Cabrio-ongelmaa!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Tai oikeastaan positiivista ongelmaa,kai..

Lomareissulta olisi meininki tuoda tuliaisia. Kaksi Cabbea olisi vaihtoehtoina:

http://home.mobile.de/STEPHAN-AUTOMOBILE#des_161354354

http://www.saab-giessen.de/html/gebrauchtwagen.html

Hintaa molemmille tingattu palttiarallaa 8.000. Muttamutta..

1) T7 alkusarjan koneita - ongelmia tiedossa?
2) Rengastus..tuhoavatko 18" pyörät tuon sinisen Aeron ajettavuuden?
3) Tuulisuojan välttämättömyys?
4) Muita heränneitä ajatuksia tai kritiikkiä?

Sana on vapaa!
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
93aero
"Aero"
Viestit: 351
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 20:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja 93aero »

Alla minun mielipiteitä noista kahdesta saabista.

Sininen
Plussia / miinuksia
+Aero on aina aero :D
+manuaali
+penkit sähköllä ja muistilla
+nahkaiset oviverhoilut
+ei jalopuu "koristeita"
18" alut saa helposti vaihdettua tuumaa pienempiin jos haluaa
-enemmän kilometrejä, joskaan ei paljon ajettu tälläkään

Hopea
Plussia / miinuksia
+ainakin kuvissa siisti
+siistit orkkis alut
+kilometrit
-automaatti
-ei sähköä penkeissä
-kangas oviverhoilut
-jalopuut
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Alkaa nousta tämä avokuume pahaksi. Kaverit rummuttavat "mene katsomaan vaan" mutta nyt tarttisin jonkun ns. palauttamaan mut maan pinnalle.

Halpa ja hyvä on saatava. Kuitenkin ymmärrän sen, että noissa avoissa ei oikein muulla ole väliä kuin että katto pelaa. Tulipellistä eteenpäin saa halvalla osaa, mutta se rätti on aina alkaen tonni per osa.

*linkki poistettu* nyt eniten mietityttänyt. USAsta tuotu joskus ja ajeltu alle 100 000 mailia. Tosin ajomäärällähän ei näissä ole p*skankaan väliä jos se katto vain pelaa

Plussaa:
+Ehkä v6 plotkotus on kivempi avossa kuin turbo
+Automaatti
+Myyjän puheiden mukaan kaikki muu pelaa, paitsi rätin kotelon luukkua pitää avittaa käsin auki
+Väri jotain muuta kuin musta, harmaa, hopea yms tuulipukukansaan viittaava. Tipukeltainen olis kivempi, mut toi punanenkin on ok.

Mietteet:
-Paska auto -> pakko päästä eroon -> halpa hinta?
-Paljon mollattu Ooppelin veekuutonen, johon ei edes Ooppelin osat sovi
-Sähkökatto... Kun ostais suoraan sen 9-3 saisi reviirinsä merkkaavan hydraulisen (ja varmemman?)

Jonkin verran selaillut aiheita ja ilmeisesti 90 % sähkökaton ongelmista häviää, kun vääntelee moottorin pellin kohdilleen ja laittaa sen about kympin maksavan vahvikesarjan. Tuossa yksilössä ei vissiin räksätä eikä mitään ja toimii ok. En usko sen luukun korjauksen olevan ongelma ja siihen sitten vaikka rakentaa askelmoottorista raneutksen tarvittaessa.

Järkisyillä näitä ei perustella, mutta jos joku nyt palauttaisi minut maan pinnalle. Haukkukaa sitä sähkökattoa ja v6 niin paljon kuin sielu sietää (faktojen rajoissa), jotta säästän kymppitonnin lisää ja ostan kerralla uudemman öljykäyttöisen... Tosin sillä kymppitonnilla tekee remonttiakin. Ja onko tuo sähkönen sen vikaherkempi kuin hydraulinen? Onko ongelmat ainoastaan siinä muovisessa hammasvedossa?

Tosin pakko jollain on lieventää sitäkin ongelmaa, että maksan klubin jäsenmaksua vaikkei ole Saabbia ollut nimissä enään vuoteen :D
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Heinä 24, 2012 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Haukkumaan en rupea autoa tai sen ominaisuuksia, mutta ko. myyjältä olen yhden avon ostanut ja auto oli juuri niinkuin myyjä kuvailikin. Muutenkin kaupanteko sujui mallikkaasti.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja saabracing »

punaisessa avossa kattokotelon moottorin runkokiinnitys vääntynyt, korjattavissa taivuttamalla takaisin suoraksi ja tekemällä "varmistus" tuki, ettei jatkossa pääse vääntymään... haulla pitäs löytyä juttua...

jos ratas menny paskaksi, niin boschin joissain sähkömoottoreissa täsmälleen sama ratas. käytetään esim. icecat- jäänhoitokoneiden teränsäätömoottorina...

avon ottaisin ehdottomasti automaattina, 2 ollut ja auton luonteeseen sopii paremmin kuin hyvin.

ng900 loota pelas myyntiin asti hyvin 340tkm ja og9-3 100tkm, ei ongelmia. kankeahan se on verrattuna uudempien tomaatteihin...

katto jos pelaa, niin peruskauraa muuten, mikrokytkimiä sähkökatossa monia, niitä voi joutua vaihtamaan.

ng900 2kpl mekaanisia katon lukitussalpoja, og9-3 vain yksi keskellä. jos haluaa päästä vain yhen linkun räpläämisellä :D

käytettynä niin paljon, että melkein valkkaisin samalta alueelta monta yksilöä ja vaan kattelee ja testailee jos kerta tarkoitus itse tuoda.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

saabracing kirjoitti:punaisessa avossa kattokotelon moottorin runkokiinnitys vääntynyt, korjattavissa taivuttamalla takaisin suoraksi ja tekemällä "varmistus" tuki, ettei jatkossa pääse vääntymään...
Oukhei. Kaikki cabbeaiheet on jo kahlattu läpi sekä tulostettu n. 100 sivua ohjeita vikoihin ja niiden hakuihin. Voi olla, että tulee pitkä ilta ekaa cabbea ihmetellessä :D
saabracing kirjoitti:jos ratas menny paskaksi, niin boschin joissain sähkömoottoreissa täsmälleen sama ratas. käytetään esim. icecat- jäänhoitokoneiden teränsäätömoottorina...
Tämä on hyvä tietää. Varmaan muutkin tästä tiedosta ovat onnessaan, sillä ainakin minä olen saanut sellaisen kuvan, ettei sitä ratasta saa!
saabracing kirjoitti:avon ottaisin ehdottomasti automaattina, 2 ollut ja auton luonteeseen sopii paremmin kuin hyvin.
Samaa mieltä. Cruisailuvehjehän cabbe on! Samasta syystä myös se v6 olis ihan jees.
saabracing kirjoitti:ng900 loota pelas myyntiin asti hyvin 340tkm ja og9-3 100tkm, ei ongelmia. kankeahan se on verrattuna uudempien tomaatteihin...
Mitä olen ymmärtäny, niin eikö tuo ole niin mekaaninen loota, että kestää vaikka maailman tappiin saakka kunhan vaihtaa öljyjä. Ei mitään ylimääräistä hienomekaniikkaa...
saabracing kirjoitti:ng900 2kpl mekaanisia katon lukitussalpoja, og9-3 vain yksi keskellä. jos haluaa päästä vain yhen linkun räpläämisellä :D
Kyynel :mrgreen:
saabracing kirjoitti:käytettynä niin paljon, että melkein valkkaisin samalta alueelta monta yksilöä ja vaan kattelee ja testailee jos kerta tarkoitus itse tuoda.
Näin se meneekin. Jo tuolla *** seudulla +-50 km on monta yksilöä.

Kiitoksia kommentista! Suorsaa en kiitä, koska halusin nimenomaan kuumetta laskevia kommentteja (saabracing pelotteli mikrokytkimistä ja ylimääräisestä työstä salpojen kanssa)
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Heinä 24, 2012 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
mikeholm
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 11:58

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja mikeholm »

Terve!

Minulla on myynnissä Saab 900 Cabriolet 2.0 Turbo vuosimallia 1995, ja mikäs sen parempi paikka mainostaa autoa kuin saabistifoorumi.

Tuossa itse auto:

http://www.nettiauto.com/saab/900/4930306

Auto ostettiin meidän perheeseen vuonna 2002 Metroautosta ensimmäiseltä omistajalta ja silloin kilometrejä oli 70000.

Vastaanotin viime viikolla paikan kauppakorkeakoulusta ja, kuten päätellä saatta opiskelut+työnteko yhtälö ei oikein täsmää avoautoilun kanssa. (ikävä kyllä)

Saabbini on ollut hyvässä kodissa, samassa pihassa on ollut myös og900 turboavo suoraan tehtaalta.

Soitelkaa rohkeasti, jos kiinnostaa!
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tjoo-o. Ei varmaan tartte paljon pessimistejä enää avuksi. Kaikki alle 7t autot mun kriteereillä (joko v6 tai turbo, tomaatti suuri plussa muttei ehdoton) on niin räikeellä historialla, että ei niitä viitti mennä edes kattomaan. Tai no sen verran kidutan, että käyn yhtä kattomassa. Seuraava askel on sitten joko mennä v*ttuilemaan myyjille älyttömillä tarjouksilla tai lopettaa kaljottelu ja kebabin syönti ja palata ensi kesänä uudestaan haaveilemaan.

Katon pois jättäminen autosta ei ole selvästikkään persaukisten hommaa, vaikka se maalaisjärkeä vastaan taisteleekin. Joku myös sanoi vanhahkossa ketjussa, että cabbea kattellessa pitää heti kääntää nettiautossa kallein ekaksi, jos meinaa saada edes jonkin kuntosen auton. Taitaa olla oikeassa. Joku syy silläkin on, että se hinta on alhaalla. Halvin kiinnostava vaihtoehto näyttää olevan tuo mikeholmin Naantalin peli. Lähinnä siis kiinnostava siksi, että vasta toinen omistaja. Ei oikeen napostele noi puolen Eurooppaa kiertäneet Virosta Sergein häkistä ostetut vehkeet, joita on jo jouduttu hitsaamaan ja omistajia on Suomessa ollut 7 kpl ja vähä joka paikka repsottaa. Siinä Naantalin yksilössäkin on vain se vika, että en ajatellut ihan niin paljoa vielä tänä kesänä laittaa ilta-autoon :D Ei kehtaa edes mennä katsomaan vaikka naapurikaupungissa asuukin. Siinähän vain kiusaisi itseään...
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
mikeholm
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 11:58

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja mikeholm »

Tuossa mun saabissa ei ainakaan ole kirjavaa historiaa, siitä voi olla varma. :)
Hinnasta voidaan sitäpaitsi neuvotella ja, jos kerran asut naapurikaupungissa niin voin tulla vaikka näyttämään autoa paikan päälle! Laita vaan viestiä koska käy, niin poikkean näyttämään autoani mielelläni, vaikket sitä ostaisikaan.
sisu_man
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 11:00
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja sisu_man »

Kannattaa myös katsoa Blocket.se itse toin ruotsista 9-3 aero cabben. Oli halvempi kuin saksassa samankuntoiset/ajetut ja luotettavammalla historialla, lisäksi hinnasta voi saada vielä paremmin tingittyä kuin sakemannilta :)
MB E280 CDI -07 & 9-3 Aero Cabriolet -01
Ex 9000 2.3 Turbo -93 (280hv)
Ex 9-5 Aero -00
Ex 900 Turbo -87
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Ruotsista tuominen on tällähetkellä kannatamatonta kun tämä meidän euro on niin syvällä "suossa".

Kruunu on nyt vahva valuutta ja vaihtokurssi meidän kannalta heikko. 1€ = 0.86 kr ja palkkiot vielä pois.

Ruotsi: http://www.blocket.se/hela_sverige/bila ... 1&sp=1&w=3
Saksa: http://suchen.mobile.de/auto/saab-9-3-c ... 2001-12-31
Viimeksi muokannut valtteri, Ti Heinä 17, 2012 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
sisu_man
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Kesä 08, 2012 11:00
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja sisu_man »

Jep, onhan se myös näinkin.. Itse toin 2 kuukautta sitten, silloin ei kurssi vielä ollut noin huono.. :? 8O
MB E280 CDI -07 & 9-3 Aero Cabriolet -01
Ex 9000 2.3 Turbo -93 (280hv)
Ex 9-5 Aero -00
Ex 900 Turbo -87
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nää avojen vakuutukset on aika jänniä. Tapiolan asiakas olen ja soittelin vähän Minnihiirikysymyksiä...

Tapaus: rättikatto alhaalla kuppilan edessä. Ilkivaltavakuutus sisätiloja kohtaan... Kuulemma on voimassa jos ihan yleisellä paikalla eikä missään mettässä. Eli siis sen kahvikupin mittaisen tauon paikalla, jossa muitakin. Mutta ei esim yösäilytyksessä. Ei pitäisi olla mitään huolimattomuutta, koska autolla avoauto nyt on avoauto jo nimensäkin puolesta. Pyysin tuota sitten kirjallisena, niin sitten alkoi jo tulla keventäviä tekijöitä, tapauskohtaiset korvaukset plääplääplää ja yhtäkkiä se vakiintunut käytäntö avonaisesta avoautosta katosi :D Oletan toki, että mitään se ei korvaa, mutta yllättävän myönteiseltä se aspan tyttö kyllä vaikutti :roll:

Sekin kyllä yllätti, että rättikattosaabin kasko+liikenne on samaa luokkaa kuin S40 Volvon. Oletin ainaki kaskon olevan tuplat...

OT: Varmaan aika kamalaa työtä olla vakuutusyhtiön aspassa. Pitää antaa mielikuva, että vakuutusyhtiö ei ole voittoa tekevä yritys vaan hyväntekijä, josta jaetaan rahaa. Kuitenkin sanamuodot pitää olla sillain, että mitään ei kuitenkaan todellisuudessa lupaa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5335
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Juu älkää lähtekö *paikkatieto poistettu, Hesan ja Lahden välillä* kauheen kaukaa... Tai no jokanen harkitkoonitse. Mitä alle neljällä tontulla saa, minä en edes kattoa avannu (tai olen vain vaativa ja persaukinen, joka ei halua ostaa priimakuntosta osienluovuttajaa rinnalle)
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ti Heinä 24, 2012 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Petsku
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Elo 18, 2011 10:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Cabrio-ongelmaa!

Viesti Kirjoittaja Petsku »

Mun mielestä hintaa saa olla just se mitä löytyy lompsasta rahaa. Viime elokuussa ostin cabben sillä menetelmällä. Kävin eteläsuomessa viittä avoa (hintapyynnit 4 ja 8 tonnin välillä) ajamassa ja mielestäni kyllä pommin erottaa normiautoilija katselulla ja koeajolla. Jostain syytä kokeilluista V6 -koneista jäi huono maku, oli aika rangaistun oloisia.

Mulla oli tasan 5000 laittaa ja sillä irtosi 6900€ pyyntinen avo Lohjan suunnalta. Saksan tuonti, kaksi omistajaa, 2.3 manuaali nahkajakkaroilla, ilmastoinnilla ja perävalotakuulla. Ei ollut kaikki viimosen päälle, mutta jonkinmoinen huoltohistoria ja kaikki toimi (paitsi sidissä ledejä pimeenä). Onneksi en ollut liikaa vielä silloin näitä saabbi -sivuja lueskellut, olisi voinut jäädä ostamatta, keskustelussa tuppaa aina ne ongelmat tulemaan esiin, ei ne tapaukset, joissa ongelmia ei kohtuuttomasti ole.

Sitten ne tämän hinnoittelumethodin seuraukset... Omassa ensihuollossa vaihfoin tulpat, virranjakajan osat ja nesteet ja kovaa ajoa. Kytkinjarru paukahti poikki 2 viikon päästä, uusi osa ei onneksi maksanut kuin muutaman kympin ja vaihto oli aika kivuton (jälkeenpäin aatellen). Syynissä kuukauden päästä narahti takajarrulevyjen syöpymistä, mutta siihenkin onneksi löyty alle kahteen sataan osat ja vaihtoon paloi puoli päivää saabeja kokemattomalta (eniten aikaa meni niiden perhanan käsijarrun jousi-tappi hirvitysten pujottelemiseen takaisin). Sitten siitä hetki eteenpäin niin lämppärille lohkolta menevä jäähdytysneste letku kosahti, sitä 70€ osaa saikin odottaa marmoritiskiltä viikon. Välillä check-engine valo syttyy, mutta sammuu sulakkeesta 28 ja taas pelittää. Niin se pelätty katto pelaa kuin unelma, ei ole tarvinnut siitä murehtia. Eli korjauksiin ja huoltoihin osiin palanut nelisen sataa, työt tehnyt itse ja kilsoja tullut oston jälkeen kuutisen tuhatta.

Ajaminen on hauskaa ja asenne on, että 16 vuotta vanhassa autossa tulee välillä laittoa. Tämän kommentin viesti on se, että hyviä autoja nämä pääsääntöisesti taitaa olla, eikä tahallaa kusettajia myyjissä yleensä ole.

Toivon hyviä kauppoja ja aurinkoisia kelejä!
900 Cabbe -96 2.3.
9-3 SS -03 1.8t biopoweroitu
9-3 SS -03 2.0t Aut biopoweroitu
Vastaa Viestiin