 2012 08:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG900 alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

4mm sisähalkaisija ja 1,5 metriä riittää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24622
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: NG900 alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

motonetin nettisivuilta en löytäny sopivaa letkua.. viimeks piti hätäkädessä tyytyä pissapojan letkuun
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: NG900 alipaineletkut

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Kuinkas paljon tuo sais suhista kun siihen kärsään puhaltaa? Olen siis irrottanut sen huohotinletkun ja pistänyt sormen tulpaksi. Silti kun puhaltaa niin tuntuu vain pieni vastus. Irrotin sen haitariputken ja tutkailin bypassille menevää letkua ja puhaltelin; ei falskaa mistään. Kiristin sen kunnolla takaisin paikalleen (oli aika löysällä) ja puhalsin jälleen; ei muutosta.
Suhina kuuluu jostain turbon lähistöltä, mutta ei siellä mitään letkuja ainakaan ihan valtoimenaan pyöri. Eihän tuo varmaan ihan normaalia ole, joten onko ideoita, mistä mahtaa falskata?
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Jatketaanpa tätäkin.
Olen nyt vaihtanut kaikki 4mm alipaineletkut silikonisiin (on oikein punaista, joten varmasti kulkee kovaa). Eilen vaihdoin myös bypass-venttiilin uuteen orkkikseen. Mutta kun ei niin ei...

Silmämääräisesti ihmetellen näyttäisi, että ic:ltä tuleva paksu (ja pitkä) kuminen putki olisi vähän haperossa kunnossa klemmarien läheltä. Mistäs tuollaista putkea saisi vähän uudempana? Esim. bolt-on, koska en nyt jaksaisi nähdä ylimääräistä vaivaa tuossa tilassa ruveta rakentamaan palapelejä.

Olen tosiaan yrittänyt metsästää vikaa puhaltelemalla siihen imutorveen, mutta suhinaa en osaa paikantaa oikein mihinkään.

Mitenkäs tuo huohottimen takaisku? Kulkeeko järjestelmässä koskaan niin suuri paine, ettei puhaltamalla ja imemällä voisi varmistua takaiskun toimivuudesta?
Sen sijaan tuo venttiilikopan kanteen menevä huohottimen haaraliitin (on tälle varmaan taas parempikin nimi, vaan ei tullut mieleen) on vaihtokunnossa. Saako näitä muualta kuin marmorilta?

Auttaako vian etsinnässä yhtään tieto siitä, että mankkuvenalta w-letkun irrottamalla ahtaa kuin viimeistä päivää ilman ongelmia, mutta letku kiinnitettynä ei sitten ollenkaan. Tuntuu siis aivan vaparilta ajaessa.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Näinkö ainutkertaisesta viasta on kyse?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Onko peruspaineet katsottu ja todettu olevan kohdillaan? Mites mankkuvena, toimivaksi tiedettyä T5 venaa on tietty kokeiltu, vai onko katiska peräti T7 konversiolla? Ahtoputki (siis kuvailemasi "IC:ltä tuleva paksu (ja pitkä) kuminen putki") tuskin kovin kummoisesti vuotaa jos kerran W-letku irti ahtaa kuin pieni eläin.
Imutorveen puhaltelemalla aikaan saatu suhina lienee bypassin putken lähtö. Se kun ei oikeen missään normitilanteessa (siis tuo imutorvi) koe "korkeapainetta", vaan siellä on aina alipaine (=imu), eli se löysä L-rauta/O-rengasviritys siinä tuppaa suhisemaan jos sinne imurööriin tuuppaa painetta...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Rotiskoon on kätöstelty Napen toimesta aikanaan T7-modaus, joten "periaatteessa" ei pitäisi olla siitä kiinni. Toki edelleen on epäselvää kuuluuko sen pitää jatkuvasti jotain sirinää ja rätinää (siis virrat päällä, auto ei käynnissä) vai ei.
Peruspaineita en ole tutkinut.
Sen sijaan sisään kuuluu jopa tällä kuulovauriolla vaimea ujellus, kun kierrokset nousevat noin 2000:een. Ehkä jopa hiukan ennen. Selvimmin se kuuluu isoilla vaihteilla maanteillä, mutta rauhaksiin kiihdytellessä myös kakkosella ja kolmosella.
Onko seuraava toimenpide kuitenkin peruspaineiden tarkistus ja säätö?
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

letkuja jos meinaat uusia niin suosittelen -> www.do88.se
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Riittääkö ahtopaineen tarkistukseen obd-portista kaivettu tieto vai pitääkö ruveta kötöstelemään jotain ylimääräisiä mittareita autoon?
Canusb-vehkeet myin jo aikoja sitten pois, kun ei tätä pommia kannata ainakaan virittelemään ruveta.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Hommaa joku ahtopainemittari, oven välistä letku sisälle ja kokeilemaan vetoja. Orkkis mittaristakin pystyy jotain päättelemään
Ng900
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Orkkismittari osoittaa vain ja ainoastaan saman kuin persdyno eli w-letku paikallaan täyskaasukiihdytys millä hyvänsä vaihteella viisari liikahtaa piirun verran keltaisen alueen puolivälin yli. W-letku irrallaan viisari värähtää helposti punaisen loppupuoliskolle.
Vai kertooko se jotain muuta?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG900 alipaineletkut & ahtopähkäilyä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kertoo ettei se mankkuvenakonfiguraatio toimi oikein. Menee peruspaineilla vaikka pitäis säätää softan mukaiset paineet sinne. W-letku irti jos tempoo ahdot noin niin systeemi pystyy tuottamaan painetta mutta ahtopaineen säädössä on sitten vikaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vastaa Viestiin