Pallonivelet
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 15:53
- Paikkakunta: Espoo
Pallonivelet
Perk... sentään. Joo, katsastuksessa käytiin, minä ja Saabi ja saatiin 11 kohtainen korjauslista. Siellä oli mukana mm. pallonivel.
Nyt tämä kuvio alkaa piirtyä mieleeni, mutta kyselen silti vahvistusta teiltä. Motonetin mukaan alapalloniveltä ei pysty OG:n tapaan vaihtamaan vaan vaihdetaan koko alatukivarsi?
Jos näin on, niin tarjoaako tämä (yhdessä katkenneiden etujousien kanssa) vastauksia ongelmiin, kuten eturenkaiden kohtuuton kuluminen ulkoreunastaan ja ohjauksen vikuroiminen kovassa kiihdytyksessä, sekä ratin tärinä kovissa nopeuksissa.
Oletanko oikein, että tasaisuuden takaamiseksi alatukivarret kannattaa vaihtaa samalla kerralla molemmat, vaiko vain huomautettu puoli?
Minkä hintaista puuhaa tuo alatukivarsien kanssa kikkailu on?
Apuja veljet ja sisaret.
t: P
Nyt tämä kuvio alkaa piirtyä mieleeni, mutta kyselen silti vahvistusta teiltä. Motonetin mukaan alapalloniveltä ei pysty OG:n tapaan vaihtamaan vaan vaihdetaan koko alatukivarsi?
Jos näin on, niin tarjoaako tämä (yhdessä katkenneiden etujousien kanssa) vastauksia ongelmiin, kuten eturenkaiden kohtuuton kuluminen ulkoreunastaan ja ohjauksen vikuroiminen kovassa kiihdytyksessä, sekä ratin tärinä kovissa nopeuksissa.
Oletanko oikein, että tasaisuuden takaamiseksi alatukivarret kannattaa vaihtaa samalla kerralla molemmat, vaiko vain huomautettu puoli?
Minkä hintaista puuhaa tuo alatukivarsien kanssa kikkailu on?
Apuja veljet ja sisaret.
t: P
SAAB 900SE 2.0 Turbo, 136kw, vm.96, aj. 230tkm.
Onko aikuisella iällä iskevä Saabismi ns. kakkostyypin Saabismi?
Onko aikuisella iällä iskevä Saabismi ns. kakkostyypin Saabismi?
Tukivarret Motonetista jotain 140e kappale. Vaihtokaan ei ole iso homma, puolisen tuntia vaikkei olisikaan automekaanikko. Jos nuo katkenneet jouset on tuossa vikalistassa myös, menee sopivasti samalla kertaa kun etupään kerran nostaa ylös. Työ vaatii jousipuristimet. Samalla kannattaa uusia joustintuen yläpäästä laakeri (n 10 e). Oma kokemus jousen vaihdosta on että eniten menee aikaa ABS anturin irrottamisessa. Osaa olla pieni ruuvi hemmetin kovaa kiinni (ruostetta).
Pallonivelessä voi hyvin olla syy ajokäytökseen ja renkaan kulumiseen: auraus ainakin heittää.
Jos meinaat autoa pitää pidempään, vaihda tukivarret molemmilta puolita. Jos kerran toinen jo vaihtokunnossa, on se toinenkin varmaan lähellä.
Pallonivelessä voi hyvin olla syy ajokäytökseen ja renkaan kulumiseen: auraus ainakin heittää.
Jos meinaat autoa pitää pidempään, vaihda tukivarret molemmilta puolita. Jos kerran toinen jo vaihtokunnossa, on se toinenkin varmaan lähellä.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
No niinpä tietenkin. Siinä sen näkee kun vaan "korjaa" eikä pysähdy funtsimaan muita vaihtoehtoja.900i kirjoitti:Eikä sen abs anturin kanssa tarvi välttämättä tapella ,sen johdon vopi ottaa irti konehuoneen puolelta liittimestään.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Re: Pallonivelet
Kyllähän katsastuksessa aina auton vikoja syynätään, mutta milloin siellä on alettu kuskinkin vikoja katsomaan???saabistinro900 kirjoitti:Perk... sentään. Joo, katsastuksessa käytiin, minä ja Saabi ja saatiin 11 kohtainen korjauslista.
-
- "Viggen"
- Viestit: 528
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Samat pallonivelet saivat mullakin korjauskehoituksen. Pienen hinta tiedustelun jälkeen motonetin alatukivarret osoittauituivat edullisimmaksi 133e/kpl ja ne ovat alla olevan keskustelun mukaan vielä ScanTechin valmistamia.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... kivarsi%2A
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... kivarsi%2A
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Em. postauksessa tarkoitettiin varmaan sitä, että osa on samaa osaa, jota Saab myy omissa valtuuttamissaan varaosaliikkeissä noin 280 euron hinnalla (jos oikein muistan).900i kirjoitti:Taitaa olla niin että scantec ei tee ite mitää vai tekeekö , eikö jossain ollut juttua että se on vaan tukkuri
Mä olen vaihtanut molemmat tukivarret autooni, vaikka vain toinen pallonivel oli aivan finaalissa. Kyllä se molemmat kannattaa vaihtaa samalla kertaa, sillä silloin ei ainakaan tarvitse alkaa tekemään samaa "savottaa" kahteen otteeseen ja onhan se ajotuntumankin ym. kannalta hyvä, että vaihtaa molemmat tukivarret samalla kertaa. Lisäksi uusien tukivarsien mukana tulee tukivarteen uudet kumipuslat.
Se on tosiaan huono homma, että NG900/OG9³:n alapalloa ei voi vaihtaa erikseen, vaan täytyy ostaa samalla koko tukivarsi. Se hyvä puoli em. autoissa on, että niissä ei ole yläpalloniveltä (muistaakseni OG900:ssa sellainen oli. Siitä on kyllä jo 6 vuotta, kun viimeksi omistin OG900:n, joten voi olla, että muistan väärin).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jos satkusi on <-96, niin kannattaa harkita myös, että vaihtaa samantien upgreidatut alatukivarret apuvarsineen, ellei ole jo vaihdettu. Pitäisi parantaa ajettavuutta. Tässä uudemmassa mallissa kallistuksenvaimennin tulee kiinni alatukivarteen apuvarren sijasta. Homman jo tehneet voinevat valaista, tarviiko myös vaimennintanko vaihtaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Onks sulla tietoa tosta alkupään NG900 'etuvaunun' päivityspaketista?NG900SET -95 kirjoitti:Samat pallonivelet saivat mullakin korjauskehoituksen. Pienen hinta tiedustelun jälkeen motonetin alatukivarret osoittauituivat edullisimmaksi 133e/kpl ja ne ovat alla olevan keskustelun mukaan vielä ScanTechin valmistamia.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Viggen"
- Viestit: 528
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Ei muuta tietoa kun mitä täältä olen lukenut. Haulla löytyi ainakin tämäNG900T kirjoitti:Onks sulla tietoa tosta alkupään NG900 'etuvaunun' päivityspaketista?NG900SET -95 kirjoitti:Samat pallonivelet saivat mullakin korjauskehoituksen. Pienen hinta tiedustelun jälkeen motonetin alatukivarret osoittauituivat edullisimmaksi 133e/kpl ja ne ovat alla olevan keskustelun mukaan vielä ScanTechin valmistamia.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... kivarsi%2A
Mulla on motonetin numerosarjan mukaan uudemman mallin tukivarret.
GM900/9-3 95-- Etualatukivarsi vasen (alnroS2012272--). . . 17-1613 133.00
Mutta kun ajattelin osallistua mukaan klämppien kimppatilaukseen niin abbot racingin numerosarjan mukaan
http://www.abbottracing.com/2003/tuning ... kparts.htm
mulla on vanha tsydeemi. Ota tuosta sitten selvää. Kallistuksen vakaaja tulee mulla suoraan kiinni eikä minkään apuvarren kautta joten pitäisi olla uudempaa versiota.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Missäs tollanen kimppatilaus on menossa?NG900SET -95 kirjoitti:Mutta kun ajattelin osallistua mukaan klämppien kimppatilaukseen niin abbot racingin numerosarjan mukaan
http://www.abbottracing.com/2003/tuning ... kparts.htm
mulla on vanha tsydeemi. Ota tuosta sitten selvää. Kallistuksen vakaaja tulee mulla suoraan kiinni eikä minkään apuvarren kautta joten pitäisi olla uudempaa versiota.
Tuolta muuten sais kanssa hiukka halvemmalla...
http://www.mpperformance.com/ng900.asp
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kuulin JKL:ssä vieraillessani, että PCS:stä saisi omatekoisia klamppejaNG900T kirjoitti:Missäs tollanen kimppatilaus on menossa?
Tuolta muuten sais kanssa hiukka halvemmalla...
http://www.mpperformance.com/ng900.asp
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Oikein muistat kyllä og:ssa on myös yläpallot.Turbo Sensonic kirjoitti:
Se on tosiaan huono homma, että NG900/OG9³:n alapalloa ei voi vaihtaa erikseen, vaan täytyy ostaa samalla koko tukivarsi. Se hyvä puoli em. autoissa on, että niissä ei ole yläpalloniveltä (muistaakseni OG900:ssa sellainen oli. Siitä on kyllä jo 6 vuotta, kun viimeksi omistin OG900:n, joten voi olla, että muistan väärin).
Tosin ei niitten hinta oo kuin murto-osan tosta koko paketin hinnasta.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
Kyselin tuota maanhantuojalta ja päivityspaketti oli vajaat 500 euroa. On vaan silti huomattavasti halvempi kuin ostaa erikseen vakaaja (päätyosineen) ja molemmille puolille molemmat (apu&ala) tukivarret.NG900T kirjoitti:Onks sulla tietoa tosta alkupään NG900 'etuvaunun' päivityspaketista?NG900SET -95 kirjoitti:Samat pallonivelet saivat mullakin korjauskehoituksen. Pienen hinta tiedustelun jälkeen motonetin alatukivarret osoittauituivat edullisimmaksi 133e/kpl ja ne ovat alla olevan keskustelun mukaan vielä ScanTechin valmistamia.
Tästäkin saattaa olla eri versioita, kun kallistuksenvakaajaa on ollut eri paksuuksia...?
Itsellä tuo ostoslistalla, kun alkaa lumet sulamaan..
Olisi vaan ollut tuon tasapainoakseliketjuremontin yhteydessä liian helppo laittaa.. ;(
http://www.npr.fi/~heikki/NG900_Ketju.new/
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.