ng900 turbo takajarrut
ng900 turbo takajarrut
Onko 97 vuoden autossa takasatuloissa mäntä painettava vai pyöritettävä? Kövin hakee levyt, palat, kengät ja asennussarjat kengille ja pitäis remppa aloittaa, mut mietin vaa et onko mäntä pyöritettävä, et riittääkö isot pihdit vai miten saan männä puristettua sisään?
Ng900
Re: ng900 turbo takajarrut
Ei tarvi pyörittää, ihan pihdeillä vo puristaa mäntää sisään.
Mutta käsijarrukengät pitää rummun sisältä löysätä että saat vanhat levyt vedettyä pois paikaltaan, kengät ovat kuluneet uraan sen verran ettei tule ihan noin vaan.
Mutta käsijarrukengät pitää rummun sisältä löysätä että saat vanhat levyt vedettyä pois paikaltaan, kengät ovat kuluneet uraan sen verran ettei tule ihan noin vaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: ng900 turbo takajarrut
"et riittääkö isot pihdit vai miten saan männä puristettua sisään?"
Omastani en saanut puristettua kasaan (ruosteiset), jouduin vaihtamaan sylinterit uusiin.
Omastani en saanut puristettua kasaan (ruosteiset), jouduin vaihtamaan sylinterit uusiin.
Re: ng900 turbo takajarrut
vanha jarrupala + vinka (puristin jolla puristetaan vaikka lautoja yhteen)
jumi sylintereihin auttaa putsaaminen useasti.
satula pöydälle ja jarruletkun reijästä paineilmaa (äläkä jätä näppejä väliin)
mäntä losahtaa ulos.
hyvin hienolla santikalla epäpuhtauksia pois ja ei ku kasaan
samalla helppo vaihtaa männänvarren suojakumit vai millä nimellä onkaan
muista ilmata jarrut
jumi sylintereihin auttaa putsaaminen useasti.
satula pöydälle ja jarruletkun reijästä paineilmaa (äläkä jätä näppejä väliin)
mäntä losahtaa ulos.
hyvin hienolla santikalla epäpuhtauksia pois ja ei ku kasaan
samalla helppo vaihtaa männänvarren suojakumit vai millä nimellä onkaan
muista ilmata jarrut
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng900 turbo takajarrut
Vika olen kotiolosuhteissa käyttänytkin, sil onnistu jopa golfin jarrut jossa oli pyörittettävä mäntä, ku vinkan pääkin pyöri kiristettäessä.
Uudet tiivisteetkin tuli ostettua satuloihin, kässäri ei pidä juuri ollenkaan, levyt ihan ruosteessa, apukuskin puolelta levyssä näkyy semmonen syvä 2cm leveä railo josta pala ottaa kiinni, muuten ruosteessa
Vissiin aika tehdä vähän remonttia.
Uudet tiivisteetkin tuli ostettua satuloihin, kässäri ei pidä juuri ollenkaan, levyt ihan ruosteessa, apukuskin puolelta levyssä näkyy semmonen syvä 2cm leveä railo josta pala ottaa kiinni, muuten ruosteessa

Ng900
Re: ng900 turbo takajarrut
Hyvin meni pienilläkin papukaijapihdeillä männät sisään.
Tuo käsijarru sit olikin melkoinen
Kaveri avuksi niin saa laitettua, yksin tehdessä lähellä mahdottomuutta 
Tuo käsijarru sit olikin melkoinen


Ng900
Re: ng900 turbo takajarrut
mikäs hankaluus oli käsijarrun kanssa 

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: ng900 turbo takajarrut
Kenkien laitto paikalleen, ku se lukitustappi tulee takaata ja sitä tarvitsee pitää paikallaan ettei pyöri ta työnny pois, ja samalla painaa se jousi siifen kasaan ja painaa se lukituslautanen paikalleen. Tähän on varmaa oikeita työkaluja joilla onnistuu yksinkin, mutta perus papukaija pihdeillä tarvitsee kyllä kaverin.
Ng900
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24624
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: ng900 turbo takajarrut
jossakin oli kuva että oli nippusiteel jousi kasassa. 

#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: ng900 turbo takajarrut
Käsijarruhan tulisi ilmeisesti säätää niin että vaijerit löysälle, sitten rummusta säätää kengät melkein kiinni ja sitten vaijerista tiukkaa loput? Ei oikeen tuppaa onnistumaan siitä levyssä olevasta pienestä reiästä toi käsijarrun säätö, ruuvari siitä mahtuu kyllä sisään mutta ei sillä saa pyöritettyä sitäö säätörullaa, se jousi ottaa kiinni siihen rullaan sen verran ettei saa pyöritettyä. Varmaan riittää että levy irtonaisena säätää kengät lähelle että levy on nahkea menemään paikalleen ja sit tiukkaa vaijerista loput?
Ng900
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: ng900 turbo takajarrut
kyllä sen säätörullan pitäis pyöriä sen jousen kanssa...se jousihan on just se mikä sen säädön pitää paikallaan. mutta ehdottamasi metodi varmaa ihan ok myös...pääasia että se känkkä pitää.
hyvää siitä tuskin saa koskaan...ns. tyyppivika.
hyvää siitä tuskin saa koskaan...ns. tyyppivika.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: ng900 turbo takajarrut
Joo siltä toi vaikuttaa että hyvää siitä ei voi saada. Tein ensiksi väärinpäin, eli säädin oikeastaan vaan vaijerista kässärin ja oli tiukka ja melkein jopa hyvä, no kuskin puolen takarengas lukkiutuu taakseppäin pyörittäessä satunnaisesti
Ei muuta ku vaijeri löysälle ja uutta yritystä 


Ng900
Re: ng900 turbo takajarrut
No rupesihan se käsijarrukin pitämään. Maltti on valttia tässä hommassa
Ng900