ng900 turbo takajarrut

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

ng900 turbo takajarrut

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Onko 97 vuoden autossa takasatuloissa mäntä painettava vai pyöritettävä? Kövin hakee levyt, palat, kengät ja asennussarjat kengille ja pitäis remppa aloittaa, mut mietin vaa et onko mäntä pyöritettävä, et riittääkö isot pihdit vai miten saan männä puristettua sisään?
Ng900
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: ng900 turbo takajarrut

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei tarvi pyörittää, ihan pihdeillä vo puristaa mäntää sisään.

Mutta käsijarrukengät pitää rummun sisältä löysätä että saat vanhat levyt vedettyä pois paikaltaan, kengät ovat kuluneet uraan sen verran ettei tule ihan noin vaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: ng900 turbo takajarrut

Viesti Kirjoittaja assa »

"et riittääkö isot pihdit vai miten saan männä puristettua sisään?"

Omastani en saanut puristettua kasaan (ruosteiset), jouduin vaihtamaan sylinterit uusiin.
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: ng900 turbo takajarrut

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

vanha jarrupala + vinka (puristin jolla puristetaan vaikka lautoja yhteen)
jumi sylintereihin auttaa putsaaminen useasti.
satula pöydälle ja jarruletkun reijästä paineilmaa (äläkä jätä näppejä väliin)
mäntä losahtaa ulos.
hyvin hienolla santikalla epäpuhtauksia pois ja ei ku kasaan
samalla helppo vaihtaa männänvarren suojakumit vai millä nimellä onkaan

muista ilmata jarrut
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: ng900 turbo takajarrut

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Vika olen kotiolosuhteissa käyttänytkin, sil onnistu jopa golfin jarrut jossa oli pyörittettävä mäntä, ku vinkan pääkin pyöri kiristettäessä.

Uudet tiivisteetkin tuli ostettua satuloihin, kässäri ei pidä juuri ollenkaan, levyt ihan ruosteessa, apukuskin puolelta levyssä näkyy semmonen syvä 2cm leveä railo josta pala ottaa kiinni, muuten ruosteessa :lol: Vissiin aika tehdä vähän remonttia.
Ng900
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: ng900 turbo takajarrut

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Hyvin meni pienilläkin papukaijapihdeillä männät sisään.
Tuo käsijarru sit olikin melkoinen 8O Kaveri avuksi niin saa laitettua, yksin tehdessä lähellä mahdottomuutta :o
Ng900
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: ng900 turbo takajarrut

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

mikäs hankaluus oli käsijarrun kanssa :roll:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: ng900 turbo takajarrut

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Kenkien laitto paikalleen, ku se lukitustappi tulee takaata ja sitä tarvitsee pitää paikallaan ettei pyöri ta työnny pois, ja samalla painaa se jousi siifen kasaan ja painaa se lukituslautanen paikalleen. Tähän on varmaa oikeita työkaluja joilla onnistuu yksinkin, mutta perus papukaija pihdeillä tarvitsee kyllä kaverin.
Ng900
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24624
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: ng900 turbo takajarrut

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jossakin oli kuva että oli nippusiteel jousi kasassa. :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: ng900 turbo takajarrut

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Käsijarruhan tulisi ilmeisesti säätää niin että vaijerit löysälle, sitten rummusta säätää kengät melkein kiinni ja sitten vaijerista tiukkaa loput? Ei oikeen tuppaa onnistumaan siitä levyssä olevasta pienestä reiästä toi käsijarrun säätö, ruuvari siitä mahtuu kyllä sisään mutta ei sillä saa pyöritettyä sitäö säätörullaa, se jousi ottaa kiinni siihen rullaan sen verran ettei saa pyöritettyä. Varmaan riittää että levy irtonaisena säätää kengät lähelle että levy on nahkea menemään paikalleen ja sit tiukkaa vaijerista loput?
Ng900
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: ng900 turbo takajarrut

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

kyllä sen säätörullan pitäis pyöriä sen jousen kanssa...se jousihan on just se mikä sen säädön pitää paikallaan. mutta ehdottamasi metodi varmaa ihan ok myös...pääasia että se känkkä pitää.

hyvää siitä tuskin saa koskaan...ns. tyyppivika.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: ng900 turbo takajarrut

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Joo siltä toi vaikuttaa että hyvää siitä ei voi saada. Tein ensiksi väärinpäin, eli säädin oikeastaan vaan vaijerista kässärin ja oli tiukka ja melkein jopa hyvä, no kuskin puolen takarengas lukkiutuu taakseppäin pyörittäessä satunnaisesti :D Ei muuta ku vaijeri löysälle ja uutta yritystä :saab:
Ng900
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: ng900 turbo takajarrut

Viesti Kirjoittaja tomipee »

No rupesihan se käsijarrukin pitämään. Maltti on valttia tässä hommassa
Ng900
Vastaa Viestiin