Viikonloppuna Halliin ajellessa hävis 1 ja 2 aivan yhtäkkiä. Onneksi mukana oli osaava kaveri ja saatiin löytymään ne mutta 5 oli vaikea löytää sekä pakkia ei ollenkaan löytynyt. Noh auto saatiin kuitenkin takasin Jyväskylään ja alettiin keskittämään eikä saatu edelleenkään löydettyä vaihteita. 1,2,3,4 alue on ns. tunnoton, pakki ja 5 alue jousitettu niinkuin kuuluisi olla.
Eilen vaihdettiin uusi vaihteen siirto härdelli virtalukkoja myöten ei vaikutusta asiaan muutenkun että saatiin avain lähtemään pois lukosta kun pakki loppujen lopuksi löydettiin. Tarpeeksi kauan kun jaksoin ettiä niin löysin oikean keskitys tavan
"Kepin keskitys kasausvaiheessa:
laita laatikkoon 4 vaihde. (tämän voi lukita myös laatikkoon irroitamalla päältä tulppa ja laittamalla sopia naula/ruuvari reikään).
irroita vaihdekepin ympäriltä haitari.
kepin ympärysalumiinissa on kepin etupuolella rungossa reikä, josta menee läpi ruuvari. Sama ruuvari menee myös vaihteensiirto tangosta läpi, kun keppi sojottaa 4 vaihteen suuntaan.
Kun laatikko ja keppi ovat nelosvaihteen asennossa "lukittuina", kiristä vaihteensiitoakselin panta kardaantunnelin kohdalta moottoritilasta (josta se oli irroitettu). Näin tehden keppi tulee oikeaan asentoon ja kaikki vaihteet menevät päälle ja pakkilukkokin toimii suunnitellusti..."
Niinhän pakkilukko toimiikin moitteetta sekä vitonen löytyy mutta 1-4 kaavio tunnoton eikä 3 pienempää tahdo löytyä.. Apuja kiitos!
Ng900 vaihteet hukassa
Ng900 vaihteet hukassa
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653